تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی محل سابق دفع زباله در انزلی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ساماندهی محل سابق دفع زباله در انزلی آغاز شد انزلی - ایرنا - ساماندهی محل سابق دفع زباله در منطقه بشمن انزلی با پاکسازی و واگذاری مسئولیت نگهداری از محل به پیمانکار بخش خصوصی برای احداث محل انباشت موقت آغاز شد.


شهردار انزلی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : مدیریت بر پسماند از بحثهای مهمی است که از سوی استاندار گیلان مورد تاکید قرار دارد .
رضا پورشعبان اظهار کرد : این محوطه قبلا محل انباشت زباله بوده که با احداث کارخانه کمپوست اکنون به یک ایستگاه موقت تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه محوطه نیاز به مدیریت داشت تصمیم گرفتیم زباله های روی خاک را پاکسازی و آنها که دفن شده پوشش خوب دهیم و مدیریت محدوده را به بخش خصوصی واگذار کنیم .
به گفته وی ظرف یک هفته ساماندهی اولیه انجام و در مرحله بعد محل دپوی موقت مناسب احداث می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی نیز در این خصوص گفت : عدم نظارت بر این محل و دفع نامناسب بخشی از زباله های شهر توسط برخی اشخاص از دغدغه های این اداره بود .
اکبر میغی ابراز امیدواری کرد تلاشهای خوب شهرداری انزلی منجر به ساماندهی مناسب دفع زباله و همچنین فرهنگسازی برای کاهش زباله ، تفکیک زباله از مبداء، بازیافت و دیگر اقدامات نوین برای ساماندهی پسماندها شود.
همچنین مدیر کارخانه کمپوست انزلی به ایرنا گفت : به طور متوسط روزانه 100 تن زباله در انزلی تولید و به کارخانه کمپوست منتقل می شود .
شهرام توانا اظهار کرد کارخانه کمپوست به بهترین وضع ممکن کار می کند ولی مشکل پس سرندی های حاصل از پردازش است .
وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا مقداری از پس سرندی ها دفن می شود افزود : دو هکتار زمینی که در سال 89 برای دفع پس سرندی ها در اختیار ما قرار گرفت تقریبا پر شده است و قرار بود منابع طبیعی زمینی را به ما بدهد اگر این زمین را در اختیار ما قرار ندهد با مشکل روبرو خواهیم شد .
توانا تصریح کرد : خرید دستگاه پرس برای فشرده سازی پس سرندی ها از جمله راهکارهای موقت است ولی به اعتقاد من شهرداری راهی به جز خرید زباله سوز مدرن و استاندارد راه دیگری ندارد .
وی در خصوص جمع آوری زباله ها از سطح شهر گفت : این کار به بخش خصوصی واگذار شده و 18 خودرو به صورت مکانیزه جمع آوری زباله را از 9 شب تا شش صبح ، انجام می دهند و مردم حتما باید ساعت 9 زباله ها را مقابل در خانه هایشان بگذارند.
توانا ادامه داد : تاکنون حدود 200 سطل 660 لیتری مجهز به بازو برای جمع آوری مکانیزه در مسیر یا معابر اصلی قرار داده ایم .
وی افزود : چهار غرفه بازیافت غازیان روزهای زوج از ساعت 9 تا 1 و بعد از ظهرها سه و نیم تا هفت ، غرفه خیابان پاسداران روزهای فرد در همین ساعت و غرفه کوی انصارالحسین روزهای زوج ، بازار کاسپین کاغذهای بازیافتی را دریافت و در ازای آن لوازم شوینده ، بهداشتی ، اسباب بازی و کارت اعتباری می دهند .
وی با اشاره به این که تفکیک زباله از مبداء در کشورهای توسعه یافته ای چون آلمان سالها به طول انجامید ابراز امیدواری کرد با توجه به فرهنگ بالای مردم این کار در انزلی نیز نهادینه شود.
شهر انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر از مراکز مهم گردشگری و تجاری بشمار می رود .
32 هزار خانوار در انزلی ساکن هستند که به طور متوسط روزانه 100 تن زباله تولید می کنند این رقم در ایام نوروز و تابستان با ورود گردشگران تا 180 تن نیز می رسد.ک/2
6030/6070






22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن