تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802901366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان در یمن به نیابت از آمریکا می‌جنگد/ ایالات متحده بمب‌های خوشه‌ای عربستان را تامیین می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/ امین اسدی
عربستان در یمن به نیابت از آمریکا می‌جنگد/ ایالات متحده بمب‌های خوشه‌ای عربستان را تامیین می‌کند
هر بمب خوشه‌ای حاوی ده‌ها بمب دیگر است که گاهی عمل نمی‌کنند و عملا به مین‌های ضد نفری تبدیل می‌شود که ممکن است تا سال‌های متمادی همچنان قربانی بگیرند.

عربستان در یمن به نیابت از آمریکا می‌جنگد/ آمریکا بمب‌های خوشه‌ای عربستان را تامیین می‌کند
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "امین اسدی" کارشناس منطقه غرب آسیا طی یادداشتی به نیابتی بودن جنگ عربستان و یمن پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

تجاوز عربستان سعودی به یمن و زیرساخت‌های این کشور تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار برای ریاض هزینه داشته است و این هزینه‌ها به‌احتمال زیاد تا ۶۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داشت ولی همزمان با درخواست سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در یمن، آمریکایی‌ها به دروغ نیز اعلام کرده‌اند که در تلاش هستند تا برای بحران یمن راه‌ حلی پیدا کنند. در همین حال با آغاز اخباری مبنی بر تجاوزات نابرابرانه زمینی سعودی به یمن، جان کری وزیر امور خارجه امریکا چند ساعت قبل از ورود یگان‌های زمینی عربستان به یمن، از تلاش کاخ سفید برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی از طریق مذاکره در یمن خبر داده بود.

دو روز پس از حملات تروریستی در صنعا، آمریکا سفارت خود را در یمن به دلایل امنیتی تعطیل کرد. آمریکا همچنین نیروهای خود را در پایگاه نظامی العند در استان جنوبی لحج به علت وخامت اوضاع امنیتی از یمن خارج کرده بود.

جنگ یمن در اصل یک طرح وهابی – صهیونیستی با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا بود. آمریکایی‌ها از این جنگ بیش از حد حمایت کردند هرچند که کم شدن توان اقتصادی و نظامی آن‌ها و وفور دردسرهای به هم پیوسته خاورمیانه سب شده که آن‌ها همانند گذشته نتوانند مانند یک ابرقدرت به صورت مستقیم در امور دخالت کنند.

در هر صورت آمریکایی‌ها درصدد ورود سیاسی و دیپلماتیک (که هزینه مالی آن برایشان بسیار کمتر از جنگ مستقیم است) در یک فرصت مناسب برای مسئله یمن می‌باشند، از دید دیگر پس از شکست‌های عربستان در یمن باید منتطر فرصت طلبی سیاسی آمریکایی‌ها بود، نکته‌ای دیگر نیز بسیار مهم است و آن اینکه آمریکایی‌ها از‌‌ همان ابتدا می‌دانستند که عربستانی‌ها توان شکست نظامی انصار الله را ندارند و جنگ تنها شروعی برای طراحی سیاسی و بالا بردن وزن مخالفین انقلاب یمن در مذاکرات تقسیم قدرت در یمن جدید است.

جنگ یمن همانطور که برخی چهره‌های امنیتی و سیاسی آمریکا نیز گفته‌اند،‌‌ همان استراتژای جدید دولت آمریکا در خاورمیانه است که خلاصه در دو کلمه هست، اول عدم حضور مستقیم نظامی و دوم اعمال قدرت از طریق کشورهای متحد در منطقه، طبق این استراتژی پس از جنگ عربستان علیه یمن، مرحله دوم ورود سیاسی و دیپلماتیک آمریکا به مسئله یمن خواهد بود. به تعبیر ساده‌تر گزینه نظامی ماموریت عربستان بود و گزینه سیاسی ماموریت آمریکایی‌ها خواهد بود. البته آمریکایی‌ها همانند گذشته در ماموریت سیاسی با پوشش سازمان ملل رفتار خواهند کرد.

نکته‌ای دیگر که باید به آن اشاره کرد استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط رژیم عربستان هست. عربستان سعودی و تامین کننده مهمات خوشه‌ایش یعنی آمریکا، معیار جهانی مبنی بر ممنوعیت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را که تهدیدی طولانی مدت برای غیرنظامیان است را زیر پا گذاشته و نادیده گرفته‌اند ظاهرا مهمات استفاده شده در یمن دقیقا از نوعی است که آمریکایی اخیرا در اختیار عربستان و امارات قرار داده است. البته لازم به ذکر است که هر بمب خوشه‌ای حاوی ده‌ها بمب دیگر است که گاهی عمل نمی‌کنند و عملا به مین‌های ضد نفری تبدیل می‌شود که ممکن است تا سال‌های متمادی همچنان قربانی بگیرند.

آمریکا عامل همه ناآرامی‌های منطقه می‌باشد و همچنین می‌توان اینگونه بیان کرد که تهاجم سعودی به یمن، با تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان و نوار غزه رقابت می‌کند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را ما باید ابزار دست آمریکا بدانیم، دولت آمریکا هرکاری می‌کند که آرامش خاورمیانه را بهم بریزد من جمله فعالیت‌های آمریکا که می‌توان در خاورمیانه نام ببریم، حمایت از گروهک‌های تکفیری است البته اخیرا آمریکا همه کسانی که به او خدمت کرد‌ند را‌‌ رها کرد زیرا هیچ چیز جز منافعش برایش مهم نیست.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

نشست "کمپ دیوید" و سفره دل اعراب
هماهنگ شدن مسیر جدید ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن/ ضرورت جلوگیری از استمرار فجایع رقت‌بار انسانی در این کشور
ظریف: اجرایی کردن توافقات بین ایران و آفریقای‌جنوبی برای ما مهم است/ ماشابانه: بحران یمن باید از طریق راه حل سیاسی خاتمه یابد
تهدیدهای توخالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مصرف داخلی دارد




۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن