تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815567561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خالد قدومی:ایران و حماس دارای رابطه راهبردی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خالد قدومی:ایران و حماس دارای رابطه راهبردی هستند تهران - ایرنا- خالد قدومی نماینده جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در تهران تاکید کرد: رابطه ایران و حماس یک رابطه تاکتیکی نیست بلکه رابطه راهبردی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، قدومی در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده به مناسبت 67 سالروز اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی افزود: دیدارها و تماس ها میان رهبران حماس و سران ایران ادامه دارد.
وی با تاکید بر لزوم ادامه روابط میان ایران و حماس گفت : دو طرف در خصوص موضوع فلسطین با یکدیگر اشتراک نظر دارند و امیدواریم در آینده شاهد گسترش و تقویت روز افزون مناسبات میان ایران و حماس باشیم زیرا این امر کوبنده ترین اقدام علیه رژیم صهیونیستی بشمار می رود.
قدومی بر ایستادگی ملت فلسطین در برابر اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد و از جهان اسلام خواست تا با وحدت و یکپارچگی خود به یاری این ملت مظلوم بشتابد.
این مقام جماس یادآورشد: کشورهای اسلامی و عربی برای تحقق بخشیدن به این مهم می بایست با یکدیگر متحد شده و به یک راهکار مشترک دست یابند.
نمایند جنبش جماس تاکید کرد: اعراب و مسلمانان باید اختلافات سیاسی و اعتقادی میان خود را کنار بگذارند زیرا با وجود چنین اختلافاتی نه تنها نمی توان به فاجعه فلسطین خاتمه بخشید بلکه خود این شکاف ها و تفرقه ها مصائب و فجایع دیگری در میان امت اسلامی به همراه خواهد داشت.
وی یادآورشد: اساس مصیبت فلسطین آن است که هیچ گاه به ملت فلسطینی اجازه تعیین سرنوشت داده نشد و هدف از تلاش های سیاسی و نظامی شکل گرفته در میان امت مسلمان فقط آزادسازی فلسطین نبود.
قدومی در مورد عوامل اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی گفت: مسلمانان و اعراب در دوران اشغال فلسطین از تسلیحات پیشرفته و تجهیزات نظامی کافی و برنامه مشخص و عزم و اراده جدی و هماهنگی های لازم برای آزادسازی فلسطین بی بهره بودند. سازمان های بین المللی در این میان نقش ناجوانمردانه ای ایفا کردند و انگلیس و به دنبال آن آمریکا از رژیم اشغالگر قدس به عنوان کودک نامشروع خود حمایت های بی دریغ به عمل آوردند.
وی همچنین از کشتار فلسطینیان بی دفاع و مظلوم توسط باندهای مسلح جنایتکار صهیونیست به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم شکل گیری رژیم صهیونیستی نام برد و در همین رابطه به محو کامل 380 روستای فلسطینی توسط صهیونیست ها اشاره کرد.
قدومی گفت: برای حل و فصل مشکل فلسطین باید علل و عوامل شکل گیری رژیم صهیونیستی را شناسایی و ریشه کن کرد و به همین منظور امت مسلمان در سازمان ملل باید در مورد فلسطین موضع یکپارچه و مشترک اتخاذ کنند.
نماینده حماس اختلاف و تفرقه و کشتار موجود در میان کشورهای عربی و اسلامی را از فجایع دوران کنونی امت مسلمان برشمرد و تاکید کرد: همه فجایع یاد شده را می بایست ریشه یابی کرده و برای آنها راه حل پیدا کرد.
قدومی افزود: مسلمانان و اعراب جهان می بایست به دور از اعتقادات سیاسی و مذهبی تمام تلاش خود را در جهت آزادسازی فلسطین از چنگال صهیونیست ها بکار ببرند. خواسته ملت فلسطین اتحاد میان سران فلسطین است. طرف های تشکیل دهنده محور مقاومت می بایست با یکدیگر منسجم تر و هماهنگ تر عمل کنند.
وی افزود: ما می بایست تلاش خود را حول محور فلسطین تمرکز بخشیم و به وحدت نظر و رویه دست یابیم . حماس از حق حاکمیت بر نوار غزه چشم پوشی کرد و با تشکیل دولت ائتلاف ملی تکنوکرات موافقت کرد به امید اینکه محاصره غزه پایان یافته و گذرگاه رفح گشوده شده و ویرانه های جنگ بازسازی شود هرچند تاکنون هیچ یک از موارد یاد شده تحقق نیافته است.
قدومی از محاصره غزه به عنوان بزرگ ترین جنایت در دوران معاصر نام برد که همچنان جریان دارد.
وی در ارتباط با موضع جنبش حماس در مورد تحولات یمن گفت: حماس مخالف دخالت های خارجی در یمن و راه حل نظامی در این کشور است و بر ضرورت توقف جنگ و خونریزی در این کشور تاکید دارد .
قدومی از ملت یمن به رغم داشتن امکانات ناچیز به عنوان یک ملت غیور و حامی آرمان فلسطین یاد کرد و گفت : باید جان مردم بی دفاع در یمن حفظ شود و بیش از این شاهد به شهادت رسیدن غیرنظامیان مظلوم و بی پناه در این کشور نباشیم .
خاورم ** 1487 **1010



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن