تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819200137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در 113 شهرستان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در سالگرد ابلاغ سیاست های کلی سلامت صورت می گیرد؛ نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در 113 شهرستان برگزار می شود تهران - ایرنا - معاون دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس از برگزاری نمایشگاه پویایی، بالندی و جوانی جمعیت از 29 اردیبهشت تا 9 خرداد در 113 شهرستان و 58 دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، محمد اسلامی گفت: با توجه به بندهایی از سیاست های کلی سلامت کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که بر ارتقای پویا، بالندگی و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی تأکید کرده اند و همچنین در راستای سیاست های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس که سلامت ازدواج و ازدواج مناسب یکی از این سیاست هاست این نمایشگاه بزرگ برگزار می شود.
وی افزود: این نمایشگاه با محورهای خودمراقبتی، ازدواج، تغذیه سالم و اتخاذ سبک زندگی سالم در قالب پخش فیلم، عرضه کتاب، سخنرانی و سایر برنامه هایی از این دست در 113 شهرستان کشور برگزار می شود.

** تمایل 66 درصد زوجین به فرزندآوری بلافاصله پس از ازدواج
مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس نیز گفت: خوشبختانه طبق آمار 66 درصد زوجین پس از ازدواج تمایل به فرزند آوری دارند و 44 درصد نیز با یک فاصله زمانی دلخواه تمایل دارند فرزند داشته باشند، یعنی در مجموع تمام زوجین تمایل به داشتن فرزند دارند.
محمد اسماعیل مطلق بیان افزود: فرزند آوری یکی از اهداف مهم ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته ها و اهداف خود در زندگی مشترک مدنظر دارند.
وی توضیح داد: ازدواج در واقع دروازه ورود به تشکیل نهاد خانواده در جامعه است و تشکیل خانواده اساس تمام تربیت های اجتماعی و انسانی است.

** افزایش 62 هزاری فرزندآوری در سال 93
مطلق افزایش تمایل به فرزندآوری زوجین در سال 93 را نسبت به سال 92 مورد اشاره قرار داد و گفت: سال 92 بالغ بر یک میلیون و 470 هزار نوزاد متولد شدند که این رقم در سال 93 به یک میلیون و 530 هزار تولد رسید که نشاندهنده افزایش 62 هزار نفری تولد است.
مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس افزود: در نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت به نیازهای امنیت جسمی و روحی جوانان برای ازدواج پرداخته خواهد شد.
وی با تأکید بر اهمیت توجه زوجین به اهداف بلند مدت در ازدواج، بیان داشت: داشتن اهداف، ایده ها، هنجارها و تجربیات روحی مشترک برای ازدواج، لذت بردن از رابطه جنسی سالم، پایبندی به رابطه ازدواج و ارزش قایل شدن زوجین برای یکدیگر، پذیرش تفاوت ها و از میان برداشتن تضادها از اصول و اهداف ازدواج است که در این نمایشگاه بدان ها پرداخته خواهد شد.
نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت از 29 اردیبهشت ماه تا 9 خرداد ماه با همکاری دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس و دفتر آموزش و ارتقای سلامت برگزار می شود.
اجتمام (1) 7029 ** 1574



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن