تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه شهرداری مشهد بیشتر از کل بودجه عمرانی استان خراسان رضوی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بودجه شهرداری مشهد بیشتر از کل بودجه عمرانی استان خراسان رضوی است مشهد - ایرنا - رئیس شورای شهر مشهد گفت: بودجه شهرداری مشهد مثل تمامی بودجه شهرداری کلانشهرها از کل بودجه عمرانی استان خراسان رضوی بیشتر است.


محسن انتظاری هروی چهارشنبه شب در شانزدهمین در گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری های کلان شهر های کشور افزود: دست یابی به یک پیشرفت واقعی نیازمند برنامه ریزی گسترده و یک حرکت جهادگرانه در تمامی سطوح مدیریتی شهرهای کشور است.
رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه باید نیروهای محرک توسعه در تمامی شهرها به درستی شناخته شود تصریح کرد: امروز سرمایه های اجتماعی در کنار سرمایه های اقتصادی، فرهنگی، انسانی باید در زمینه افزایش کیفیت زندگی انسان ها به کار برده شود.
انتظاری هروی گفت: پیوست فرهنگی کلیه برنامه های اجرایی شهردای مشهد مورد توجه قرار گرفته و این موضوع باعث شد شاهد یک جهش مناسب اقتصادی در کنار فعالیت های فرهنگی باشیم.
وی به شکل گیری یک نظام هدفمند در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: افزایش سرمایه های اجتماعی در گرو اتخاذ رویکرد برنامه ریزی مشارکتی است زیرا این موضوع سبب می شود هزینه ها کاهش یابد و پروژه های در مدت زمان کوتاه تری به اتمام برسد.
رئیس شورای شهر مشهد به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه اعتماد سازی اشاره کرد و گفت: تنها با جذب مشارکت های مردمی و افزایش حس اعتماد بین مردم و مسوولان می توانیم بسیاری از مشکلات موجود در شهرها را حل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در شورای شهر مشهد و شهرداری هیچگونه حاشیه ای نداریم و شهردار مشهد خود را عضو شورای شهر می داند.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد درآمد شهرداری مشهد از پروانه های ساختمانی و تخلفات است خاطر نشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی شاهد تحقق بودجه 85 درصدی نقدی و بودجه 80 درصدی سرمایه گذاری بودیم.
رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در حوزه مدیریتی شهر مشهد با اشراف گری به شدت مخالفت شده است تصریح کرد: این مقابله با اشراف گری باعث شده اعتماد مردم نسبت به شهرداری افزایش یابد و درآمدهای شهرداری به دلیل سرمایه گذاری مردم افزایش یابد.
انتظاری با طرح این موضوع که جایگاه شوراها در نظام مدیریتی کشور مناسب نیست عنوان کرد: باید نمایندگان مجلس و دولت محترم زمینه مناسب تحول جایگاه شوراها را در سراسر کشور فراهم کنند.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی به برخی از مشکلات موجود در کلان شهرهای کشور اشاره کرد و افزد: مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، حاشیه نشینی در شهر، عدم بودجه کافی و مشکلات فرهنگی از جمله موضوعاتی است که تمامی شهرهای کشور با این مشکلات روبه رو هستند.
محمد مقدوری با شاره به اینکه باید یک نگاه جامع در طرح های مختلف استان شکل بگیرد تصریح کرد: اکثر کلانشهرهای کشور از عدم یک سند مالی مشخص رنج می برند.
وی خاطر نشان کرد: توجه ویژه به حوزه های مختلف اقتصادی و تهیه سند اقتصادی برای افزایش درآمدها از موضوعاتی است که باید از سوی مدیران شهری مورد توجه قرار بگیرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: باید نگاه منبع گرا سر لوحه برنامه ریزی های سالیانه قرار بگیرد و سعی کنیم مدیریت واحد شهری شکل بگیرد.
وی به برخی از چالش های موجود در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد: عدم توجه به توسعه و تحقیق و پژوهش های میدانی موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد مثلا شرکت های برتر دنیا میلیارد ها دلار صرف تحقیق و توسعه در این زمینه می کنند.
مقدوری ادامه داد: توجه کامل به امر تحقیق و پژوهش عامل اصلی سرعت پیشرفت و توسعه شرکت ها و کشورهای دیگر است که ما از این فاصله زیادی داریم.
بودجه سال 94 شهرداری مشهد، سازمانها و شرکتهای وابسته ، 96 هزار و 434 میلیارد و 49 میلیون و 238 هزار ریال از حیث منابع و مصارف است.
7498/1211



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن