تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تل آویو روی حضور چین در خاورمیانه حساب می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس صهیونیست: تل آویو روی حضور چین در خاورمیانه حساب می کند تهران – ایرنا – یک کارشناس برجسته مطالعات سیاسی در رژیم صهیونیستی با اشاره به گسترش چشمگیر روابط اقتصادی و نظامی میان تل آویو و پکن گفت: با کاهش اهمیت خاورمیانه نزد واشنگتن، اسراییل روی حضور چین در خاورمیانه، به عنوان قدرتی نوظهور حساب می کند.


«یورام اورون»، استادیار مطالعات آسیایی در دانشگاه حیفا در مصاحبه با هفته نامه دیپلمات چاپ توکیو یادآور شد که رژیم صهیونیستی در همین راستا تصمیم گرفته است به بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا به رهبری چین بپیوندد.
وی گفت: اسراییل قصد دارد روابط خود را با آسیا گسترش دهد و در این زمینه، به چین توجهی ویژه خواهد داشت.
این کارشناس صهیونیست ابراز عقیده کرد که امریکا نگران گسترش روابط نظامی اسراییل و چین است و نگرانی های دیگری هم دارد.
به گفته «اورون»، رژیم صهیونیستی در اوایل دهه 2000، تسلیم فشارهای آمریکا شد و روابط نظامی و تسلیحاتی خود را با چین متوقف ساخت، اما اوایل دهه 2010 میلادی، دولت بنیامین نتانیاهو بالاخره به این نتیجه رسید که روابط تسلیحاتی با پکن را احیا کند.
وی افزود: تل آویو، ضمن اینکه نمی خواهد روابطش با واشنگتن را به خطر اندازد، اما درک متفاوتی از آمریکا در ارتباط با چین دارد.
این کارشناس مطالعات سیاسی مقیم فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد که صهونیست ها همکاری های نظامی با چین را به انتقال فناوری ها و اطلاعاتی که طبقه بندی شده نیستند، محدود می کنند و واشنگتن را نیز در جریان این همکاری ها می گذارند.
وی در باره انگیزه رژیم صهیونیستی از گسترش روابط نظامی خود با چین گفت: اسراییل چین را بازار خوبی برای اقتصاد خود می داند و همچنان که روابط اقتصادی و بازرگانی میان دو طرف گسترش می یابد، افکار عمومی در داخل نیز فشار می آورند که از روابط تسلیحاتی با پکن چشم پوشی نشود.
اورون با اشاره به تغییر راهبرد ایالات متحده در قاره آسیا گفت: تمرکز آمریکا بر شرق آسیا به این معناست که واشنگتن تمرکز کمتری بر امنیت خاورمیانه خواهد داشت. بنابراین، اسراییل امیدوار است بتواند روابط خود را با این قدرت نوظهور به گونه ای گسترش دهد که باعث تیره شدن روابط با واشنگتن نشود.
این استاد دانشگاه حیفا با بیان اینکه آمریکا با عضویت رژیم صهیونیستی در بانک چینی، مخالفت نکرده است، یادآور شد: با این حال، زمانی که چین تصمیم بگیرد وارد عرصه خاورمیانه شود، اوضاع پیچیده تر خواهد شد.
اورون در پاسخ به موضع تل آویو در قبال روابط خوب چین با کشورهای عربی اظهارداشت: اسراییل در سال های اخیر، به روابط خوب چین با عرب ها حساس نبوده و همزمان با گسترش نقش چین در منطقه، مشارکت این کشور در ماموریت های دریایی خلیج عدن، همکاری در موضوع هسته ای ایران، بحران سوریه و روابط «اسراییل و فلسطین»، نشان داده است که روابط چین با عرب ها در سطح تشریفات است.
آساق**9163 ** 1551



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن