تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798339798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم‌گيري درباره متن توافق‌نامه با هماهنگي قواي سه‌گانه ضرورت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۱۸ق.ظ)
دکتر لاريجاني در نطق پيش از دستور: تصميم‌گيري درباره متن توافق‌نامه با هماهنگي قواي سه‌گانه ضرورت دارد موج - رئيس قوه مقننه گفت: از نظر جمهوري اسلامي چارچوب مذاکرات روشن شده است و اينگونه مانورهاي ناشيانه کمترين تاثيري در سرنوشت مذاکرات نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مجلس شوراي اسلامي، دکتر علي لاريجاني در نشست علني امروز (چهارشنبه 23 ارديبهشت) مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت امام موسي کاظم (ع) و تبريک بعثت پيامبر رحمت و عزت رسول‌الله محمدمصطفي (ص) گفت: مبعث که تحقيقا بزرگترين روز در تاريخ بشريت است را به همکاران گرامي و مسلمانان تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: شايد بتوان دو هدف را در حقيقت بعثت برجسته نمود؛ يک ايجاد تحولي دروني و روحاني در انسان و قرار گرفتن انسان در مسير انسان کامل، اين قدم پايه‌اي مهم براي همه اهداف ديگر پيامبر (ص) محسوب مي‌شد تا انسان جايگاه خليفه‌الله را بازيابد و آن جز با تزکيه و توحيد خالص تحقق نمي‌يابد؛ زيرا خداوند فرمود: هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَکِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ؛ و هدف دوم ايجاد مدينه فاضله براساس اقامه قسط و عدل است که جامعه سالم و عادله نيز کمک کننده براي رشد روحاني انسان مي‌باشد و از آن جهت که انسان موجودي اجتماعي است، تحقق ويژگي‌هاي کمال انساني جز در ساحت يک جامعه سالم و عادله محقق نمي‌گردد و عزت واقعي و کرامت حقيقي براي انسان در چنين مسيري است که بعثت نبوي آن را نشان داده است.
وي افزود: امام علي (ع) در بيان زيباي خود چنين مي‌فرمايد: فان الله جعل محمد صلي‌الله عليه و آله وسلم علم لساعه و مبشرا للجنه منظرا للعقوبه؛ خداوند، محمد (ص) را نشانه قيامت قرار داد و مژده دهنده بهشت و ترساننده از عقوبت. لذا ملاحظه مي‌کنيد که دروس متنوع مدرسه نبوي هر کدام از هر وجهي جهت کرامت انسان و زندگي عزتمندانه اوست. اگر روح بعثت توحيد خالص است از آن رو است که انسان جز تکيه زدن بر مبدأ خلقت و کمال مطلق به استغنا نمي‌رسد.
دکتر لاريجاني تصريح کرد: اگر جهاد را پيامبر رکن ايمان قرار داد به نحوي که فرمود اگر کسي حداقل در قلب خود حب به جهاد نداشته باشد و از دنيا برود، مثل منافق از دنيا رفته است، از آن رو که بدون روحيه جهادي هر آدمي بصيرت نمي‌يابد و عزت پيدا نمي‌کند و جامعه‌اي هم که لباس جهاد نپوشد به خواري مبتلا مي‌گردد. پيامبر (ص) فرمود "هر کس جهاد را واگذارد خداوند جامه خواري بر جان او مي‌پوشاند و زندگي او را دستخوش فقر مي‌گرداند و دينش را از بين مي‌برد. خداوند عزت و اقتدار امت مرا در ثم‌هاي اسب‌هاي جنگي‌شان و نوک نيزه‌هايشان قرار داده است."
رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان گفت: اگر پيامبر بر وحدت امت اسلامي تاکيد داشت و همه مسلمانان را چون دانه‌هاي شانه هم‌سرنوشت توصيف مي‌نمود، حتي فرمود با پرواترين مردم کسي است که جدال‌گري را گرچه و برحق باشد، رها کند، از آن جهت است که عزت مسلمانان در گرو وحدت آنان است، کرامت آنان در همگرايي آنان محقق مي‌شود، شايد کمتر واژه‌اي به اندازه احترام مسلمانان به يکديگر و رعايت حقوق آنان در ادبيات اسلامي ما مورد تاکيد قرار گرفته باشد.
وي ادامه داد: امام باقر(ع) نقلي از حديث قدسي دارد که هنگامي که پيامبر اکرم(ص) را به آسمان بردند، به خداوند عرض کرد پروردگارا؛ حال مومن و جايگاه او نزد تو چگونه است؟ خداوند فرمود: اي محمد کسي که به دوستدار من اهانت کند آشکارا به جنگ من آمده است. حرمت يک مسلمان در مکتب نبوي تا حدي است که اهانت به مسلمان در حد جنگ با خدا محاسبه مي‌گردد؛ چرا که تحقير يک مسلمان، شکستن عزت و کرامت اوست، اين موضع آنقدر اهميت دارد که حتي شکسته‌شدن عزت مومن در مقابل والي بر حق نيز به نقد کشيده شده است.
دکتر لاريجاني ادامه داد: حضرت علي(ع) در جنگ صفين در خطابه اي درباره حقوق والي بر ملت و ملت بر والي ايراد فرمود که در آن در مورد عزت نفس و کرامت ملت اينگونه مي فرمايد: آنگونه که با زمامداران ستمگر سخن مي گوييد با من سخن نگوييد و آنچنان که در پيشگاه حکام خشمگين و جبار خود را جمع و جور مي کنيد در حضور من نباشيد و به طور تصنعي منافقانه با من رفتار ننماييد و هرگز گمان نبريد در مورد حقي که به من پيشنهاد کرده ايد کندي ورزم و نه اينکه خيال کنيد من در پي بزرگ ساختن خويشم زيرا کسي که شنيدن حق و يا عرضه داشتن عدالت به او برايش مشکل باشد، عمل به آن براي او مشکل تر است.
رئيس قوه مقننه همچنين تصريح کرد: منطق بعثت اين گونه است و در مقابل منطق جاهليت است که به جاي عزت و کرامت انسان ها، سلطه گري و ديکتاتوري به عنوان قدرت ارزش مي يابد و به جاي برابري انسان ها، لگدمال کردن حرمت آنها، آبرو و مال و خون آنها جاي باز مي کند.
وي در ادامه با طرح اين پرسش که آيا اکثر خشونت هايي که آن روز جاهليت و عصبيت مردم در جزيرة العرب حاکم کرده بود امروز به نوع ديگري بر زندگي ملت هاي اسلامي حاکم نيست؟، افزود: آيا جنگي که امروز سعودي ها عليه ملت مظلوم يمن ايجاد کرده اند و هزاران نفر را کشتند و زخمي کردند و زيرساخت هاي اين کشور را از بين بردند و ده ها ميليون يمني را در محاصره دارو و غذا قرار داده اند، با منطق کرامت و عزت بعثت نبوي تطابق دارد يا با منطق جاهليت؟
دکتر لاريجاني همچنين خاطرنشان کرد: بايد گفت صد رحمت به جاهليت، چون آنها با لوازم آن روز ظلم و ستم محدودتري داشتند اما امروز به برکت بمب ها و سلاح هاي کشتارجمعي اهدايي آمريکا و فرانسه تا توانستند مردم يمن را کشتند و بي خانمان کردند و بايد پريسد اين آقايان سعودي با اين کلام پيامبر(ص) چه مي کنند که فرمود: هان اي مردم! مسلمان حقيقتا برادر مسلمان است، خون و مال هيچ فرد مسلماني بر هيچ فرد مسلماني روا نيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه رفتار سعودي ها برادري مسلماني است يا دشمني و کينه ورزي، يادآور شد: اين سخن پيامبر(ص) چقدر پربهاست که فرمود جبرئيل درباره هيچ چيز به اندازه دوري کردن از دشمني با مردم به من سفارش نکرد مگر اينکه مسئولان سعودي همان سياست امويان را در پيش گرفته باشند.
وي در خصوص سياست امويان نيز يادآور شد: يکي از سياست هاي شيطاني امويان برتري خليفه و سلطان اموي بر رسول خدا(ص) بود؛ حجاج به عبدالملک نوشت جانشين مرد در ميان اهلش از فرستاده او به سوي آنان گرامي تر است. اي خليفه! خلفا منزلت بالاتري از پيامبران دارند.
دکتر لاريجاني در ادامه با بيان اينکه چطور يک مسلمان که حاکم يک کشور اسلامي است حاضر مي شود براي اميال قدرت طلبانه، عزت يک ملت مسلمان را بشکند و ناموس، جان و مال آنها را محترم نشمارد، عنوان کرد: بعد هم يک عده کشور ديگر را نيز همراه خود کنند و تحت عنوان اعتلاف دروغين با پرداخت پول و لابي گري کشورهاي قدرتمند را حامي خود کنند تا هرچه بيشتر بتوانند به مسلمانان يمن ظلم کنند.
رئيس نهاد قانون گذاري کشورمان همچنين با بيان اين مطلب که ظاهرا دوران جديد، دوران جاهليت مضاعف است که بعثت از نو بايد در آن محقق شود، اذعان داشت: آنها مرتب حرافي مي کنند که ايران قصد سلطه بر منطقه دارد که اين هم از دروغ پردازي هاي آنهاست که قصد دارند پشت آن پنهان شوند؛ در اين سال هاي بعد از انقلاب کجا ايران به کشوري کوچک در منطقه دست اندازي و تجاوز کرد؟ اين شماها بوديد که پشت سر صدام جمع شديد تا به ايران حمله کند و بعد گفتيد که ما اشتباه کرديم که چند صد ميليارد دلار به صدام کمک کرديم.
وي افزود: حتي با همه اين اقدام هاي ستمگرانه بعد از آن که صدام به سعودي و کويت حمله کرد ما صدام را محکوم کرديم و تلافي عليه سعودي و کويت نکرديم آيا اين منطق بعثت بود که رئيس يک کشور اسلامي به رئيس جمهور آمريکا و وزير دفاع آنها بگويد و آنها را تحريک کند که سر مار را بزنيد، سر مار در ايران است.
دکتر لاريجاني با يادآوري اين موضوع که به برکت مجاهدت مردم ايران در دفاع مقدس چنان بنيه دفاعي چه از نظر نيروي مجاهد نظامي و چه از نظر ساخت تجهيزات مهم نظامي در ايران به وجود آمد که هيچ کشوري جرئت تعرض به ايران را ندارد، بيان داشت: اما سخن اين است که با اين کارنامه سياه شما باز ادعا مي کنيد ايران سلطه گري کرده است؟ اينکه ايران در برابر تجاوز رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان و غزه از حزب الله و حماس و جهاد و مقاومت حمايت کرد تا سيلي محکمي به رژيم صهيونيستي بزنند سلطه طلبي بود يا ايجاد آبرو براي شما که جزء کشورهاي اسلامي هستيد؟ اين سلطه طلبي است يا کور کردن چشم فتنه اسرائيلي تا به شما کشورهاي اسلامي گزندي وارد نکند؟
رئيس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اظهارات يک مسئول ديگر عربي که از هلال شيعي سخن مي گويد و فتنه ايجاد مي کند، گفت: سعودي ها ادعا مي کنند نفوذ معنوي ايران و قدرت نظامي ايران مخل حيات آنهاست؛ چرا چنين اشتباه محاسباتي داريد؟ همين امروز با همه خباثتي که نسبت به ملت يمن داشته ايد اگر خداي ناکرده رژيم صهيونيستي به شما حمله کند ايران از شما دفاع مي کند چرا که ملت شما مسلمان است.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه ايران نه دنبال امپراطوري گري است و نه آن را درست مي داند، مطرح کرد: ايران امپراطوري گري را مباين جوهره بعثت نبوي مي داند که کرامت و عزت انسان ها متن آن است که اشتباه سعودي ها در اين است که بين نفوذ معنوي و سلطه گري فرق قائل نيستند همچنين سلطه گري بر قدرت نظامي و روحيه استعماري استوار است اما نفود معنوي بر جاذبه ويژگي الهام بخش.
دکتر لاريجاني ادامه داد: وقتي ملل مسلمان ديدند ايران در مقابل آمريکا طي 36 سال ايستادگي کرد، بزرگ ترين ضربه را به رژيم صهيونيستي زد در حالي که سال ها اين رژيم بر جغرافيايي عربي سلطه پيدا کرده بودند همچنين در مقابل تروريست هاي جنايتکار در عراق و سوريه ايستاد و آنها اين تفکر را مي پسندند لذا ما از خدا مي خواهيم شما هم چنين فکري را داشته باشيد و در ملل اسلامي جاذبه پيدا کنيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تأکيد کرد: شما يک قدم از آمريکاي مستکبر دور شويد مي بينيد که ما 10 قدم به شما نزديک مي شويم شما يک تشر به رژيم صهيونيستي بزنيد ببينيد چقدر ما از شما حمايت مي کنيم اما شما به جاي حرکت در مسير مکتب نبوي و صيانت از حقوق مسلمانان و حفظ حرمت آنها بر آمريکا و پول تکيه زديد و فکر مي کنيد با پول مي توان فضيلت آفريد.
وي افزود: يک روز به جان اخوال المسلمين مي افتيد و آن وضع را در مصر دامن زديد، يک روز به تروريست ها سلاح و پول مي دهيد تا در سوريه مردم را بکشند، يک روز لشگرکشي به بحرين مي کنيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امروز هم يمن را به خاک و خون مي‌کشيد، ادامه داد: بايد از خود سوال کنيد چرا بايد ملل مسلمان به اين رفتارهاي ناجوانمردانه جذب شوند، با پول ممکن است زباني موقت بسته شود، ولي قلبي فتح نمي‌شود.
وي افزود: به خاطر دارم در يکي از ادوار تبليغات رياست جمهوري يکي از کانديداها روبروي حسينيه ارشاد خيمه تبليغاتي زده بود و به مردم ساندويچ مي‌داد! عده‌اي از دانش‌آموزان به اين محل رفتند و ساندويچ‌ها را خوردند و بعد هم به او رأي ندادند و اين سوال برايشان ايجاد شد که آيا کار درستي کرده‌اند؟ خلاصه تلاش براي جذب کردن ديگران با پول عبارت‌الاخراي همان ديپلماسي ساندويچي است.
دکتر لاريجاني گفت: آيا اين براي کشور اسلامي زشت نيست که در وسط مذاکرات هسته‌اي، وزير خارجه خود را به فرودگاه بفرستد و درخواست کند که مذاکرات به نتيجه نرسد و وعده‌هاي مختلف مثل پايين آوردن قيمت نفت و ساير امور را بدهد. خيلي تعجب‌آور است.
رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان با بيان اينکه در ايران هزار اما و اگر در مورد مذاکرات و نتايج آن مطرح است و بحث مي‌شود، گفت: به سختي نتايج ژنو و لوزان در جامعه ما جا مي‌افتد و اينها به دست و پا افتاده‌اند که اين امر را برهم بزنند. خب! بهم بخورد، چه مي‌شود؟ شما بزرگ مي‌شويد؟
ايران با توسعه فناوري هسته‌اي خود تا ظرف چند سال آينده آمريکا و اغواي بيچاره آنها را پشيمان مي‌کند
وي تاکيد کرد: ايران با سرعت به توسعه فناوري هسته‌اي خود ادامه مي‌دهد تا ظرف چند سال آينده آمريکا و اغواي بيچاره آنها را پشيمان کند. تاسف‌آورتر از اين رفتارها فضاي شلوغ گفتاري آمريکايي‌ها در مسئله هسته‌اي ايران است، چند سال درخواست کردند که مذاکرات آغاز شود و تعهدات مختلف نظير قبول غني‌سازي در ايران را مطرح کردند، حال امروز به دليل ضعف و در حالي که نمي‌توانند شرايط داخلي خود را درست مديريت کنند و کنگره عملاً سنگي در مسير مذاکرات انداخته و سيستم اجرايي آنها را تخريب کرده است، حرف‌هاي قلدرمآبانه هم مي‌زنند.
دکتر لاريجاني تصريح کرد: اين جملات مسخره و تکراري "همه گزينه‌ها روي ميز است" آنهم در اين روزهاي تحقيرشدگي قوه اجرايي حکومت آمريکا بيشتر به واکنش ترميمي از نظر روان و روح مسئولان آن ديار شباهت دارد تا يک ديپلماسي هوشمندانه.
رئيس قوه مقننه گفت: از نظر جمهوري اسلامي چارچوب مذاکرات روشن شده است و اينگونه مانورهاي ناشيانه کمترين تاثيري در سرنوشت مذاکرات نخواهد داشت. مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن حمايت از تيم مذاکره‌کننده تحولات اين دوره نگارش متن را با دقت رصد نموده و مراقبت تام خواهد داشت.
وي تاکيد کرد: مسئولان مربوطه نيز موظف هستند نتايج مذاکرات را با نمايندگان مجلس درميان بگذارند و در يک هماهنگي عملياتي بين قواي کشور درباره آن تصميم‌گيري خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن