تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799265208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فواد معصوم:هماهنگی های سازنده میان ایران و عراق در مبارزه با داعش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فواد معصوم:هماهنگی های سازنده میان ایران و عراق در مبارزه با داعش تهران- ایرنا- رییس جمهور عراق با تأکید بر نقش اثرگذار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش در عراق گفت: هماهنگی بسیار خوب، گسترده و سازنده ای میان دو کشور همسایه در مبارزه با داعش در عراق وجود دارد.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدا و سیما، فؤاد معصوم در پایان سفر خود به تهران و در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: ایران اولین کشوری بود که در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش در عراق به دولت مرکزی این کشور کمک کرد.
وی گروه داعش را سازمانی تروریستی خواند که تلاش می کند بر منطقه مسلط شود.
رییس جمهور عراق اظهارداشت: جنگ با داعش و حامیان آن در عراق با همکاری ایران با جدیت دنبال می شود و ادامه دارد و همکاری های بسیار سازنده ای میان ایران و عراق در این باره وجود دارد.
معصوم همچنین با تأکید بر اینکه هماهنگی بسیار خوبی در دیگر مسائل عراق با ایران وجود دارد افزود: گروه تروریستی داعش گروه های مخفی در منطقه و حتی در امریکا و اروپا تشکیل داده است و مبارزه با این گروه تروریستی باید ادامه یابد.
وی گفت: مشاورانی از ایران برای مبارزه با داعش در عراق حضور دارند که به نیروهای عراقی در این زمینه کمک می کنند.
رییس جمهور عراق افزود: البته مشاورانی هم از برخی دیگر کشورها در این باره در عراق حضور دارند اما ایران جایگاه بسیار خوبی در مبارزه با داعش در عراق دارد.
فؤاد معصوم همچنین با اشاره به دیدارهای بسیار خوب خود با مقامات ایرانی گفت: در صدر این دیدارهای خوب، ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس جمهور و آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بود که در این دیدارها بر تقویت روابط دوجانبه تأکید کردیم و اینکه باید با توجه به جنگ کنونی ما با داعش در عراق، این روابط بیش از پیش تقویت شود.
رییس جمهور عراق در پاسخ به سؤالی مبنی بر تلاش کشورهای سلطه گر برای تجزیه کشورهای منطقه و چگونگی مقابله با این طرح صهیونیستی و امریکایی تصریح کرد: باید مشکلاتی که در برخی کشورها وجود دارد به دست مردم آن کشورها برطرف شود و نباید بگذاریم مشکلات داخلی بهانه ای برای دخالت خارجی شود.
وی خاطرنشان کرد: دخالت خارجی کلید حل مشکلات داخلی کشورها نیست و این مشکلات داخلی راه حل نظامی ندارد.
فؤاد معصوم در عین حال تصریح کرد: معتقدم که عامل اصلی این دخالت ها عملکرد برخی سیاسیون یا کوتاهی آنهاست که زمینه دخالت خارجی را فراهم کرده است.
وی افزود: باید مشکلات داخلی را با کمک تمام مردم و مسئولان و گفتگوهای داخلی حل کنیم تا زمینه دخالت خارجی به حداقل ممکن برسد.
رییس جمهور عراق همچنین با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در برخی کشورهای منطقه گفت: همکاری با این گروه های تروریستی باید به حداقل ممکن برسد چرا که ناامنی همواره عامل به وجود آمدن گروه های تروریستی است و مردم باید با اتحاد با یکدیگر و ایجاد امنیت و همکاری با هم، به مقابله با گروه های افراطی و تروریستی بپردازند و آنها را ازکشورها بیرون بیندازند.
وی افزود: در نشست سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ، گروه های یمنی باید با یکدیگر گفتگو کنند و اجازه ندهند دیگر کشورها در امور داخلی آنها دخالت کنند.
فؤاد معصوم همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون العراقیه مبنی بر اینکه هم اکنون شاهد پیشروی نیروهای عراقی در مناطق مختلف این کشور برای مبارزه با داعش هستیم آیا در مذاکرات با ایران درباره عراق پس از داعش و استقرار امنیت هم صحبتی شد یا نه، گفت: مذاکراتی با مقامات ایرانی انجام دادیم، تأکید بر همکاری دو کشور بود و البته چگونگی مبارزه با داعش نیز در این مذاکرات مطرح شد.
وی افزود: در مذاکرات با مقامات ایرانی، اعلام شد که حفظ محیط زیست و مقابله با گرد و غبار که عراق و ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس با آن درگیرند باید با همکاری یکدیگر به سرانجام برسد.
رییس جمهور عراق همکاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی خواند و گفت: برای عراق پس از داعش نیز باید بگویم که زمینه های گفتگو فراهم شده است و همکاری های مختلف با ایران ادامه خواهد یافت.
**توافق اولیه برای لغو روادید میان ایران و عراق
فؤاد معصوم در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه هر ساله شاهد تبادل میلیون ها زائر میان دو کشور هستیم برنامه های عراق برای توسعه گردشگری بین ایران و عراق چیست، خاطرنشان کرد: در دیدار با مقامات ایرانی این موضوع را در زمینه های مختلف بررسی کردیم و توافقات اولیه نیز صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه درباره محیط زیست و توسعه گردشگری نیز مسئولان مربوط دو کشور مذاکرات خوبی انجام دادند گفت: درباره لغو روادید میان ایران وعراق توافقات اولیه صورت گرفته است تا عراق نیز همچون ترکیه شاهد لغو روادید میان مسافران خود با ایران باشد و امیدواریم بعد از بازگشت به عراق این توافقات را پیگیری کنیم.
**اتحاد مردم یمن، رمز پیروزی آنها بر مشکلات
رییس جمهور عراق با تأکید بر اینکه اتحاد مردم یمن رمز پیروزی آنها بر مشکلات کنونی است، گفت: گروه های یمنی باید برای فایق آمدن بر مشکلات کنونی خود با یکدیگر اتحاد و گفتگو کنند.
فؤاد معصوم تصریح کرد: عراق با دخالت نظامی در یمن مخالف است و معتقدیم این دخالت ها می تواند تنش ها را در این کشور بیشتر کند.
وی با اشاره به توانمند نبودن و موفق نشدن جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل متحد به یمن خاطرنشان کرد: شخص دیگری باید جایگزین وی شود که سازمان ملل این کار را انجام داد و کشورهای منطقه هم می بایست کمک می کردند تا این اتفاقات در یمن نیفتد.
فؤاد معصوم افزود: در شرم الشیخ، عراق بر حل مشکلات داخلی یمن از طریق گفتگو میان گروه های یمنی تأکید کرد و هم اکنون نیز بر این موضع خود تأکید داریم.
وی همچنین با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه در غزه و فلسطین گفت: موضوع غزه مسئله ای بین المللی است و ما معتقدیم که فلسطین با داشتن دو دولت نمی تواند به اهداف خود برسد و فلسطینی ها باید با یکدیگر متحد شوند تا با تشکیل یک دولت واحد بتوانند از سرزمین های خود دفاع کنند.
یکی از خبرنگاران عراقی پرسید: سفر رئیس جمهور عراق به ایران در شرایط استثنایی زیادی صورت گرفت، در داخل عراق شاهدیم که دولت حیدر عبادی با چالش های زیادی مواجه است و مشکلاتی در مسیر کار دولت وجود دارد. موضع ایران در این باره چه بود؟
رییس جمهور عراق در پاسخ اظهار داشت: معتقدم مسائل عراق و البته آقای عبادی نخست وزیر، مسئله ای داخلی است و صحبت هایی که در این باره مطرح می شود بیشتر شایعه است و تاکنون درباره عملکرد آقای حیدر عبادی و دولت وی مسئله ای منفی نشنیده ایم و چیزی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در این باره شایعاتی وجود دارد اما حیدر عبادی نخست وزیر قانونی عراق است که با رأی قانونی نمایندگان انتخاب شده است و ما از وی حمایت می کنیم.
فؤاد معصوم همچنین تصریح کرد: نخست وزیر عراق مأموریت های خوبی انجام داد و ایران نیز از تلاش های آقای عبادی تقدیر و تشکر کرده است.
رییس جمهور عراق در پاسخ به سؤال خبرنگار پرس تی وی مبنی بر اینکه شاهدیم ترکیه از گروه های تروریستی و داعش حمایت می کند نظر شما در این باره چیست و اینکه این موضوع چگونه می تواند در امنیت منطقه و عراق تأثیر بگذارد، گفت: باید بگویم تاکنون شاهد دخالت های کشوری در حمایت از داعش در عراق نبوده ایم و ادله ثابت شده ای مبنی بر اینکه این حمایت ها برضد دولت و ملت عراق باشد وجود ندارد.
وی افزود: در سفرم به ترکیه با آقای اردوغان مذاکراتی درباره مبارزه با گروه های تروریستی و داعش در عراق انجام دادیم و همکاری های دو کشور را مرور کردیم و آقای اردوغان هم بر آمادگی کشورش در همکاری و کمک به عراق در مبارزه با داعش تأکید کرد.
فؤاد معصوم با اشاره به پیوستن جوانانی در اروپا در یک سال اخیر به داعش خاطرنشان کرد: ترکیه حتی آمادگی خود را برای اعزام مشاورانش به عراق در مبارزه با گروه های تروریستی اعلام کرده و این در حالی است که این موضوع بستگی به خواست و نیاز ما دارد و در حدیث نبوی هم داریم که ما براساس ظاهر افراد قضاوت می کنیم نه باطن.
**همکاری نظامی با ایران ادامه می یابد
رییس جمهور عراق با تأکید بر حمایت ایران از عراق گفت: همکاری نظامی میان ایران و عراق وجود دارد و ایران حتی به ارسال اسلحه به عراق توجه دارد.
فؤاد معصوم در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی قبل از ترک تهران در مجموعه سعدآباد تهران افزود: موضعی که در مذاکرات با مقامات ایرانی مورد بحث نبود، این بود که این سلاح ها به چه کسی تحویل داده شود.
وی با بیان اینکه در عراق نیروهای مردمی، پلیس و عشایر مسئول جنگ با داعش هستند، گفت: باید بین این گروه ها توافق شود که این سلاح ها را چه کسانی تحویل بگیرند و بدون توافق این گروه ها حساسیت ها افزایش می یابد.
رییس جمهور عراق خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی در آزادسازی استان الانبار مشارکت کردند اما اینکه بگوییم چه گروه هایی مشارکت داشتند و چه گروه هایی در این آزادسازی نبودند، این موضوع حساسیت ایجاد می کند.
وی گفت: ملت عراق، ملتی واحد است و باید از حساسیت ها جلوگیری کنیم و طرف هایی که در آزادسازی الانبار مشارکت کرده اند باید در دیگر مناطق عراق هم بر ضد داعش مشارکت کنند.
فؤاد معصوم افزود : در پیشروی علیه داعش نباید هیچ تبعیضی وجود داشته باشد و نیروهای عراق ثابت کرده اند که در مبارزه با داعش همواره خوب عمل می کنند.
رییس جمهور عراق در پاسخ به این سؤال که اختلافات اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق بر سر مباحث بودجه ادامه دارد، آیا ممکن است این اختلافات باعث آن شود که اقلیم کردستان به استقلال مالی و سیاسی سوق یابد گفت: دیروز در اربیل نشستی بین نخست وزیر و شخصیت های سیاسی عراق برگزار و بر اساس آن توافق شد هیئتی از بغداد برای حل مشکلات به اقلیم کردستان اعزام شود و الآن نمی توان گفت که این نشست ها به نتیجه نمی رسد.
وی افزود: معتقدم هنگامی که قانون نفت و گاز در عراق به تصویب برسد بسیاری از مشکلات اقلیم کردستان نیز حل می شود.
فؤاد معصوم در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر نتایج سفرش به تهران گفت: در این سفر مذاکرات موفقی انجام دادیم و بسیاری از مسائل دو طرف بررسی شد تا همکاری ها بر اساس منافع مشترک ادامه یابد .
وی افزود: در این سفر بر همکاری های امنیتی در مبارزه با داعش هم تأکید شد، علاوه بر آن در زمینه های دیگری همچون انتقال تجربه های مستشاری و اطلاعاتی و همچنین ارسال اسلحه در مبارزه با داعش با مقامات ایرانی بحث و تبادل نظر شد.
خبرنگار دیگری از رئیس جمهور عراق سؤال کرد: درباره سفر شما به تهران دیدگاه هایی مطرح می شود از جمله اینکه می گویند شما انتقال دهنده نظرهایی درباره استقلال کردستان به تهران هستید، هر چند آقای بارزانی هم تلاش می کند که در این زمینه اتحاد جهانی به وجود بیاورد، نظر شما در این باره چیست؟
رییس جمهور عراق در پاسخ گفت: بنده در سفر به تهران و در مذاکرات مسائل اساسی را مطرح کردم و اینکه احتمالات چه می گوید و اشخاص چه نظری دارند برای ما اهمیتی ندارد.
سیام**7261



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن