تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799665487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار استان مرکزی:توسعه صادرات مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار استان مرکزی:توسعه صادرات مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی توسعه صادرات را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این مهم با فعالیت و مدیریت جهادی محقق می شود.


محمود زمانی روز پنج شنبه در نشست کارگروه توسعه اقتصاد غیر نفتی استان مرکزی افزود: مدیران و مسوولان صنایع دولتی و خصوصی در استان وظیفه دارند با برنامه ریزی های بلند مدت و منطقی فعالیت خود را در راستای تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا متمرکز کرده و از خام فروشی و صادرات مواد فراوری نشده خودداری کنند چرا که فروش مواد اولیه چیزی جز هدر رفت سرمایه و بیت المال را به دنبال ندارد.
وی مدیریت جهادی را تنها راه افزایش صادرات دانست و گفت: مدیران و مسوولان استان مرکزی باید بدانند که اگر امروز به برکت انقلاب اسلامی صاحب مقام و منصبی در استان هستند باید با کار و تلاش شبانه روزی در راستای توسعه پایدار گام بردارند و از سخنرانی های بیهوده پرهیز کنند.
زمانی قمی اظهار کرد: استانداری مرکزی برای کارگروه های صنعت و توسعه صادرات اهمیت ویژه ای قایل است بنابراین مدیرانی که به این کارگروه ها دعوت می شوند باید خودشان در نسیت ها حاضر شده و از اعزام معاون و نماینده دستگاه خودداری کنند.
وی بیان کرد: مدیران و مسوولان عضو کارگروه های مختلف استان به خصوص کارگروه های صنعتی باید با دست پر در نشست ها شرکت کنندو همه باید در خصوص چگونگی توسعه اقتصادی استان صاحب نظر باشند و با کسانی که حضور در نشست ها را به عنوان وقت گذرانی تلقی کنند برخورد قاطع می شود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی عنوان کرد: خانواده دولت به عنوان امید اول ملت مومن و موحد ایران اسلامی وظیفه دارد با همکاری بخش خصوصی مسیر توسعه و بالندگی اقتصادی کشور را فراهم کنند.
وی بیان کرد: بخش خصوصی بدون همکاری نیروهای دولتی توان پیشرفت و توسعه را ندارد از این رو خانواده دولت وظیفه دارد حتی رویه ها و بخشنامه هایی را که به عنوان سد راه پیشرفت اقتصادی استان هستند را با همفکری و ایجاد تعامل با وزارتخانه های مربوطه اصلاح کنند و مسیر توسعه و آبادانی استان را هموار کنند.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: مدیران و مسوولان باید زمینه ورود سرمایه گذاران را به نقاط مختلف استان فراهم کنند چرا که حل مشکل بیکاری تنها از این راه حل می شود.
وی گفت: بازاریابی و افزایش صادرات باید اولویت برنامه های صنعت و معدن باشد و اتاق بازرگانی استان مرکزی نیز نیروهایی را برای ارزیابی نیازمندی های کشورهای همسایه اعزام کند و بر آن اساس تولید انبوه با کیفیت عالی را در دستور کار صنایع قرار دهند.
زمانی قمی اضافه کرد: مدیران تمامی واحدهای صنعتی استان مرکزی به رغم فشارها، تولید خود را حفظ کرده و اجازه ندادند تحریم ها آن ها را از پای درآورد بنابراین دولت هم باید به پاس قدردانی از صبوری و زحمات این قشر از جامعه برنامه ریزی کند.
وی گفت: به لحاظ نقش ویژه صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و بهبود فضای کسب و کار، باید فضای مناسب برای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت فراهم شود تا صنعت در شرایط مطلوب به سمت پیشرفت حرکت کند.
استاندار استان مرکزی تاکید کرد: خانواده دولت در استان مرکزی باید این استان را به دغدغه ریاست جمهوری و هیات دولت تبدیل کنند تا از این راه گام های اساسی برای حل مشکلات استان برداشته شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان پارسال یک هزار و 323 تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 128 میلیون دلار صادرات داشته است.
علیرضا زاوشی بیان کرد: صنایع غذایی، صنایع معدنی، نساجی، کشاورزی، شیمیایی، برق و پتروشیمی مهمترین کالاهای صادراتی در سال 93 بود که به 48 کشور دنیا صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای ترکیه با 37 درصد، افغانستان با 29 درصد و عراق با 16 درصد پارسال بیشترین کالاهای استان مرکزی را وارد کرده اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم اکنون 170 واحد تولیدی در استان مرکزی کالاهای خود را به کشورهای مختلف صادر می کنند.
زاوشی گفت: استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور باید در تحقق این رویکرد دولت پیشرو باشد و به موازات آن برای فعال شدن اقتصاد دانش بنیان بکوشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم این آمادگی را دارد تا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت، نگاه ویژه ای به واحدهای تولیدی صادرات محور داشته باشد.
پرهیز از خام فروشی کالا، راه اندازی ظرفیت های صنعتی غیرفعال و حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مهمترین مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی با برخورداری از دو هزار و 800 واحد تولیدی و 67 واحد دانشگاهی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور محسوب می شود. ک/2
3017/6013/



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن