تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798761705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دموکرات‌ها با توافق با ایران حمایت لابی صهیونیستی در انتخابات را خواهند داشت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رضا سراج:
دموکرات‌ها با توافق با ایران حمایت لابی صهیونیستی در انتخابات را خواهند داشت
کارشناس مسایل استراتژیک گفت: اوباما و دموکرات‌ها امیدوارند با مذاکره با ایران و رسیدن به توافق پاسخی به شکست‌های خود داده و سرپوشی روی بدترین دوره سیاست خارجی آمریکا بگذارند.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز آمریکا به مذاکره با ایران, به تبیین و تشریح دلایل این نیاز پرداخت و اظهار داشت: توافق با ایران یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاست خارجی آمریکا پس از انقلاب اسلامی از طریق مواجهه با نوع تعامل با جمهوری اسلامی بوده است و طبیعی است که هر دولتی می‌خواهد این موفقیت را به نام خود تمام کند و بگوید من در حال مهار کردن این چالش‌ هستم.

وی نکته دوم در موضوع نیاز آمریکا به مذاکرات با ایران را مربوط به دولت اوباما برشمرد و تصریح کرد: عملکرد دولت اوباما در حوزه سیاست خارجی جزو ضعیف‌ترین دولت‌ها در حداقل چند دهه اخیر آمریکا بوده است.

دوره دوم ریاست جمهوری اوباما ضعیف‌ترین سیاست خارجی آمریکا را داشت

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی سیاست خارجی آمریکا به ویژه در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما گفت: موضوع لیبی و کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، عدم توانایی برای دخالت در سوریه، بحث مداخله عربستان در یمن، عجز و ناتوانی در ایجاد ائتلاف و ناکارآمدی ائتلاف علیه جریان تکفیری داعش و مسئله اوکراین همگی شاهد مثالی هستند که نشان می‌دهد، دوره دوم ریاست جمهوری اوباما یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های سیاست خارجی آمریکا در چند دهه گذشته بوده است.

این کارشناس مسایل استراتژیک برهمین اساس تاکید کرد: اوباما و دموکرات‌ها برای فرار از این شرایط بسیار امیدوارند که بتوانند با مذاکرات با ایران و رسیدن به توافق خوب آمریکایی با ایران، پاسخی به این شکست‌ها داشته باشند تا به نوعی با فرجام مذاکرات با ایران، سرپوشی روی بدترین دوره سیاست خارجی آمریکا بگذارند.

مذاکره با ایران پلی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است

سراج با تاکید براینکه مذاکره با ایران می‌تواند پلی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، به عملکرد جمهوری‌خواهان در جریان مذاکرات با ایران اشاره کرد و گفت: از طرفی جمهوری خواهان شرایط را به سمتی می‌برند که دموکرات‌ها در رسیدن به توافق دچار دشواری‌هایی شوند و از این امتیاز برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی به نفع خود استفاده کنند از طرفی دموکرات‌ها برای اینکه شانس پیروزی در انتخابات را داشته باشند، می‌خواهند از مذاکره و توافق برای رسیدن به این هدف استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این موضوعات نشان می‌دهد بیش از آنکه ما به مذاکره نیاز داشته باشیم، آمریکایی‌ها نیاز دارند اما در عین حالی که به مذاکره و توافق نیاز دارند، یک اصل را رعایت می‌کنند و آن این است که در همه شرایط می‌خواهند رژیم تحریم‌ها را علیه ما حفظ کنند.

" به همین دلیل تیم مذاکره کننده هسته‌ای که تاکنون از سوی نظام حمایت و پشتیبانی شده است، باید بداند مهم‌ترین مطالبه نظام لغو به یکباره همه تحریم‌ها است و نباید از این خط قرمز و بقیه خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مشخص کردند، عدول کنند".

این استاد دانشگاه در ادامه این سخنان خود تاکید کرد: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای باید از اینکه آمریکایی به مذاکره و توافق نیاز دارند، به عنوان یک اهرم استفاده کنند نه اینکه در مقابل نشان دهند ما بیشتر به مذاکره نیاز داریم.

سراج با انتقاد از عدم توازن در توافق‌نامه‌ها گفت: اگر بین داده‌ها و ستانده‌ها در مذاکرات مقایسه‌ای شود، مشخص است که میزان داده‌هایی که ما روی میز مذاکره به طرف مقابل دادیم، با ستانده‌ها توازن ندارند و تصویری که این موضوع نشان می‌دهد، این است که گویی ما به مذاکره نیاز داریم درحالی که غیر از این است.

وی افزود: انتظار این است که تیم مذاکره کننده در توافق نهایی این تصویر را اصلاح کند چراکه به دلیل عدم توازن بین داده‌ها و ستانده‌ها به تیم مذاکره‌کننده  انتقاد جدی وارد است و حالا در توافق نهایی باید این توازن را رعایت کنند.
 دموکرات‌ها با توافق با ایران حمایت لابی صهیونیستی در انتخابات را خواهند داشت

تسنیم نوشت، این کارشناس مسائل استراتژیک به تعهد جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: در این تعهد هیچ شکی وجود ندارد و هر دو سعی می‌کنند در این تعهد از یکدیگر پیشی بگیرند لذا دموکرات‌ها با کسب توافق با ایران می‌خواهند، بگویند "ما ایران هسته‌ای را برای امنیت اسرائیل برطرف کردیم" تا به نوعی در انتخابات آینده از لابی صهیونیستی برای پیروزی استفاده کنند.

سراج اضافه کرد: جمهوری خواهان نیز می‌خواهند بگویند باید با فشار بیشتر تحریم‌ها و تهدیدات، ایران را مهار و وادار به تغییر رفتار کنیم و از این طریق می‌خواهند به تعهد خود به اسرائیل و امینت و بقای آن وفادار بمانند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: تیم مذاکره باید مراقب باشد تا ضمن ایجاد توازن بین داده‌ها و ستانده‌ها در مذاکرات، خروجی توافق نهایی منجر به تحمیل توافق خوب آمریکایی به ایران نشود و برون‌داد این توافق به تحقیر جمهوری اسلامی نینجامد. 116


 



۲۵/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن