تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803159888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت خبر داد تصویب 203 میلیارد تومان برای توسعه و بهینه سازی بلوک‌های زایمان طبیعی مراکز درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت خبر داد
تصویب 203 میلیارد تومان برای توسعه و بهینه سازی بلوک‌های زایمان طبیعی مراکز درمانی
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه و بهینه سازی بلوک‌های زایمان طبیعی مراکز درمانی دولتی در سال جاری 203 میلیارد تومان اعتبار دارد.

خبرگزاری فارس: تصویب 203 میلیارد تومان برای توسعه و بهینه سازی بلوک‌های زایمان طبیعی مراکز درمانی



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فرح بابایی ظهر امروز در آئین تجلیل از ماماهای استان زنجان که با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه ساماندهی امور این حوزه از بندهای مندرج در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت بوده است، اظهار داشت: اصلاح این امور و ساماندهی آن از شاخص‌های توسعه و تعهدات بین‌المللی همه کشورها محسوب می‌شود. وی از تدوین استراتژی خاص برای دستیابی به اهداف ساماندهی امور ماماها که همان مراقبت‌های مادران و نوزادان است، خبر داد و اضافه کرد: طی مدت زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت که یک ساله شده است، برنامه‌هایی در این حوزه عملیاتی شده که ترویج زایمان طبیعی، برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان و کلاس‌های آموزش‌های دوران بارداری با اهداف خاص برگزار شده است. رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسعه بلوک‌های زایمان را از راه‌کارهای ترویج زایمان طبیعی مطرح و تصریح کرد: توسعه این بلوک‌ها در کنار فراهم شدن امکان حضور همراه برای مادران باردار به آرامش آنها و همچنین افزایش زایمان طبیعی کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه اغلب مرگ و میر مادران بعد از زایمان اتفاق می‌افتد، ادامه داد: برای پیشگیری و کاهش این آمار مراقبت‌های بعد از زایمان تخصصی می‌شود.
وی کاهش مرگ و میر نوزادان را از دیگر اهداف وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: این مهم با به حداقل رساندن مداخلات زایمان و تاکید بر مراقبت‌های ساعت نخست تولد محقق می‌شود.
بابایی بر لزوم توسعه آموزش‌های پیش از دوران بارداری به خانواده‌ها تاکید کرد و بیان داشت: این آموزش‌ها در راستای ارتقای خدمات این دوره انجام می‌شود.
وی از اجرای طرح غربالگری مادران مبتلا به ایدز در چند مرکز درمانی خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای ارتقای شاخص‌های مادران و نوزادان در حال اجرا است.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین‌المللی بودن شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها بیانگر وضعیت و کیفیت خدمات ارائه شده به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه شاخص‌ها و آمارهای نهایی مرگ و میر مادران و نوزادان در خرداد ماه اعلام می‌شود، تاکید کرد: نتایج ارزیابی‌های اولیه بیانگر روند کاهشی از مرگ و میرها طی سال گذشته است.
بابایی ادامه داد: شاخص‌ها و خدمات ارائه شده نشان می‌دهد الگوی ترسیمی کشور به نفع زایمان‌های طبیعی پیش می‌رود.
وی به تولد 470هزار نوزاد به روش طبیعی طی سال گذشته اشاره و ابراز کرد: ترویج زایمان طبیعی نیازمند فراهم شدن دیگر امکانات جانبی از جمله مراکز ارائه کننده خدمات زایمان‌های بی درد و بهینه سازی بلوک‌های زایمان است.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ریزی برای هزینه کرد 203 میلیارد تومان برای بهینه سازی بلوک‌های زایمان مراکز درمانی کشور خبر داد و گفت: این مهم تا پایان سال 94 عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه 75 درصد از زایمان‌های طبیعی با کمک ماماها انجام شده است، اضافه کرد: افزایش و ترویج زایمان طبیعی نیاز به همکاری همه بخش‌های درمان و حتی بین بخشی دارد.
بابایی به عقد قرار داد با مراکز درمانی بخش خصوصی برای دریافت خدمات اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر وزارتخانه با 26 هزار مرکز قرارداد امضا کرده است.
وی با مطلوب توصیف کردن موضوع ترویج زایمان طبیعی در کشور ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی شاغل در این بخش و همچنین ارتقای خدمت زایمان در همه مراحل به اضافه ساماندهی نقل و انتقال بین مراکز درمانی سلامت مادران و نوزادان را بهبود می‌بخشد.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند افزایش سزارین در بین مادران باردار کنترل شده است، تصریح کرد: نمی‌توان در این حوزه انتظار کاهش تند شیب را داشت چرا که روند کنونی حاصل جایگزینی فرهنگ 10 تا 15 ساله است.
انتهای پیام/73004/ق40

94/02/19 - 14:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن