تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799601287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار بانک مرکزي به سپرده گذاران در تشکل هاي پولي غيرمجاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵ق.ظ)
هشدار بانک مرکزي به سپرده گذاران در تشکل هاي پولي غيرمجاز موج - معاون نظارتي بانک مرکزي با هشدار به سپرده گذاران براي پرهيز از سپرده گذاري در تشکل هاي پولي غيرمجاز، از قاطعيت اين بانک در اجراي مصوبه نرخ سود شوراي پول و اعتبار و نظارت جدي بر فرايند اجرا و برخورد قانوني با اخلالگران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد تهرانفر با بيان اين مطلب تصريح کرد: ما بر اين باور هستيم که نرخ سود بانکي بايد متناسب با واقعيت هاي اقتصادي جامعه باشد، لذا همسويي بين نرخ تورم و سود بانکي از مسائل مهمي است که در مباحث اقتصادي حائز اهميت است.
به گفته وي، با توجه به کاهش نرخ تورم از رقم34.7 درصد در سال 1392 به 15.6 درصد در پايان سال 1393 و افزايش شاخص هاي رشد اقتصادي و علايم برون رفت از رکود، منطقي است که نرخ سود سپرده ها نيز همراستا با کاهش نرخ تورم کاهش يابد و برپايه اين رويکرد بود که سقف نرخ سود سپرده ها از 22 درصد تعيين شده در سال 93 به 20 درصد در سال 94 کاهش يافت.
وي ادامه داد: به نظر مي رسد اين رويکرد، رويکردي منطقي و عقلايي باشد تا از رهگذر آن با منطقي نمودن نرخ هاي سود تسهيلات و متناسب با بازدهي فعاليت هاي بخش واقعي اقتصاد، هم به تامين مالي بخش توليد مساعدت شده و به تبع آن با کاهش هزينه هاي تمام شده توليد کالاها و خدمات، خروج از رکود واحدهاي توليدي و روند کاهش نرخ تورم تداوم يابد اين امر البته در وضعيت مالي بانک ها نيز بسيار موثر است و بهبود قابل توجهي در آن ها ايجاد مي کند. با وضعيت درآمد موجود، شايد بانک ها نتوانند مانند گذشته از پس هزينه هاي متعلق به سپرده هايي که با نرخ هاي قبلي ايجاد شده اند به راحتي برآيند.
اين مقام مسوول در بانک مرکزي در پاسخ به اين پرسش که به نظر شما نرخ هاي سود اعلام شده اخير تا چه ميزان اجرايي خواهد بود و بانک ها و موسسات اعتباري تا چه ميزان خود را ملزم به اجراي آن مي دانند؟ اظهار داشت: همان گونه که پيشتر نيز اعلام شد نرخ هاي سود جديد از تاريخ 16 ارديبهشت ماه 94 لازم الاجرا است.
وي اضافه کرد: از آنجا که بانک ها قبل از تصميم و اعلام نرخ سود بانکي توسط شوراي پول و اعتبار، خود هماهنگي هاي لازم را در رابطه با نرخ هاي سود جديد بانکي، داشته اند و در اين رابطه با هم توافق کرده اند، انتظار ما اين است که پايبندي و التزام بانک ها به رعايت آنچه که قبلا مورد توافق آنها قرار گرفته است، بيشتر باشد که اين گونه نيز است.
وي تاکيد کرد: شوراي پول و اعتبار سقف نرخ سود سپرده هاي يک ساله را 20 درصد اعلام کرده و تعيين نرخ سود سپرده ها در دوره هاي سپرده گذاري کمتر از يک سال را در اختيار بانک ها قرار داده است که تبعا در چارچوب توافق انجام شده بين خود بانک ها اجرايي مي شود.
وي پيرامون اينکه به نظر شما در رابطه با تشکل هاي اعتباري غيرمجاز که مبادرت به پرداخت نرخ هاي سود بالاتر از نرخ هاي مصوب شوراي پول و اعتبار مي نمايند، چيست و توصيه شما به سپرده گذاران اين موسسات چه خواهد بود؟، تصريح کرد: تعدادي از اين تشکل هاي اعتباري در بازار غيرمتشکل پولي که فاقد مجوز فعاليت از بانک مرکزي هستند، به منظور جذب سپرده بعضا مبادرت به پرداخت سود با نرخ هاي بالاتر از نرخ هاي مصوب مي نمايند که از اين بابت سپرده گذاران را با مخاطرات جدي متعددي مواجه مي کنند. اين قبيل موسسات با ريسک هاي متعدد کنترل نشده و مديريت نشده اي مواجه اند و عملا سپرده هاي جذب شده از اين بابت را صرف تامين مالي فعاليت هاي پر ريسک خود مي کنند تا بتوانند نرخ سود تعهد شده را پرداخت کنند که به واسطه ورود به فعاليت هاي بعضا پر ريسک، سپرده گذاران آنها با خطرات جدي مواجه مي شوند.
معاون نظارتي بانک مرکزي ادامه داد: از اين رو توصيه اکيد دارم که سپرده گذاران وجوه خود را نزد اين قبيل موسسات فاقد مجوز فعاليت از بانک مرکزي که تحت نظارت اين بانک قرار ندارند، توديع نکنند و براي سرمايه گذاري اندوخته هاي خودشان که بعضاً حاصل يک عمر تلاش و کوشش شبانه روزي آنان است قدري تامل و درنگ کرده و فريب ظاهر فريبنده برخي ظاهرسازي ها را نخورند.
وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه باوجود توضيح جنابعالي برخي موسسات غيرمجاز ،ممکن است به اين کار ادامه دهند و نرخ سود بيشتري را در بازار ارائه کنند، در اين زمينه بانک مرکزي چه اقداماتي انجام خواهد داد؟، افزود: البته اميدوارم موسسات غير مجاز هشدارهاي اعلام شده را جدي بگيرند و از اتفاقاتي که گهگاه در اقصي نقاط کشور رخ مي دهد درس عبرت بگيرند و براي مردم بي جهت مشکل درست نکنند.
وي تاکيد کرد: بديهي است در صورت تداوم اين وضعيت، بانک مرکزي نيز سکوت نخواهد کرد و در صورت مشاهده حتما بر عليه موسسات متخلف به مرجع قضايي شکايت خواهد برد جرم آشکار اين قبيل تشکل هاي غيرمجاز، بدون شک اخلال در نظام اقتصادي کشور و ايجاد مانع براي پيشبرد اهداف مسوولان سياست گذار پولي است که جرم سنگيني است و قطعا مجازات هاي سنگيني را به دنبال خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن