تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820283850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ال اکونومیستا: ایران با لغو تحریم ها به نقشه سرمایه گذاری باز می گردد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ال اکونومیستا: ایران با لغو تحریم ها به نقشه سرمایه گذاری باز می گردد مادرید - ایرنا - روزنامه اقتصادی "ال اکونومیستا" چاپ اسپانیا نوشت: با پایان احتمالی تحریم ها ، افزایش صادرات نفتی و رشد اقتصادی ، ایران به نقشه سرمایه گذاری شرکت های خارجی بازمی گردد.


به گزارش ایرنا، "ال اکونومیستا" ادامه داد: هنگامی که فردی که به یک ترمینال بلومبرگ دسترسی داشته باشد و بکوشد روند بازار بورس ایران یا گزارش ها در مورد بازار را بیابد با پیام "هیچ نتیجه ای وجود ندارد" روبه رو می شود. در دنیای مالی و اطلاعاتی که جهانی شده ، یافتن اطلاعات مربوط به ایران کاری غیرممکن است.
یکی از کارکنان بلومبرگ به ال اکونومیستا گفت : ما به دلیل تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران ، گزارشی مربوط به بازار این کشور در دست نداریم.
اما توافق اولیه هسته ای بین ایران و گروه 5+1، این کشور را دستکم به صحنه سرمایه گذاری بازگردانده است، زیرا در غیاب توافق نهایی هسته ای در ماه ژوئن ، برخی کارشناسان اشاره می کنند که پایان تحریم های این کشور ، صادرات نفت را تقویت خواهد داد و باعث خواهد شد که صنعت سرمایه گذاری ، به این کشور توجه کند.
از سال 2012 اتحادیه اروپا تحریم نفتی ایران را اعمال کرد که مانع صادرات 600 هزار بشکه نفت خام روزانه این کشور شد.
"هاینز روتیمن" مسوول استراتژی بازارهای نوظهور گروه بانک سوئیسی جولیوس بائر به ال اکونومیستا گفت: در بلومبرگ می شود 263 هزار و 393 صندوق سرمایه گذاری فعال را پیدا کرد اما نتیجه جست و جوی محصولات ایران، صفر است.صنعت بانکداری و سرمایه گذاری باید به ارزیابی مجدد سرمایه گذاری در این کشور بپردازد و احتمال می رود که سرمایه گذاری جدیدی انجام شود.
شرکت خدمات مالی "مریل لینچ" بانک مرکزی آمریکا محاسبه کرده است که اگر در ماه ژوئن توافق هسته ای محقق و تصویب شود ، 700 هزار بشکه نفت خام روزانه می تواند به صادرات کنونی نفت خام ایران اضافه شود ، افزایشی که باعث فشار کاهش بین 5 تا 10 دلار در قیمت نفت خواهد شد ، اما نفس تازه ای برای اقتصاد ایران خواهد بود.
بانک مرکزی آمریکا در این مورد خاطرنشان کرده است که در سه سال اخیر ، تولید ناخالص داخلی ایران به طور متوسط هر سال 2 درصد کاهش داشته در حالی که اقتصادهای منطقه هر سال سه درصد رشد داشته اند.
براساس آمارهای شرکت سرمایه گذاری "فیروزه" که از سال 2005 میلادی مدیریت منابع مالی ایران را در دست دارد ؛ حجم بازار بورس ایران کمی بیش از 100 میلیارد دلار است که معادل 28 درصد تولیدات ناخالص داخلی این کشور است.
چیزی که بازار بورس ایران می تواند به خاطر آن سینه سپر کند ، چشم اندازی است که می تواند در درازمدت ارائه دهد شرکت ها ، مجبور هستند که پیش بینی های سود خود برای تمامی سال آینده را یک ماه قبل از پایان سال گزارش دهند.
بازار بورس ایران پس از آن که در سال 2013 میلادی بهترین سال خود در تاریخ را سپری کرد در سال 2014 با بدترین دوره خود از سال 2008 روبه رو شد. کاهش بازار بورس به طور عمده به این دلیل بود که بر روی شرکت های مرتبط با مواد اولیه که بیش از نیمی از حجم بازار را تشکیل می دهند، تکیه کرد و این موجب افت قابل توجهی در ارزش سهام شد ، به طوری که نسبت قیمت به درآمد آن حدود پنج برابر می ارزید.
نشریه ادامه داد: با توجه به اینکه ارزش متوسط بازار اروپا به 17 برابر می رسد و ارزش بازار پاکستان که ارزانترین بازار مرزی است، 9 برابر است ، ارزش پنج برابری بازار ایران ، ارزش جذابی است .
اروپام *5*491**1392**1549



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن