تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805847077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل سرطان‌زا در آشپزخانه را بشناسید!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


خطرات آشپزخانه ها؛
عوامل سرطان‌زا در آشپزخانه را بشناسید!
همه ما فکر می کنیم خانه هایمان امن ترین و سالم ترین مکان است.اما وضعیت از چندی پیش تغییر کرده و خطرات بالقوه در خانه ها بیشتر از شرایط ایمنی است.



رسول اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و‏ آله: فرزند شايسته و خوب گلى از گل‏هاى بهشت است.
 
  به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، همه ما فکر می کنیم خانه هایمان امن ترین و سالم ترین مکان است.اما وضعیت از چندی پیش تغییر کرده و خطرات بالقوه در خانه ها بیشتر از شرایط ایمنی است.
اطلاعات بسیاری درباره برخی مواد کارسینوژن نظیر فرمالدئید، نیتروبنزن . متیل کلراید منتشر شده است .این مواد کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارند و در لاستیک، پلاستیک، رنگها، عطر، شامپو وجود دارند.
در اینجا به برخی از موارد مضر و اثرات سو آن بر سلامتی اشاره شده است که با اتخاذ تصمیمات درست می توانید این مواد را از خانه دور کنید و به سلامتی خود و خانواده کمک کنید.
خوشبوکننده های هوا ازجمله این موارد است. خوشبوکننده ها دارای ترکیبات آلی فرار و سموم هستند.با مطالعه بر روی 13 نوع متداول از خوشبوکننده ها ، پژوهشگران دریافتند خوشبو کننده ها حاوی مواد شیمیایی هستند که در تشدید آسم و فعالیت های تولید نسلی اثر دارند.
در سال 2008 روی تمام انواع خوشبوکننده ها از نظر ترکیبات سمی و سرطانزا مطالعات انجام شدو به گفته یکی از پژوهشگران این مطالعه با وتجه به برگه های ایمنی(MSDS) و برچسب های روی این محصولات، باز هم خوشبوکننده ها نمی توانند جایگزین رایحه های طبیعی شوند.
براساس مطالعه انجام شده توسط کمیسیون ایمنی محصولات تولیدکننده آمریکا،40 درصد از شمع های موجود در بازار ، دارای سرب در فتیله خود هستندو در شمع های عطری مقدارآن بیشتر است به این دلیل که روغن های عطری باعث نرم شدن پارافین می شود و استفاده از این فتیله ها، به محکم شدن آن کمک می کند. استفاده از چنین شمع هایی برای کودکان نسبت به سایر شمع ها،5 برابر خطر بیشتری دارند.هم چنین مواجه زیاد با سرب می تواند موجب اختلال در هورمون ها، مشکلات رفتاری، اختلالات یادگیری، و بسیاری از مشکلات دیگرمی شود.   اگر می خواهید در خانه محیطی گرم و صمیمی و بی خطرداشته باشید از شمع های با فتیله های پنبه ای استفاده کنید.
ابزار هنری از دیگر موارد است. برخی لوازم هنری مانند اپوکسی،چسب سیمان ، رنگ های اکرلیک و حلال ها دارای مواد شیمیایی حساسیت زا هستند که می تواند در مواقعی باعث تخریب و آسیب به بدن و حتی سرطان شود.
کودکان به سبب متابولیسم بیشتر و کامل نبودن سیستم ایمنی بیشتر درمعرض خطر این سموم هستند.
تاثیر شامپوهانیز در سرطان زایی بررسی شد. البته بعید است که شامپوهای معمولی خاوی موادتشمیل دهنده سمی باشند اما با این وجود تحقیقات روی آن صورت می گیرد ولی همچنان هیچ اتفاق نظر علمی مبنی بر سرطان زایی آن انجام نشده است.
دئودورانت ها هم از دیگر مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته است. دئودورانت ها دارای ترکیباتی هستند که می توانند در ایجاد سرطان نقش داشته باشند. از آنجایی که دئودورانت ها به گونه ای طراحی شده اند که ساعت ها روی بدن باقی می مانند ، به طور بالقوه باعث جذب مواد شیمیایی مضرروی پوست می شوند.   مورد آخر پرده های حمام است. پرده های پلاستیکی حمام ، نه تنها در حمام بلکه در محیط زیست هم با انتشار مواد آلی فرار(VOCs) مشکل ساز هستند.
شایان ذکر است کاهش تماس با هر یک از محصولات ذکر شده ، خانه ی شما را به محیطی امن و سالم تبدیل خواهد کرد.   باشگاه خبر نگاران / 2018



۲۲/۰۲/۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن