تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804414079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به حق بیمه ها رسیدگی می شود/آماده واگذاری مدیریت سلامت به شهرداری هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: به حق بیمه ها رسیدگی می شود/آماده واگذاری مدیریت سلامت به شهرداری هستیم


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره برداری دو هزار خانه بهداشت تا پایان امسال خبر داد و گفت: تلاش می کنیم طرح ساخت خانه های بهداشت را به پایان برسانیم. «هدف گیری ما به سمت ۱۰ میلیون و ۱۳۰ هزار حاشیه نشین است.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر هاشمی در جلسه امروز شورای شهر افزود: تا شهریور به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه فعالیت می کند و به ازای هر 3 پایگاه در هر منطقه یک مرکز جامع سلامت شکل می گیرد که در آن پزشک و دندان پزشک حاضر هستند.
دانلود  

وی گفت: این طرح برای کل حاشیه و شهرهای زیر 50 هزار نفر اعمال می شود.

وزیر بهداشت افزود: طبق برنامه پنجم، دولت باید 70 درصد هزینه های درمانی را تقبل کند و 30 درصد هزینه ها را نیز مردم پرداخت کنند، اما این وضع در طول سال های متمادی برعکس شده، تا جایی که پرداختی مردم در برخی از بیمارستان ها به بالای 90 درصد رسیده بود.

هاشمی گفت: در بین کشورهای جهان 37 کشور وجود دارند که پرداختی مردم بالای 50 درصد بود و متاسفانه ما نیز در بین این کشورها قرار داشتیم، این در حالی است که دولت به ازای کاهش هر یک درصد سهم پرداختی مردم از خدمات سلامت باید رقمی حدود 790 میلیارد تومان هزینه کند.

وی گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم بالای 16 درصد از مردم تحت پوشش بیمه قرار نداشتند، این در حالی است که یکی از وعده های دولت توجه به حوزه سلامت و بیمه کردن تمامی ایرانیان بوده است.

وزیر بهداشت: با بیان اینکه فضا و تخت بیمارستانی در تهران باید 5 برابر شود و دولت از پس آن بر نمی آید، گفت: آمادگی داریم اداره بیمارستان ها و اورژانس تهران و مدیریت سلامت حاشیه تهران را براساس نظام یکپارچه خدمات شهری به شهرداری واگذار کنیم.

هاشمی افزود: کار ما در دولت خدمت گزاری و آموزش است اما شهر تهران «آسمان آبی - زمین پاک» می خواهد؛ پس باید تعداد بیمارستان ها افزایش یابد و مدیریت شهری با اعتبارات خود آن را اداره کند و ما فقط بر شاخص ها نظارت کنیم.

وزیر بهداشت: درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دست کم 50 هزار تخت باید به شهر تهران اضافه شود، گفت: از شهرداری تهران درخصوص اقدامات موثری که با راه اندازی سرای محلات و خانه های سلامت انجام داده است، تشکر می کنیم .

هاشمی افزود: شهرداری می تواند چهار پایگاه آمبولانس هوایی ایجاد کند و با مدیریت یکپارچه، اورژانس داخل شهر و اورژانس هوایی را در دست بگیرد که ما آماده این واگذاری هستیم چرا که در حال حاضر مناطق محرومی با 400 هزار تا 500 هزار نفر جمعیت وجود دارد در حالی که حتی یک تخت بیمارستانی در این مناطق نیست و پوشش آمبولانس هوایی می تواند کمک قابل توجهی باشد.

وی با بیان اینکه در کنترل پرداخت مردم به حوزه سلامت مشکل داریم، گفت: باید تلاش کنیم این بلا را از جامعه پزشکی دور کنیم؛ بر این اساس  دستمزد پزشکان افزایش پیدا کرده است، اما انتشار برخی اخبار و کم لطفی در نشان دادن سیاست دولت برای افزایش پرداخت در قبال ارائه خدمت سبب شد این اقدام موثر به گونه ای جلوه دهد که فقط تعرفه های پزشکی گران شده است، در حالی که با پرداخت 5 هزار میلیارد تومان در این حوزه رضایتمندی ایجاد کرده ایم و افزایش حقوق در ارائه خدمت تاثیر گذاشت.
وزیر بهداشت به پراکندگی مراکز درمانی در شهر تهران اشاره کرد و با نمایش نقشه ای از وضع موجود نشان داد که تمرکز مراکز درمانی در مرکز است و در شرق و جنوب تهران کمبود جدی مراکز درمانی دیده می شود.

وی افزود: در سال 1349 سرانه فضای درمانی 1.4 در نظر گرفته اند که این رقم در سال 71 به 1.52 و در طرح جامع سال 86 به عدد منطقی 1.3 رسید، اما سرانه حوزه درمانی ما الان 0.53 است و این یعنی حداقل مراکز درمانی باید 3 برابر شوند.

هاشمی گفت: شهرداری تهران می تواند در مناطق محروم و فاقد مراکز درمانی زمین بدهد تا  بلافاصله اقدام به ساخت و ساز کنیم و با وجود نداشتن پزشک، پرسنل و آمبولانس آن را تامین کنیم.

وی با اشاره به حضور سید محمد هادی ایازی در بدنه وزارت  بهداشت، از اقداماتی که تا کنون در شهر تهران برای جلب مشارکت مردم در ایجاد فضاهای درمانی و توجه به سلامت افراد قدردانی کرد و گفت: هم اکنون 576 بیمارستان داریم که بیش از 50 درصد تخت های آنها فرسوده است و در این میان بدترین وضع را تهران دارد، طوری که عمر بیمارستان هایش بالای 50 سال و حتی 80 سال است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دولت در وضع هتلینگ بیمارستان ها ورود جدی داشته و در 1.5 سال گذشته اقدامات جدی صورت داده و حتی با راه اندازی کلینیک ویژه و به کارگیری 4 هزار متخصص در سراسر کشور 33 میلیون ویزیت صورت گرفته است، طوری که مردم به جای پرداخت 33 هزار تومان فقط 3 هزار تومان هزینه کرده اند و 470 هزار زایمان طبیعی رایگان اتفاق افتاده است.

 هاشمی افزود: یکی از معضلات سال های گذشته افزایش سزارین و عوارض آن بوده است اما با ورود وزارت  بهداشت به این حوزه نه فقط سال گذشته در سزارین رشد نداشته ایم، بلکه کاهش 10 درصدی سزارین نیز اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه بیماری های قلبی و عروقی، گرفتگی رگ و سکته مغزی بیشترین عامل مرگ ایرانیان است، گفت: شاهد همه گیری چاقی در زنان از سن 35 سالگی هستیم و با افزایش سن، تحرک و رژیم غذایی شاهد این هستیم که نسل بعدی چاق خواهند بود.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد وضع رژیم غذایی ما از پاکستان هم بدتر است و اگر نتوانیم در این زمینه تغییر ایجاد کنیم هزینه های درمانی، معلولیت و مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: ما دائم گفته ایم استفاده بیش از حد روغن، نمک و شکر بر سلامتی مردم تاثیر منفی گذاشته است و این طرح ها تاثیری نداشته؛ اما آمارها نشان می دهد وضع ما در میان کشورها درخصوص جراحی قلب بحرانی است و فقط حضور ارمنستان در میان آمارهاست که باعث آبروی ما شده است.   هاشمی افزود: یک سوم جمعیت زودتر به عمل جراحی قلب می رسند و این در حالی است که وضعیت (بحرانی) دیابت هم رو به افزایش است، آنچنان که ما در گذشته بیماری دیابت نداشته ایم، اما در حال حاضر این بیماری از سن 40 تا 45 سالگی آغاز می شود و 5 میلیون ایرانی به آن به طور قطعی مبتلا شده اند و 10 میلیون تن مستعد ابتلا به این بیماری اند.

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن