تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802358096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر پاکستان وارد افغانستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نخست وزیر پاکستان وارد افغانستان شد کابل - ایرنا - «محمد نوازشریف» نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی وارد کابل پایتخت افغانستان شد.


نوازشریف را در سفر به افغانستان، «راحیل شریف» فرمانده ارتش و «سرتاج عزیز» مشاور نخست پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی همراهی می کنند.
نخست وزیر پاکستان قرار است در مدت اقامت یک روزه خود به افغانستان با «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی دیدار و گفت و گو کند.
بر اساس بیانیه سفارت پاکستان در کابل، «نواز شریف» در این سفر در رابطه به بر قراری صلح و بهبود روابط دو کشور و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
این سفر به دعوت «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان صورت گرفت.
پس از تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان این دومین سفر «نوازشریف» به کابل است و فرمانده ارتش پاکستان نیز چهار بار به کابل سفر کرد.
فرمانده ارتش پاکستان که در ماه گذشته نیز به کابل سفر کرده است، در واقع مرد نخست تصمیم گیری های کلان پاکستان در زمینه های مختلف از جمله مسایل امنیتی و سیاست خارجی این کشور است.
«طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر در امور سیاست خارجی، «اعزاز احمد چودری» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان و برخی مقامات عالی ارتش از جمله دیگر شخصیت هایی پاکستانی هستند که همراه نخست وزیر به افغانستان سفر کرده اند.
مقامات عالی پاکستان در این سفر علاوه بر گفت و گو با مقامات افغان، درباره روابط دوجانبه، سه موضوع عمده و حیاتی را به طور خاص با دولتمردان کابل در میان خواهند گذاشت. ضمن آنکه در تلاش هستند تا زمینه سومین دور مذاکرات چین با طالبان افغانستان را فراهم کنند.
نخستین هدفی که «محمد نوازشریف» نخست وزیر در سفر به کابل دنبال می کند، گفت و گو با مقامات افغان درباره مذاکرات صلح طالبان افغانستان است.
با توجه به پیشرفت هایی که اخیرا در زمینه مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان ایجاد شده و با بازگشایی دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر نیز موافقت شده است، هیات عالی پاکستان در کابل تلاش خواهد کرد تا زمینه را برای انجام مراحل بعدی این مذاکرات موسوم به مذاکرات صلح افغانستان فراهم کند.
پاکستان صلح میان طالبان و افغانستان را به نفع خود می داند و با تحقق این موضوع، با یک تیر دو نشان خواهد زد؛ تحقق چنین صلحی می تواند به تقویت امنیت پاکستان و مناطق مرزی با افغانستان کمک کند و پاکستان از نفوذ خوبی بر مهره های طالبان افغانستان برخوردار است و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، طالبان سهمی در ساختار قدرت افغانستان خواهند داشت که این موضوع می تواند نفوذ پاکستان را در افغانستان تقویت کند.
دومین هدف اصلی نواز شریف از سفر به افغانستان، مطرح کردن ادعای اسلام آباد مبنی بر فعالیت های جاسوسی هند در افغانستان علیه پاکستان است. نواز شریف از اشرف غنی خواهد خواست تا مانع از این اینگونه تحرکات شود.
گفت و گو درباره عملیات ارتش پاکستان علیه گروه های شبه نظامی و تروریستی در شمال غرب این کشور با مقامات افغانستان نیز سومین هدف عمده ای است که هیات عالی نظامی - سیاسی پاکستان در جریان سفر به کابل، آن را دبنال می کند.
آساق*5*291**1545



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن