تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798718040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش، ابزاری که واشنگتن هرگز آن را نابود نخواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک کارشناس سیاست خارجی:
داعش، ابزاری که واشنگتن هرگز آن را نابود نخواهد کرد
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا نمی‌خواهد داعش را خنثی کند، بلکه می‌خواهد از هر نیرویی مانند داعش به‌ عنوان یک جریان ابزاری استفاده کند.

داعش ابزاری است که واشنگتن هرگز آن را نابود نخواهد کرد
"غلام‌حسین خورشیدی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ائتلاف ضدداعش و حمایت آمریکا از هم‌پیمانانش در این پیمان اظهار داشت: حمایت‌های "جان کری" از هم‌پیمانانش به خصوص سران کشورهای عربی، را باید در فضای سیاسی امروز معنا کرد، زیرا واشنگتن به‌خوبی می‌داند، که بحث داعش و تولید چنین نیروهایی در منطقه نمی‌تواند جدا از خواسته‌های امپریالیستی این کشور باشد.



یک کارشناس سیاست خارجی افزود: گروه‌های تروریستی نظیر داعش، نیروهایی هستند که تحت زمینه‌سازی‌ها و حمایت‌های خود آمریکایی‌ها متولد شده‌‌اند و اکنون بحث مبارزه با چنین گروه‌هایی یک وجه خاصی پیدا می‌کند، یعنی در واقع  آن‌ها در تلاشند آتشی را که برپا کرده‌اند را خنثی کنند.


وی تصریح کرد: در شرایط امروزی، تهران در حال مذاکره‌ای هسته‌ای با کشورهای اروپایی و آمریکا است. در جریان این گفت‌و‌گوها واشنگتن تلاش می‌کند، که پیروز این میدان باشد و نسبت به رقبای خود که درگیر این جریان هستند، بهتر عمل کند.


خورشیدی گفت: در فضای امروز مبارزه با داعش و امثال آن‌ها، یک‌سری کشورها مانند سوریه و عراق به‌دلایل منطقه‌ای به طور مستقیم تحت‌تاثیر این گروه‌ها قرار گرفته‌اند و آسیب‌های جدی می‌بینند، اما کشورهای دیگری همچون ایران و آمریکا هم به دلایلی درگیر این موضوع هستند.


یک کارشناس سیاست خارجی در ادامه عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد ایالات متحده در شرایط کنونی تلاش می‌کند تا حوزه‌ مبارزات تهران علیه داعش را مد‌نظر قرار داده و این‌گونه جلوه دهد که همه‌ی ما امروز در یک صف واحد و جهانی علیه مبارزه با تروریست‌ قرار گرفته‌ایم و یک نوع به اصطلاح فراخوان همکاری را حتی به کشورهایی نظیر ایران دهد.


وی اضافه کرد: هدف از این اقدامات هر چه باشد، به سخنان آغازین من برمی‌گردد که آمریکا می‌خواهد، پیروز اصلی این میدان باشد و به اصطلاح جریانات متفاوتی را که ریشه در اختلافات دارند و به راحتی هم حل نمی‌شوند را بخواهد با این جریانات استحاله دهد و رنگ آمریکایی به آن ببخشد.

خورشیدی گفت: آمریکا نمی‌خواهد داعش را خنثی کند، بلکه می‌خواهد از هر نیرویی مانند داعش به‌عنوان یک جریان ابزاری استفاده کند. همان‌طور که وقتی من و شما کارمان را با یک اره تمام می‌کنیم، آن را بدون اینکه نابودش کنیم، کنار می‌گذاریم .آمریکایی‌ها هم به همین شکل به این قضیه نگاه می‌کنند.


یک کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: به هرحال شرایط امروز ممکن است چنین ایجاب کند که از ابزاری همچون داعش و امثال آن استفاده چندانی نشود ولی باید توجه داشته باشیم که ‌آمریکا نه تنها این ابزار را کنار نخواهد گذاشت، بلکه به‌عنوان یک اهرمی که روزی دوباره به کار آید، همیشه از آن مواظبت خواهد کرد.


شایان ذکر است: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اظهار داشت، آمریکا از اینکه شرکائی دارد که تمایل دارند در ائتلاف علیه داعش در کنارش باشند، بسیار خوشحال است و قدردانی می‌کند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

روی سازمان‌های بین‌المللی با نفوذ بالای غربی‌ها، نمی‌توان تکیه کرد
وهابیت، منبع الهام‌بخش گروه‌های تروریستی تکفیری است
ضرورت همگرایی بیشتر تهران و بغداد برای تشکیل «ائتلاف صلح»
ظریف: باید از اظهارات و اقداماتی که هیچ‌گاه در مذاکرات مطرح نبوده، اجتناب شود/ ماشابانه: ایران باید از فرصت رهبری خودش در منطقه برای رفع بحران ها استفاده کند




۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن