تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803287840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت خبر داد کاهش 5 درصدی آمار سزارین طی سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت خبر داد
کاهش 5 درصدی آمار سزارین طی سال گذشته
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش 5 درصدی آمار عمل‌های سزارین در کشور گفت: با وجود این کاهش، ایران همچنان رتبه نخست جهانی را در سزارین دارد.

خبرگزاری فارس: کاهش 5 درصدی آمار سزارین طی سال گذشته



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فرح بابایی ظهر امروز در حاشیه آئین تجلیل از ماماهای استان زنجان در جمع خبرنگاران درصد قابل قبول عمل‌های سزارین را از نظر سازمان بهداشت جهانی 10 تا 15 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: رسیدن به این رتبه نیاز به برنامه‌ریزی به ویژه در حوزه فرهنگ دارد. وی از کاهش 5 درصدی آمار سزارین در سطح کشور طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با وجود این درصد کاهش، ایران همچنان رتبه نخست را در انجام سزارین در جهان دارد.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار کاهش کوتاه مدت آمار سزارین به شاخص‌های بین‌المللی را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: این مهم نیاز به اشاعه فرهنگ دارد که مهم‌ترین دستور کار سال 94 این حوزه است. وی توسعه و بهینه‌سازی اتاق‌های زایمان را از دیگر اقدامات برای ترویج زایمان‌ها طبیعی اعلام کرد و افزود: برای ترویج زایمان‌ها طبیعی برنامه‌ای در هفت محور تدوین شده که به صورت همزمان در حال انجام است. بابایی درصد سزارین‌های انجام شده در کشور را حدود 50 درصد از مجموعه زایمان‌ها عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، وزارتخانه امیدوار است این درصد در پایان سال 94 با کاهش 4 درصدی، به 46 درصد برسد. وی از ارزیابی انجام شده در مورد تعداد کمبود نیروهای موجود در حوزه سلامت به ویژه ماماها خبر داد و گفت: این کمبود با توجه به واگذاری مراقبت‌های بعد از زایمان به ماماها قابل توجه خواهد بود. نداشتن مجوز استخدام از مهمترین چالش‌های وزارت بهداشت است رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه راه‌کارهای جذب نیرو در حوزه زایمان تدوین و به مراجع ذیربط ارائه شده است، ادامه داد: نداشتن مجوز استخدام مهم‌ترین چالش وزارت بهداشت است. وی تاکید کرد: تبدیل وضعیت، استخدام و بیمه از مسائلی بوده که از دست وزارتخانه خارج است، چرا که نیاز به ردیف استخدامی که نیازمند بار مالی قابل توجه است، دارد، از این باید در مراجع بالادستی از جمله معاونت ریاست جمهوری، هیئت دولت و در نهایت مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بابایی به اقدامات انجام شده طی سال جاری در مورد بهبود وضعیت ماماها اشاره و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده دیگر کسی در مورد وضعیت بخشودگی بیمه‌ای ماماها و سختی کار آنها سئوال نکند. فعالیت 2 هزار ماما در مراکز دولتی وی تعداد ماماهای مشغول به کار در مراکز دولتی را 20 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این ماماها در بخش‌های درمان و بهداشت به فعالیت مشغول هستند. رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت ماماهایی که در دوران مرخصی زایمان به سر می‌برند و تهدیدهای شغلی آنها گفت: تا چند سال قبل این نیروها امکانی برای بهره‌مندی از این مرخصی‌ نداشتند، ولی در حال حاضر این مشکل برای آنها هم حل شده است.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشت برای جبران فقدان نیروی به مرخصی رفته، مجبور به جذب یا جابه‌جایی نیروی مورد نیاز است، ادامه داد: نیروهای به مرخصی رفته بعد از طی دوره مرخصی می‌توانند در مرکز دیگری ارائه خدمت کنند بحث تعدیل نیروی با کیفیت درست نیست.

بابایی به جوان بودن نیروهای مشغول به کار در حوزه مامایی اشاره کرد و ابراز داشت: میزان مرخصی‌های زایمان در بین این قشر بالاست.

انتهای پیام/73004/ب30

94/02/19 - 14:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن