تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران نیازمند دو دستگاه اندازه گیری باقیمانده سموم در محصولات است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران نیازمند دو دستگاه اندازه گیری باقیمانده سموم در محصولات است ساری - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد : این مرکز تحقیقاتی اکنون به دو دستگاه اندازه گیری سموم در محصولات غذایی به نام های گازکروماتوگرافی جرمی و گازکروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا نیاز دارد.


محتبی محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزایش بیماری سرطان و مصرف بی رویه سموم و کودشیمیایی را چالش مهم این استان برشمرد و افزود : تهیه و تامین اعتبار خرید این دو دستگاه هر کدام به قیمت 10 میلیارد ریال ضرورتی اجتناب پذیر است.
وی با بیان این که این مرکز اکنون سه آزمایشگاه مجهز در بخش های آب و خاک و گیاه پزشکی دارد، اظهار داشت : برای تجهیز این آزمایشگاه ها به 18 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به پاسخگو نبودن اعتبارات تخصیصی سالانه این مرکز جهت ارایه خدمات مطلوبتر در حوزه های مختلف کاری خواستار حمایت مسوولان استانی به این مرکز شد.
محمودی یادآور شد : رسالت اصلی این مرکز انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه های مختلف منابع طبیعی و کشاورزی است که فرایند انجام کار و اجرای طرح ها هزینه بر می باشد.
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با بیان این که از سال 90 تا 93 ، 852 طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام شده است ، گفت : در سال جاری بیش از 204 طرح تحقیقاتی توسط محققان و پژوهشگران این مرکز اجرایی می شود.
وی هزینه اجرای هر طرح تحقیقاتی را به طور میانگین 100 میلیون ریال و اعتبار مورد نیاز برای انجام امورجاری این مرکز تحقیقاتی را 10میلیارد ریال اعلام کرد.
محمودی تاثیر نتایج یافته های پژوهشی این مرکز را در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از جمله مراکز برتر کشور بعد از استان های فارس ، خراسان رضوی و اصفهان است.
در این مرکز 32 نفر با تحصیلات دکترا در رشته های مربوط و 90 نفر محقق و پژوهشگر در هشت بخش تحقیقاتی فعالیت دارند.
این بخش های تحقیقاتی شامل علوم زراعی ، خاک و آب ، گیاه پزشکی ، منابع طبیعی ، حفاظت آب و خاک و آبخیزداری ، دامپزشکی ، علوم دامی و اقتصادی -اجتماعی و ترویج کشاورزی است.
تعداد 12 ایستگاه تحقیقاتی زیر پوشش این مرکز هستند. ک/3
6026/6097



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن