تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای امنیت با حضور طرف های یمنی تشکیل جلسه دهد/غیرمنطقی بودن حمایت غرب از منصور هادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده روسیه در سازمان ملل: شورای امنیت با حضور طرف های یمنی تشکیل جلسه دهد/غیرمنطقی بودن حمایت غرب از منصور هادی مسکو- ایرنا- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که از رییس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه این شورا با حضور طرف های یمنی برای بررسی وضعیت آن کشور شده است.


به گزارش ایرنا، «ویتالی چورکین» روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری روسیه 24 با بیان اینکه مساله یمن نگران کننده شده است، افزود: روز سه شنبه باید آتش بس پنج روزه شروع می شد اما بمباران های هوایی عربستان سعودی و متحدانش ادامه داشت.
وی با بیان اینکه «خواهان برقراری کامل آتش بس در یمن شده ایم»، گفت: از رییس شورای امنیت می خواهیم جلسه فوری برگزار کند و طرف های یمنی در آن شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: مساله یمن اهمیت راهبردی زیادی دارد و تروریست ها به این کشور نفوذ کرده اند، سازمان ملل باید در حل و فصل مسایل آن کشور شرکت فعال داشته باشد.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در مورد احتمال آغاز عملیات زمینی نیروهای عربستان سعودی و متحدانش در یمن خاطرنشان کرد: ریاض اعلام کرده است که قصد انجام عملیات زمینی در یمن را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه مساله یمن از راه نظامی حل نمی شود، افزوأ: در صورت ورود نیروهای خارجی به آن کشور، از نظر انسانی و نظامی فاجعه رخ می دهد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به کمبود سوخت، مواد غذایی و برق در یمن به عنوان مشکلات بزرگ آن کشور اشاره و خاطرنشان کرد: یمن برای حل این مسایل به کمک های خارجی نیازمند است.
وی افزود: امیدواریم با مشارکت و کمک جامعه جهانی، وضعیت یمن به سوی حل و فصل سیاسی پیش رود.
چورکین همچنین ادامه حمایت کشورهای غربی و آمریکا از منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را عجیب و غیرمنطقی خواند و افزود: غرب یک سال پیش هنگامی که با کمک آمریکا در اوکراین انقلاب رنگی رخ داد از ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری قانونی این کشور هیچ حمایتی نکرد.
وی افزود: این در حالی است که یانوکوویچ کاملا قانونی بود اما منصور به طور موقت رییس جمهور شده بود اما این وضعیت مانع از رفتار دوگانه غرب در مساله یمن نشد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: غربی ها ادعا می کنند مساله یمن متفاوت بوده و حمایت آنها از منصور هادی کاملا منطقی است اما واقعیت نشان می دهد که آنها بار دیگر دروغ می گویند و وضعیت منصور شبیه وضعیت یانوکوویچ است.
وی خاطرنشان کرد: این گونه رفتار غرب اقدامات و نیت آنها را زیرسوال می برد و چنین رفتاری از طرف آنها به تلاش های جمعی در سطح بین المللی ضربه می زند.
چورکین در عین حال اعمال معیارهای واحد در ارزیابی مسایل مهم در سطح جهانی و خودداری از اعمال سیاست یک بام و دو هوا در حل این مسایل از طرف همه کشورها را خواستار شد.
اروپام*5*391 ** 2023



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن