تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات انسان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات انسان است سنندج- ایرنا- امام جمعه بیجارگفت: در تاریکی فتنه ها و سختی های روزگار و ظلمت دام های شیطانی، امام حسین(ع) چراغ هدایت و راهنمای انسان به سوی نور و روشنایی است که باید پشت سر آن حضرت حرکت کرد تا به سر منزل مقصود رسید.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی مرادی شامگاه جمعه در جشن ولادت حضرت امام حسین (ع) در مسجد بخش تحت بیجار، با تشریح بخش هایی از فضایل گرانبهای مقام شهادت که با نام امام حسین (ع) مزین و متبرک شده است افزود: باید برای حرکت و رسیدن به مقصد با سلامت دینی و اعتقادی در این دنیای پر از شبهات، چراغی و راهنمایی صادق داشت، جلو افتادن از چراغ هدایت و عقب ماندن از آن باعث هلاکت است.
وی با تشریح فرمایش حضرت پیامبر(ص) در خصوص (مَثَلُ أَهْلِ بَیْتِی کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ مَنْ رَکِبَهَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا هَلَکَ‏) افزود: مه میدانند که کشتی حضرت نوح (ع) مایه نجات بشریت شد، و ندا آمد هرکسی که بخواهد از غرق شدن در دریای متلاطم دنیا و آلودگی هایش نجات پیدا کند، باید سوار کشتی شود، حضور امام حسین (ع) نیز همین مصداق را دارد.
حجت الاسلام مرادی ادامه داد: تنها راه نجات در این دنیای پر از شبهات و فتنه های مخرب دنیوی و اخروی، سوار شدن برکشتی اهل بیت (ع) و تمسک به این ریسمان محکم الهی در کنار تمسک به قرآن است.
امام جمعه بیجار، امام حسین(ع) را مظهر رحمت واسعه خداوند متعال معرفی کرد و گفت: امام حسین (ع) با ایثار جان و مال و هستی خویش توانست صراط حق را از کج راهی و گمراهی برای همه تبیین نماید، تا مردم طوفان زده را بر کشتی نورانی امامت به سوی حق هدایت فرمایند.
حجت الاسلام مرادی مقام غیر از مقام امامت امام حسین(ع)، در شیوه و سبک زندگی، الهام بخش راه و رسم جهاد و شهادت، و راهنمای بشر در نوع زندگی عزت‏بخش است و هر کس در زیر پرچم الهی وی قرارگیرد، از امواج بی‏دینی و ذلت نجات یافته و به ساحل عزت و کرامت می رسد.
او در ادامه بیان کرد: شاید آنچه که امام حسین (ع) را به کشتی نجات امت مشهور نموده است، از این باب است که چون این کشتی حامل مفهومی به نام شهادت است خیلی زودتر به مقصد می رساند.
حجت الا سلام مرادی شهادت را چراغی معرفی کرد که می تواند ره صد ساله را در یک شب طی کند و رسیدن به بهشت در یک شب خیلی زودتر از گذراندن صد سال است.
وی به شناختن امام حسین (ع) از کلام خدا و حضرت پیامبر(ص) سخن گفت و تاکید کرد: سوره فجر را سوره حضرت امام حسین (ع) نامیده اند و به تاکید امام صادق(ع) که مراد خداوند از نفس مطمئنه و روح آرام یافته بازگشت کننده به سوی پروردگار را امام حسین (ع) دانسته است.
به گفته وی قیام امام حسین(ع) برای نجات بشریت در طول تاریخ بود و به همین دلیل است که کشتی هرگاه در روی امواج آب قرارگیرد می تواند سرنشینان خود را سالم به ساحل نجات برساند و این به یک دوره خاص تعلق ندارد.
او گفت: رعایت فرمایشات و تاکیدات امام حسین(ع) در زندگی تنها به شنیدن نیست و از مصادیق بارز قیام امام حسین(ع) در دنیای امروز، موضوع امر به معروف ونهی از منکر است که مورد نیاز تمام خانواده ها و جامعه است که دشمن امروزبا سلاح مخرب و نابود کننده ای که براحتی قابل شناسایی نیست به میدان آمده است.
وی حرکت امام حسین(ع) را نشانه ای از توکل و عبودیت بالای ایشان دانست و افزود: واقعه کربلا با آن ویژگی ها و رخدادهای قابل پیش بینی، اسارت محتمل زنان و فرزندان و کودکان، آن هم توسط قومی شنیع و بی رحم و دور از انسانیت، برای هرکسی ممکن بود منجر اتخاذ به تصمیم دیگری می گردید اما اعتماد و توکل به خدا و عشق و عبودیت در امام حسین(ع) آن چنان بالاست که همه مصایب محتمل را با سکینه و آرامش کامل، در راه انجام تکلیف الهی و نجات بشریت و تعلیم درست زندگی کردن به انسان را به جان می خرد و به راستی که انتخاب و حرکت امام حسین(ع) اوج تفویض امر به خدا، اوج اعتماد به او و انجام رسالت است.
امام جمعه بیجار در پایان از اینکه معرفت و درک قیام امام حسین(ع) به خوبی دریافت نشده است و هنوز زوایای زیادی از سبک زندگی و قیام آن حضرت برای بشریت آشکار و آموخته نشده است ابراز تاسف نمود و از جوانان و همه تحصیل کرده ها خواست، در تهیه پایانامه های خود به موضوع قیام و حرکت و سبک زندگی امام حسین (ع) بیشتر بپردازند.
در ادامه آیین جشن و سرور، یکی از مداحان کشوری به مدح خدای متعال و حسنات اخلاقی و بیان فضایل زندگی حضرت امام حسین(ع) در قالب شعر، سروده و مداحی پرداخت.
شهرستان بیجار در شرق استان کردستان با حدود 95هزار نفر جمعیت واقع شده است.ک/3
7350/3033



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن