تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802573471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمليات اجرايي خط انتقال فاضلاب شهر جورقان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۴۱ق.ظ)
عمليات اجرايي خط انتقال فاضلاب شهر جورقان آغاز شد موج - همدان - طي مراسمي با حضور فرماندار همدان و مدير عامل شرکت آبفاي استان عمليات اجرايي خط انتقال فاضلاب شهر جورقان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از استان همدان؛ علي تعالي در آيين کلنگ‌زني خط انتقال فاضلاب شهر جورقان با اشاره به اينکه بايد بحران آب در همدان را جدي گرفت، اظهار کرد: مديريت بحران آب در همدان نيازمند همکاري و ورود جدي مردم است در غير اين صورت نمي‎توان مشکل قطعي آب را رفع کرد.
وي با بيان اينکه دولت و مديران همدان در راستاي مديريت فاضلاب استان همدان تلاش‌هاي جدي داشته‌اند، افزود: متاسفانه شاهد هستيم که فاضلاب شهر همدان در مزارع سبزيجات رها شده و اين مسأله نگران‌ کننده است.
تعالي با اشاره به اينکه بايد به جورقان در ارائه خدمات بيشتر از گذشته تلاش کنيم، تصريح کرد: هنوز نتوانستيم در حد و جايگاه مردم جورقان خدمت‌رساني کنيم، ولي؛ با ورود دولت گام‌هاي جدي براي ارائه خدمات به اين شهر برداشته شده است.
وي با تاکيد بر اينکه مديريت تامين و مصرف آب از اهميت بالايي در کشور و استان همدان برخوردار است، عنوان کرد: در شرايط اقليمي اسف باري قرار داريم که سبب کاهش بارندگي در استان همدان شده است.
فرماندار همدان با تصريح بر اينکه دولت در زمينه مديريت مصرف آب تلاش جدي داشته است، بيان کرد: بيشترين منابع آب همدان در بخش کشاورزي مصرف مي‌شود و بايد با برنامه‌ريزي درست راندمان آب در اين بخش را افزايش دهيم.
تعالي با اشاره به اينکه اجراي سيستم آبياري تحت فشار در اراضي کشاورزي استان همدان اظهار کرد: دولت در اين زمينه تسهيلات مناسبي به کشاورزان ارائه داده و 85 درصد از هزينه اجراي سيستم آبياري تحت فشار را در قالب تسهيلات پرداخت مي‌کند.
وي با بيان اينکه جمع‌آوري فاضلاب شهري و روستايي يکي از اولويت‌هاي اصلي در شهر همدان محسوب مي‌شود، گفت: گام‌هاي مثبت و جدي در اين زمينه برداشته شده، ولي؛ هنوز کافي نبوده و بايد بيشتر به اين مهم پرداخت.
فرماندار همدان درباره فرهنگ‌سازي در زمينه رعايت الگوي مصرف آب نيز گفت: رسانه‌ها نقش مهمي در فرهنگ‌سازي دارند و خوشبختانه منصفانه اقدامات دولت را نقد و بازتاب مي‌کنند.
مدير عامل شرکت آبفاي استان همدان نيز با تاکيد بر اينکه تعرفه‌هاي آب بايد در همدان به روز شود، گفت: مشترکان همدان يک سوم هزينه آب را پرداخت مي‎کنند.
سيدهادي حسيني بيدار افزود: امروز بحران آب در همدان به مرحله جدي رسيده و مردم بايد اين مسأله را بدانند که بدون رعايت الگوي مصرف نمي‌توان بحران را مديريت کرد.
وي با بيان اينکه تعرفه‌هاي آب بايد به روز شود، افزود: متاسفانه هزينه‌هاي تامين آب در همدان بالا بوده و پرداختي مشترکان پاسخگوي نيازهاي استان همدان نيست.
حسيني بيدار با اشاره به اينکه هزينه تامين هر مترمکعب آب توسط دولت هزار تومان است، گفت: ‌اين در حالي است که مردم تنها يک سوم از اين ميزان يعني 300 تومان را پرداخت مي‌کنند که بخشي از اين ميزان نيز به حساب هدفمندي يارانه‌ها واريز مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه اقتصاد آب بسيار ضعيف است، گفت: نياز است تا بازنگري در قيمت آب صورت گيرد تا بتوان اهرمي بازدارنده در مصرف آب ايجاد کرد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درباره پروژه انتقال فاضلاب شهر جورقان به تصفيه‌خانه همدان نيز گفت: اين خط انتقال 38 کيلومتر بوده و اجراي اين پروژه نزديک به يک ميليارد و 600 ميليون تومان هزينه دارد.
وي با اشاره به اينکه 4 کيلومتر از اين خط در داخل شهر جورقان اجرايي شده است، گفت: براي خريد لوله 800 ميليون تومان، براي اجراي پروژه 500 ميليون تومان و براي تملک زمين 300 تومان هزينه نياز است.
حسيني بيدار با بيان اينکه اجراي پروژه فاضلاب شهر جورقان نيازمند 8 ميليارد تومان اعتبار است، گفت: بخش داخلي فاضلاب شهر جورقان نيز به زودي آغاز شده و تاسيسات لازم اجرايي مي‌شود.
امام جمعه شهر جورقان نيز در اين مراسم با اعلام اينکه سطح آب‌هاي زيرزميني در شهر همدان افت داشته و مشکل‌ساز شده است، تصريح کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده درست از منابع آبي در همدان نهادينه نشده و شاهد افزايش مصرف آب در همدان هستيم.
حجت اسلام والمسلمين محمد تقي بهرامي اظهار کرد: امروز صرفه‌جويي مسأله‌اي است که بايد از سوي تمامي مردم عملي شود، ولي؛ شاهد هستيم که رعايت الگوي مصرف در حد شعار باقي مانده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن