تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 5 درصدی آمار سزارین در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کاهش 5 درصدی آمار سزارین در کشور استان‌ها > البرز - فرح بابایی رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در کرج حضور یافته بود، با اشاره به تاثیر خدمات مامایی بر اهداف توسعه هزاره به مواردی مانند کاهش 5 درصدی آمار سزارین و روی آوردن به زایمان های طبیعی اشاره داشت.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین- البرز: بابایی با توجه به تاثیر خدمات مامایی در اهداف توسعه هزاره گفت: در هدف سوم توسعه که در آن توانمندسازی زنان مدنظر می باشد خدماتی مانند آموزش و مشاوره بیش از بلوغ، آموزش و مشاروه بیش از بارداری ، شیردهی و موارد دیگر انجام می شود.
وی افزود: در هدف چهارم نیز که به کاهش مرگ و میر کودک می پردازد، به طور غیرمستقیم مامایی می تواند در این امر موثر باشد. زیرا شخص ماما در مراقبت های ساعات اولیه پس از زایمان که 80 درصد مرگ نوزادان به این علت می باشد، بسیار مهم است.
بابایی ادامه داد: در هدف پنجم نیز به کاهش مرگ و میر مادران پرداخته می شود، مقاله ای توسط زمان جهانی بهداشت منتشر شده و اعلام می دارد که سزارین بیش از 15 درصد، موجب برآیندهای نامناسب در مادر و نوزاد می شود. لذا باید در این راستا به سوی زایمان های طبیعی و ایمن ییش رفت.
این مقام مسئول اضافه کرد: در بحث ششم توسعه هزاره که به بیماری ایدز میپردازد، پیشگیری و غربالگری مادران باردار برای جلوگیری از انتقال ایدز از مادران باردار به نوزادان انجام می شود.
وی در ادامه تشریح کرد: مطابق انجام این برنامه ها و با رایگان شدن زایمان های طبیعی، بهینه سازی بلوک های زایمان و عقد قرارداد با خدمتگزاران در بخش های خصوصی جهت کاهش زایمان های سزارین انجام می شود و طبق آمار موجود اکنون 37 هزار زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی کشور انجام می شود و سزارین ها نیز از 14/56 به 4/50 رسیده است.
بابایی اذعان داشت: در استان البرز و توسط دانشگاه علوم پزشکی، بهینه سازی بلوک های زایمان صورت گرفته و با احداث دانشکده های مختلف به پیشبرد وضعیت آموزش دانشکده های پزشکی در استان کمک می شود.
وی بیان داشت: مرگ و میر مادران در کشور کاهش یافته و الگوی مرگ مادری بعد از زایمان طبیعی و سزارین نیز تغییر نکرده است. طبق آمار موجود 75 درصد زایمان های طبیعی در طی سال 93 توسط ماماها انجام شده و 26 هزار مورد عقد قرارداد با بخش خصوصی صورت گرفته تا زایمان های طبیعی بیمارستان های خود را به بخش دولتی آورند.
وی در پایان اشاره داشت: محورهای سازمان دهی منابع انسانی و تجهیز مراکز زایمان توسعه یافته همچنان در کشور ادامه خواهد یافت و ارتقاء کیفیت خدمات زایمان نیز دنبال شده، همچنین سامان دهی نقل و انتقال مادران باردار در بیمارستان ها نیزپیگیری می شود.      

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 11:40:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن