تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815560184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول :تجهیز چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند الزامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسوول :تجهیز چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند الزامی است بندرعباس- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب بهترین راهکار برای عبور از شرایط بحرانی است، گفت: با اجرای این طرح از ابتدای امسال، ارایه خدمات آبرسانی به کشاورزان منوط به تجهیز چاه کشاورزی به کنتور هوشمند است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا صادقی روز چهارشنبه در نشست توجیهی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در بندرعباس اظهار داشت: از جمله موارد مهم این طرح نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های دارای پروانه بهره برداری است.
وی افزود: در همین راستا نیز طی فروردین ماه امسال 123 مورد از چاه های مورد نظر به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند که پیش بینی می شود این عدد تا پایان امسال به 300 حلقه چاه افزایش یابد.
این مقام مسوول با اشاره به بحران در اکثر دشتهای هرمزگان و کمبود شدید منابع آب، بیان داشت: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب با هدف نجات سفره های آب زیرزمینی در وزارت نیرو تدوین و در شورای عالی آب به تصویب رسیده که از ابتدای امسال لازم الاجرا شده است.
صادقی انسداد چاههای غیرمجاز ، تقویت نیروهای گشت و بازرسی را نیز از پروژ ه های مرتبط با کشاورزی در طرح مذکور برشمرد و گفت: با اجرای پروژه های فوق از اضافه برداشت سفره های آب زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.
این مقام مسوول با بیان اینکه کشاورزان همیاران اصلی آب منطقه ای در اجرای این طرح هستند، از خانه کشاورز خواستار شد با اطلاع رسانی و تبیین طرح برای کشاورزان و آگاهی رسانی در خصوص اصلاح الگوی کشت زمینه را برای پیشبرد اهداف طرح فراهم سازند.
رییس خانه کشاورز استان هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: با وجود خشکسالی و بحرانی شدن منابع آب استان در حال حاضر هیچ محدودیت و کنترلی بر کشت کشاورزان صورت نمی گیرد.
ابوطالب جوادی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب گفت : نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای کشاورزی بهترین راه صرفه جویی در مصرف منابع آب زیرزمینی است.
وی از اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی استقبال کرد و خواستار تسریع در تجهیز چاههای کشاورزی به کنتورهای هوشمند از سوی شرکت آب منطقه ای و همچنین ایجاد محدودیت و کنترل کشت کشاورزان توسط جهاد کشاورزی استان هرمزگان شد.
16 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
شدت بحران در هرمزگان به حدی است که حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اسفندماه پارسال طی مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا بیان داشته است: شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان به همراه دوشهربزرگ دیگر در کشور از نظر تامین آب آشامیدنی در وضعیت قرمز قرار دارند.ک/3
7198/6048



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن