تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798687706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايگاه پل‌هاي تاريخي کشور در لرستان تأسيس شود/ آمادگي مناطق نمونه گردشگري براي سرمايه‌گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۵۶ب.ظ)
استاندار لرستان: پايگاه پل‌هاي تاريخي کشور در لرستان تأسيس شود/ آمادگي مناطق نمونه گردشگري براي سرمايه‌گذاري موج -خرم آباد- استاندار لرستان گفت: با توجه به اينکه لرستان بيشترين پل‌هاي تاريخي کشور را داراست، مي‌طلبد که پايگاه پل‌هاي تاريخي کشور در لرستان احداث شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، هوشنگ بازوند در کنفرانس بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گزاري در لرستان که در سالن کنفرانس دانشگاه لرستان برگزار شد، لرستان را استاني ثروتمند دانست که از نعمت‌ها خدادادي برخوردار است و افزود: به‌علت فرصت سوزي‌هايي که در استان اتفاق افتاده، بهره‌برداري‌ درستي از منابع غني لرستان صورت نگرفته است.
وي با بيان اينکه لرستان پايتخت ژئوتوريسم کشور است، بيان کرد: 25 منطقه نمونه گردشگري در لرستان آماده سرمايه‌گذاري است که زيرساخت‌هاي لازم در اين مناطق که مساحت سه هزار و 700 متر را دربرمي‌گيرند ايجادشده و يا در حال تأسيس است.
بازوند با بيان اينکه سه منطقه ويژه اقتصادي در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: درصدد اين هستيم که از طرف بخش دولتي سالانه چهار هزار ميليارد تومان در لرستان سرمايه‌گذاري شود که اين مستلزم معرفي ظرفيت‌هاست.
استاندار لرستان با بيان اينکه لرستان بيشترين پل‌هاي تاريخي را در کشور دارد، تصريح کرد: شرايط توپوگرافي لرستان سبب احداث پل‌هاي فراواني در اين استان شده که بسياري از آن‌ها به‌عنوان جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي مطرح هستند، بنابراين مي‌طلبد که پايگاه پل‌هاي تاريخي در استان تأسيس شود.
وي بابيان اينکه لرستان يکي از استان‌هاي چهارفصل کشور است، افزود: بيش از 800 هزار هکتار زمين کشاورزي با خاک مرطوب در استان وجود دارد که تنش‌هايي ناشي از کاهش نزولات جوي را کاهش داده است.
استاندار لرستان بابيان اينکه 20 درصد حبوبات کشور در لرستان توليد مي‌شود، عنوان کرد: استان لرستان در کشور در زمينه توليد حبوبات رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
بازوند با اشاره اينکه 13 درصد توليدات کشور در زمينهٔ انجير سياه به لرستان اختصاص دارد، بيان کرد: لرستان رتبه دوم انجير سياه و رتبه ششم گردو را در کشور داراست.
وي تصريح کرد: در حال حاضر هزار و 300 تن عسل در لرستان توليد مي‌شود که امکان افزايش آن به سه هزار تن وجود دارد.
بازوند بيان کرد: در بحث توليد ماهي سردابي، لرستان پس از استان‌هاي ساحلي کشور، بيشترين توليد را به خود اختصاص داده به‌طوري‌که 10 درصد ماهيان سردابي کشور در لرستان توليد مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه بيش از 400 گونه گياهي در استان شناسايي‌شده که در حال حاضر 100 گونه آن در حال مطالعه و بررسي است، اظهار کرد: وجود کارخانه‌هاي داروسازي افلاک، داملران و اکسير در لرستان که سهم بخصوصي در صادرات داروهاي گياهي کشور دارند، بيانگر اين موضوع است که لرستان مي‌تواند يکي از قطب‌هاي گياهان دارويي کشور باشد.
استاندار لرستان افزود: در حوزه گردشگري، لرستان يکي از قديمي‌ترين زيستگاه‌هاي بشري است و در اين استان سابقه زيستگاهي به 40 هزار سال قبل برمي‌گردد که وجود پنج غار بزرگ، و بيش از پنج هزار اثر تاريخي که دو هزار و 300 اثر آن به ثبت رسيده گواه اين مهم است کما اينکه لرستان در زمينه صنايع‌دستي مانند مفرغ، ورشو سازي نيز شهرت جهاني دارد.
وي خاطرنشان کرد: 410 کيلومتر خطوط لوله و نفت در لرستان وجود دارد که اين مزيت خوبي براي ايجاد پالايشگاه‌ها و پتروشيمي است.
بازوند گفت: واقع‌شدن لرستان در کريدور شمال ـ جنوب و وجود ميادين نفتي که تاکنون 36 طاقديس نفتي در استان شناسايي‌شده با ظرفيت 150 ميليون مترمکعب مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي اقتصادي استان باشد.
استاندار لرستان بابيان اينکه 22 درصد سنگ‌هاي تزئيني و نماي ساختمان کشور متعلق به لرستان است، افزود: وجود معادن قير طبيعي در استان با مساحت 56 هزار هکتار ظرفيت خوبي است که تاکنون کارهاي مطالعاتي و اکتشافاتي توسط مشاوران، بخش خصوص و قرارگاه خاتم‌الانبيا براي 12 هزار هکتار از آن در حال انجام است.
استاندار لرستان بابيان اينکه زيرساخت‌هاي 14 شهرک صنعتي در استان براي سرمايه‌گذاري آماده‌شده است، افزود: فرودگاه خرم‎آباد جز 16 فرودگاه فعال کشور است و مرز هوايي آن نيز شناخته‌شده است.
وي عنوان کرد: باوجود ظرفيت خوبي که در زمينهٔ راه‌آهن در لرستان وجود دارد، يک راه‌آهن جديد در حال احداث است که زيرسازي آن به مبلغ 600 ميليارد تومان در حال اجراست.
بازوند بيان کرد: حلقه مفقوده آزادراه شمال به جنوب در لرستان بود که خوشبختانه ساخت اين آزادراه‌ها در دستور کار قرارگرفته که تکميل و احداث آن با مبلغ يک هزار و 100 ميليارد تومان توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است.
وي خاطرنشان کرد: بحث بندر خشک، در شوراي مناطق به تصويب رسيده اميد است که در هيئت دولت هم تصويب شود.
استاندار لرستان گفت: دو هزار و 500 کيلومتر رودخانه و آبراهه در استان وجود دارد و بالغ‌بر 11 ميليارد مترمکعب از آب لرستان نيز به‌صورت روان‌آب از استان خارج مي‌شوند و در ساير استان‌ها به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي اذعان کرد: پس از استان‌هاي شمالي، لرستان بيشترين بارندگي را در کشور به خود اختصاص داده است و باوجود خشک‌سالي‌هايي که در کشور رخ‌داده، ميزان بارندگي امسال در لرستان 365 ميلي‌متر گزارش‌شده است و اين نشان مي‌دهد که در بسياري از نقاط استان نگراني زيادي در رابطه با کم‌آبي وجود ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن