تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798661666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوامی : توجه بیش از حد به مسکن انگیزه سفته‌بازی و بورس بازی را افزایش می‌دهد/ عقبایی: رویکرد ما در تولید مسکن باید به سمت صنعتی سازی حرکت کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
قوامی : توجه بیش از حد به مسکن انگیزه سفته‌بازی و بورس بازی را افزایش می‌دهد/ عقبایی: رویکرد ما در تولید مسکن باید به سمت صنعتی سازی حرکت کند
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی موضوع افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از حرف تا عمل پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "هادی قوامی" عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار، "حسام عقبایی" رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ، "سید مهدی هاشمی" رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و "حسین وکیلی" معاون سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب سه شنبه 22 اردیبهشت ماه به بررسی موضوع افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از حرف تا عمل پرداختند.


در ابتدای این برنامه قوامی در پاسخ به این سؤال که اختلاف وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن چیست گفت: بنده از این اختلاف اطلاعی ندارم اما بنا بود در شورای پول و اعتبار یک بسته جامعی تدوین شود که نظرات وزارت راه و شهرسازی در حوزه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن نیز لحاظ شده باشد که این اتفاق نیفتاد.


وی ادامه داد: آن چه که شورای پول و اعتبار برای این که بتواند بخش مسکن را از رکود خارج کند این است که بتواند نظرات وزارت راه و شهرسازی را نیز در نظر گیرد چرا که اگر اتفاق نظر بر سر این موضوع وجود نداشته باشد این سیاست  ابتر می‌ماند و اثرات منفی بیشتری خواهد داشت.


وی ادامه داد: تا ده سال قبل اگر کسی می‌خواست از وام مسکن استفاده کند این وام حدود 30 تا 35 درصد ارزش ملک را تقبل می‌کرد لذا این وام  در خرید مسکن اثرگذار بود اما امروز به دلیل این که تورم باعث شده قدرت خرید مردم تضعیف شود و مبلغ وام نیز افزایش پیدا نکرده است ما شاهد رکود در بازار مسکن هستیم لذا اگر بخواهیم در شورای پول و اعتبار مبلغی را برای وام مسکن در نظر بگیریم این مبلغ حتماً باید اثر گذار باشد.


عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در خصوص آخرین تصمیمات شورای پول و اعتبار در حوزه تسهیلات خرید مسکن گفت: بنا بود در جلسه پیشین این شورا مصوبه را داشته باشیم اما از آن جا که در خصوص پیشنهادات ارائه شده نتوانستیم به جمع بندی برسیم این مصوبه هنوز به تصویب اعضا نرسیده است.


** درصدد هستیم انحصار ارائه  تسهیلات خرید مسکن از سوی مسکن را بشکنیم


قوامی یادآور شد: تا چند سال قبل همه بانک‌ها امکان دادن وام مسکن را داشتند ولی این موضوع در سال‌های اخیر منحصر به بانک مسکن شده لذا ما در صدد هستیم این انحصار را بشکنیم و شرایطی را فراهم کنیم که همه بانک‌ها بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.


در ادامه برنامه امشب حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز در پاسخ به این سؤال که آیا اختصاص وام 60 میلیون تومانی به خرید مسکن می‌تواند رکود در بخش مسکن را بشکند یا خیر گفت: خوشبختانه خیز خروج از رکود در حوزه مسکن از 6 ماهه دوم سال 93 برداشته شده است و رویکرد ما این است که از سال 94 رونق به بازار مسکن برگردد.


** قیمت مسکن در 20 سال گذشته بین 60 تا 90 برابر شده است


وی ادامه داد: رشد قیمت مسکن در سال‌های گذشته در کشور ما بسیار بسیار بالا بوده و بعضاً مرکز آمار ایران رشد 6 هزار تا 9 هزار درصدی را طی 20 سال گذشته در این بخش عنوان کرده است به این معنی که یک مسکن در 20 سال گذشته بین 60 تا 90 برابر شده است و لذا مردم و دهک‌های ضعیف جامعه آنقدر که قیمت مسکن رشد داشته درآمدهای آن‌ها افزایش نداشته لذا آن‌ها در تأمین مسکن خود بسیار مشکل پیدا کردند.


** تولید مسکن به سمت صنعتی سازی نرفته است


رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: از طرف سیاست تولید مسکن که بتواند توازن را بین عرضه و تقاضا برقرار کند ایجاد نشده و تولید ما در بخش مسکن هنوز یک تولید بومی است و رویکرد ما به سمت صنعتی سازی نرفته است لذا اگر رویکرد ما در این حوزه صنعتی بود مطمئناً پیشنهاد بنده این بود که این تسهیلات بانکی در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد اما چون این اتفاق رخ نداده قاعدتاً افزایش سقف تسهیلات مسکن می‌تواند عامل محرکه برای رونق اقتصادی در حوزه مسکن باشد.


عقبایی یادآور شد: وام 15 میلیون تومانی که در سال 83 یعنی 11 سال پیش از سوی بانک مرکزی به مردم ارائه می‌شد تقریباً 38 درصد ارزش یک آپارتمان 70 متری را در تهران تأمین می‌کرد ولی الآن قیمت یک آپارتمان 70 متری در شهر تهران 280 میلیون تومان است که اگر وام 60 میلیون تومانی هم پرداخت شود چیزی کمتر از 20 درصد ارزش ملک را تقبل می‌کند.


وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که دولت باید تلاش خود را کند تا سیاست‌های پولی و بانکی را کنترل کرده و سیاست‌های غلط خود را به سمتی هدایت کند بتواند تسهیلات را به حدی برساند تا حداقل 50 درصد از ارزش ملک از طریق تسهیلات مسکن تأمین شود.


** بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد است


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب قوامی ، عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که تبعات این رکود در اقتصاد ملی چه بوده است گفت: بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد است، طبیعتاً صنایع صنعتی با حوزه مسکن در ارتباط هستند به این معنی که وقتی تولید در بخش مسکن اتفاق می‌افتد 120 صنعت مرتبط با این حوزه نیز فعال می‌شوند و این مهم‌ترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد.


قوامی تاکید کرد: در بحث تولید مسکن نیز این شکل عرضه و ساخت مسکن مشکلات عدیده ای دارد و ما حتماً باید به سمت صنعتی سازی و انبوه سازی در حوزه مسکن پیش برویم تا انبوه سازان این تسهیلات را اخذ کرده و مسکن مناسب را عرضه کنند.


** توجه بیش از حد به مسکن انگیزه سفته بازی و بورس بازی را افزایش می‌دهد


قوامی تاکید کرد: توجه به بخش مسکن انگیزه سفته بازی و بورس بازی  را در مسکن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که نقدینگی از مابقی بخش‌ها به سمت خرید و فروش مسکن کانالیزه شود و بخش تولید مسکن آسیب ببیند.


در حال تکمیل...








۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن