تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820824990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صلح پایدار، نیاز امروز بشریت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صلح پایدار، نیاز امروز بشریت تهران - ایرنا - روزنامه آفتاب یزد در مقاله شماره سه شنبه خود، موضوع صلح پایدار را نیاز مهم بشریت دانست و خواستار اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد که سال 2000 را سال جهانی صلح نامید.


در مقاله این روزنامه به قلم خدایار سعید وزیری آمده است: اگر برای چند دقیقه جهان را بدون خشونت، افراط، جنگ و زیاده خواهی تصور نماییم، خواهیم دید جهان امروز از چه نعمت بزرگی محروم مانده است. بیش از پانزده سال از قطعنامه ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد که سال 2000 را سال جهانی صلح نامید می گذرد و امروز شاهدیم که در این پانزده سال هر روز خشونت و جنگ و تروریسم بیش از گذشته به قربانی شدن انسان های بی گناه منجر شده است.
از عده ای که از روی جهل و نادانی بازیچه برخی کشورها شده اند و این کشورها برای رسیدن به مطامع نامشروعشان این افراد را به عناوین مختلفی چون داعش، القاعده، النصره، بوکوحرام و ... تجهیز می کنند و به جان انسان های بی گناه می اندازند، گرفته تا دولت هایی که رسما قواعد حقوق بین الملل را نقض نموده و هر روز با سلاح ها و تجهیزاتی پیشرفته تر حق حیات انسان ها را سلب می کنند و حتی محیط زیست و دیگر موجودات زنده نیز از دست سلاح های غیرمتعارف آنها در امان نیستند، همه و همه بیانگر آن است که صرفا صدور قطعنامه و سخنرانی برای تحقق صلحی پایدار کافی نبوده و نیست.
به جرات می توان گفت امروز خاورمیانه در کانون این خشونت و تروریسم قرار دارد و با اشتباه فاحش برخی دولت های منطقه در حمایت از تروریست هایی که قطعا روزی دامن گیر حامیان امروز خود نیز خواهند شد و همچنین حمله مستقیم به یمن، متاسفانه هر روز شاهد کشته شدن انسان های بی گناهی اعم از زن و مرد و کودک هستیم که در میان سکوت نهادهای بین المللی، در خون خود می غلتند و جان و مال خود را از دست می دهند. هرچند اقدامات فوری و ضربتی برای سرکوب تروریسم و تلاش برای متوقف کردن آتش جنگ اقداماتی است لازم و ضروری، لکن در ادامه آن برای تداوم صلحی پایدار و عدم تکرار این چنین فجایعی لازم است در جهت ترویج فرهنگ صلح و تلاش برای حل اختلافات از طریق گفت و گو اقداماتی صورت گیرد تا از بروز این چنین رویدادهای وحشتناکی در آینده جلوگیری گردد.
از جمله اقدامات موثر در این حوزه آموزش فرهنگ صلح طلبی در کتب و مراکز آموزشی به کودکان و نوجوانان و بیان تالمات جنگ و خشونت و جلوگیری از ترویج تفکرات نژادپرستانه است که می تواند آتش جنگ و خشونت علیه همنوع را روشن نماید.
همچنین نهادهای مدنی که در حوزه ترویج صلح گام بر می دارند در این خصوص نقش بسیار موثری خواهند داشت.ترویج فرهنگ صلح دوستی و گفت و گو را به یقین می توان یکی از مهمترین و موثرترین تلاش ها برای ارتقای کیفیت زندگی بشر دانست که در این خصوص کشورمان خوشبختانه با تلاش های فراوان برای کمک به قربانیان جنگ و خشونت، میانجیگری برای توقف درگیری ها و ... در خاورمیانه پیشگام است و تنها عضو شبکه بین المللی موزه های صلح در این منطقه محسوب می شود. این موزه نهادی است پویا که با برگزاری نشست ها، کارگاه ها و ... در جهت توسعه و ترویج صلح گام بر می دارد و شایسته تقدیر است که بسیاری از مسئولان و فعالان این نهاد خود از جانبازان جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان هستند که... با توجه به درک تالمات و مشکلات ناشی از جنگ و خشونت با تمام وجود، با همه توان برای تحقق صلحی پایدار در سطح جهان تلاش می نمایند و نوید بخش جهانی عاری از خشونت و افراطی گرایی هستند که کشورمان در سال 2013 با پیشنهاد قطعنامه ای از سوی ریاست محترم جمهوری و تصویب آن با اجماع جهانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبتکر آن بود.
منبع: روزنامه آفتاب یزد
اول**1577



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن