تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802826234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر کشور: توجه به حقوق زنان پس از انقلاب روندی مثبت داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر کشور: توجه به حقوق زنان پس از انقلاب روندی مثبت داشته است تهران - ایرنا - وزیر کشور با بیان این که نگاه به حقوق زنان بعد از انقلاب روندی مثبت، فزاینده و رو به رشد داشته است، گفت: برای موفقیت در حوزه زنان از ظرفیت مردم باید استفاده شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در یازدهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، افزود: اما آیا این رشد به یک جای مطلوب و مناسب رسیده است یا خیر؟ به صراحت می گویم نه، چرا که هنوز راه طولانی برای رسیدن به نقطه مطلوب داریم.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره جایگاه زنان و حقوق آنان قضاوت کنیم می توان گفت، در بسیاری موارد حق با بانوان است زیرا ظلمی تاریخی نسبت به حقوق زنان به دلیل (وجود) جوامع سنتی مبتنی بر قوانین و سنت های غیر دینی، تسلط قوانین و سنت های بومی و محلی و همچنین نگاه ها و برداشت های تنگ و محدودی که به جامعه بانوان بوده، روا شده است.
وزیر کشور ادامه داد: پس از آنکه نگاه های آزادی خواه مبتنی بر تفکرات غربی وارد کشور ما شد باز به نوعی این ظلم تشدید و آن جایگاه اصلی که باید زن داشته باشد به یک جایگاه مجازی و غیرحقیقی تبدیل شد.
رحمانی فضلی با بیان این که برای رسیدن بانوان به جایگاه مطلوب راهی طولانی در پیش است، گفت: راهی که نباید همه را در حوزه قانون گذاری بلکه در حوزه تفکر، اندیشه، باورها و نگاه ها جست وجو کنیم و آن هم نه از سر دلسوزی و ترحم بلکه از سر حقیقت و آن حقی که خداوند متعال به زنان به عنوان یک موجود برابر با مردان می داند.
وی افزود: البته این کار یک مجاهدت، تلاش و زحمت می خواهد و فعالیت های والایی در حوزه های مختلف می خواهد تا بتوانیم به این مسیر روشن و آن حق مشخصی را که اسلام برای بانوان تعیین کرده برسیم.
وزیرکشور یادآور شد: شخص رییس جمهوری همیشه در این حوزه سفارش و تاکید می کنند و در سفرهای استانی شاهد هستید که ایشان همواره به موضوع بانوان اهتمام دارند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه همه دولت هماهنگ ویکپارچه در خصوص موضوع زنان تلاش می کند، گفت: اما آنچه مهم است خود شما زنان هستید. شما چه با شخصیت حقیقی به عنوان یک خانم و مسوولیتی که در این حوزه دارید و چه به عنوان شخصیت حقوقی که به عنوان مشاور وزرا هستید و دستگاه های اجرایی را در این امر هدایت می کنید نگاه، تلاش و جهت گیری شما به خوبی می تواند الگوی مناسب و مورد نظر را در جامعه پیش ببرد.
وی ادامه داد: من در خصوص ظرافت ها، پیچیدگی ها و سختی راه نمی خواهم صحبت کنم به هر حال موضوع بانوان و زنان در دنیا همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.
وزیر کشور با بیان این که در همه عرصه ها صاحبان بهره و منافع تعیین کننده بودند، گفت: در حوزه احزاب همیشه، احزاب قدرتمند به عنوان بهره برداران و منفعت طلبان اصلی این حوزه تفکرشان این بوده است که ما از بانوان چگونه در حوزه سیاسی در تحقق شکل گیری و تصاحب قدرت استفاده کنیم. این موضوع همواره در ذهنشان بوده و هست که عنصر زن چگونه می تواند ابزار رسیدن به قدرت باشد.
رحمانی فضلی اضافه کرد: یا در حوزه فرهنگ، در غرب این تفکر همواره در ذهن منفعت جویان این حوزه بوده که چگونه زن می تواند در تبلیغ ارزش های لیبرالی همراهی و کمک برای بسط و گسترش این مساله کند یا در حوزه اقتصادی منفعت جویان اقتصادی همیشه به دنبال این بودند که زن چگونه می تواند ابزاری برای سودآوری بیشتر در حوزه تبلیغات اقتصادی، فروش و بازاریابی و این گونه مباحث باشد.
وزیرکشور گفت: اگر در پس این نگاه های حاکم بر جریانات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیای رقابتی لیبرالی غرب جست وجو کنیم همه براساس نگاه پراگماتیستی به دنبال منافع و مصالح هستند چرا که آنجا مصلحت و منفعت بر اساس آموزهای دینی نیست بلکه براساس منفعت و مصلحت بنگاه های بزرگ و احزاب است.
وی ادامه داد: چون قدرت تبلیغ، هزینه کردن و الگو سازی بسیار بالایی دارند بنابراین تشخیص حق از ناحق و سره از ناسره در این دنیای پرتلاطم تبلیغات و اثرگذاری هزینه های کلان کار بسیار مشکلی است.
رحمانی فضلی گفت: برای همین است که شما می بینید در تمام دنیا آنها هستند که می گویند مد چیست؟ نگرش ها و سمت و سوها چیست و صدها فیلم، هزاران مقاله و نمایشگاه ها، نشست ها، همایش ها همه به دنبال این هستند که بتوانند این حوزه ارزشی مبتنی بر این تفکر لیبرالیستی را تقویت کنند که جای شکی هم نیست برای اینکه خود آنها می گویند که هدف نهایی لیبرالیسم گسترش، توسعه و تسلط ارزش های لیبرالی در دنیا است.
وزیر کشور با بیان این که ارزش های لیبرالی حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ است و نقطه مشترک آنها تفاوت ماهوی و ذاتی این ارزش ها با ارزش های الهی و دینی است گفت: نگاه دینی و الهی ما به مقوله زن ، مرد، اقتصاد، سیاست، فرهنگ خیلی متفاوت از نگاه آنها است. ما همه اینها را ابزار و راه رسیدن به بندگی می دانیم. هدف ما رسیدن به بندگی است. هدف ما طی طریق عبودیت است بنابراین سود شخصی، گروهی، بنگاه ها ، قدرت احزاب هیچ کدام معنا ندارد.
وی گفت: اگر فعالیت هایمان را به عنوان یک شاخص و میزان وبه عنوان یک فرقان که جداکردن حق از ناحق در نظر بگیریم باید ببنیم کجا ایستاده ایم و نقطه ثقل ما کجاست و خوب آن را تشخیص دهیم که کجا ایستاده ایم و چقدر به این نقطه اتکا خودمان ایمان داریم.
رحمانی فضلی ادامه داد: چقدر شناخت و معرفت داریم چرا که اعتقادات دینی ما است و ما معتقدیم که آنچه خداوند در قالب وحی و در قالب هدایت توسط رسولان و ائمه برای ما آورده است آن نهایت راه سعادت و خوشبختی است.
وزیرکشور یادآور شد: البته باید بگویم همین راه هم در مسیر تاریخی خود، آلوده به انحرافات، کج روی ها، تحجرها، سلایق و قدرت ها شده است که نیازمند یک پالایش است.
وی گفت: در طول مسیر تاریخ می بینید روی بسیاری از حق های روشن سرپوش گذاشته شده که موجب انحراف و بهره برداری های نامناسب شده است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در همین ایران ما برخی از مناطق و در همین تهران بعضی از افراد و اشخاصی هستند که با نگاه هایی کاملا متفاوت از آنچه که آموزه ناب دینی نسبت به زنان است رفتار می کنند و روی این قضیه مصر هستند بنابراین کار شما به عنوان بانوانی که الگو و شاخص حکومت دینی و دولت اسلامی و دولت تدبیر و امید هستید، بسیار سنگین است.
وزیر کشور گفت: معرفت و ایمان پیدا کردن و انگیزه داشتن، تلاش کردن، همراهی و همدلی، هدایت و حمایت کردن وظیفه همه ما است و این موضوع را هم نباید مردانه و زنانه کنیم زیرا این یک انحراف است و همه ما وظیفه داریم آنچه که حقیقت اسلام است روی آن متمرکز شویم و آن را به مردم بشناسیم و این خاص زنان نیست حتما باید مردان و مسوولین روی آن متمرکز شوند زیرا مسیری طولانی و پر پیچ و خم است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است و به ما بشارت می دهد، امام، رهبری و رییس جمهوری و بزرگان دینی ما مبتنی بر آموزه های الهی بر این مساله اعتقاد دارند و در واقع مسیر، جهت و راهنما فراهم است.
رحمانی فضلی گفت: ما در این مسیر باید بتوانیم از سنگلاخ ها و پیچ و تاب ها عبورکنیم چرا که گام بزرگی است و البته پس از انقلاب گام های خوبی برداشته شده است.
وزیر کشور افزود : در حوزه زنان، نقش وزارت کشور به عنوان وزارتخانه ای که متولی تحقق سیاست های دولت و اعمال حاکمیت در اقصی نقاط کشور است و همچنین هماهنگی کننده بین دستگاه های مختلف و موضوعات مختلف است با پیچیدگی و تنوع مسوولیت ها، نقش مهمی است.
وی ادامه داد: حوزه بانوان در استانها به عنوان هماهنگ کننده همچون وزارت کشور است و باید از همه ظرفیت هایی که در اختیار شما قرار گرفته به نحو احسن استفاده شود.
رحمانی فضلی گفت: ما یک نگاه سنتی به اجرا داریم و آن نگاه سنتی ما نگاه غلبه فعالیت دولتی به کارها است. این را باید یکبار برای همیشه با خودمان حل کنیم که کار اگر به دست دولت به صورت مطلق و محض بیفتد، قدرت اثرگذاری محدود می شود.
وزیرکشور افزود: ما وقتی می توانیم موفق شویم که از ظرفیت مردم در کارها استفاده کنیم و این موضوع جزو موضوعاتی است که باید از ظرفیت های ملت استفاده کرد.
وی گفت: مساجد، تکیه ها، نشست ها، خیریه ها، سمن ها (تشکل های مردم نهاد)، احزاب، نشریات و مطبوعات ابزاری هستند که باید پس از معرفت، ایمان و انگیزه؛ تجهیز و هماهنگ کنیم و به طور قطع اگر به کل ملت وصل شویم کار روان خواهد بود.
رحمانی فضلی یادآور شد: کار با مردم مقداری دشواری دارد در واقع باید قدرت تحمل، صبر، برداری و همراهی، گوش شنوا و سینه فراخ داشته باشید چرا که همه اینها لازمه کار با مردم است. مردم حرف، مطالبه و درخواست دارند.
وزیر کشور اضافه کرد: اگر این همراهی و همدلی ایجاد شود کار به صورت خودجوش، روان، پویا، فعال و شتابنده پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه شورای اجتماعی به عنوان یک ظرفیت در وزارت کشور می تواند در این امر بسیار موفق و خوب عمل کند، گفت: این شورا هم جایگاه قانونی و هم اختیارات قانونی و هم قدرت هماهنگی دارد و همه اعضای آن در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند و دارای اختیار هستند.
رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل کمیته خانواده و زنان در وزارت کشور گفت: این کمیته را جزو کمیته های اصلی شورای اجتماعی تصویب کردیم تا مستقل بوده و کارها را پیش ببرد. تفاهم نامه ای هم با معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در جهت استفاده از ظرفیت های وزارت کشور در سراسر کشور امضا کردیم.
سیام**1058**9012**9132 /1449



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن