تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804697484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توطئه آل‌سعود و ایجاد جبهه جدید علیه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رای‌الیوم تحلیل کرد؛
توطئه آل‌سعود و ایجاد جبهه جدید علیه ایران
یکی دیگر از تغییرات استراتژیک در صحنه بحران سوریه تحمیل یک تغییر بزرگ در نام "جبهه النصره" است.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، این روزها، تحولات یمن در صدر اخبار رسانه های جهان است. تجاوز وحشیانه آل سعود به یمن و کشتار زنان و کودکان یمن، قرار است از روز سه شنبه با عنوان آتش بس متوقف شود. اما در سوی دیگر عربستان با حمایت از گروههای تروریستی همانند "جبهه النصره" و شورشیان سوری در جبهه ای دیگر نیز درگیر است.   "عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه اینترنتی "رای الیوم" در سر مقاله امروز خود به تحلیل اوضاع اخیر یمن و ارتباط و تاثیر آن با تحولات سوریه و همچنین ارتباط آن با ایران پرداخت و نوشت: «تمامی داده ها نشان دهنده آرامش "طوفان قاطع" است. اما بعد از یک آتش بس  5 روزه که نتیجه نشست وزیر امور خارجه امریکا "جان کری" و همتای سعودیش "عادل الجبیر" می باشد، به نظر می رسد، شروع طوفان دیگری برای حمله به کشوری دیگر در راه است که اعضای "طوفان قاطع" را در بر می گیرد و منظور از آن کشور "سوریه" است.»  
این نویسنده فلسطینی الاصل می نویسد: «ترکیه که در طوفان اول در حمله به یمن شرکت نکرده بود، این بار هسته اصلی و  تجدید پذیر طوفان قدیمی در سوریه خواهد بود، به گونه ای که با تشکیل یک ائتلاف سه گانه (عربستان، ترکیه و قطر) و با کنار گذاشتن اختلافات قدیمی، تصمیم دارند ضربه ی محکمی را به ایران آنهم از طریق حمله به شامات و با حمایت آمریکا، وارد سازند.»  
وی در ادامه افزود: «ائتلاف سه گانه که قطر تلاش های زیادی در جهت شکل گیری آن از طریق روابط قوی که با اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همچنین با خنثی کردن ائتلاف سعودی مصری در سرکوب اخوان المسلمین داشته، توانست گروه مسلحی به رهبری "جبهة النصرة" را ایجاد کند و نتایج خوبی را نیز به بار آورده است. این گروه مسلح توانست بر بخش هایی از سرزمین های سوریه مانند ادلب، جسر الشغور، بصری الشام و رهگذر نصیب در مرز اردن بعد از دور کردن نیروهای داعش، مسلط شود. »  
عبدالباری عطوان می نویسد : «ائتلاف جدیدی که پادشاه عربستان "سلمان بن عبد العزیز" تشکیل داد بسیار قوی است و این باعث موفقیت عربستان در متقاعد کردن ایالات متحده جهت تغییر اولویت های خود در سوریه، از مبارزه علیه "دولت اسلامی" به مبارزه با نظام سوریه شد، اما این بار با محاسبات قوی و به صورت قوی تر و جدی تر.  
یکی دیگر از تغییرات استراتژیکی در صحنه بحران سوریه تحمیل یک تغییر بزرگ در نام "جبهه النصره" است، که حکومت قطر توانست نقش بزرگی در این تغییر نام ایفا کند. هنگامی که قطر توانست عربستان سعودی، ترکیه و امریکا را متقاعد سازد تا نام جبهه النصره از لیست تروریست ها را بدون هیچ گونه اعلام قبلی خارج سازد و توانست با یک بازی جدید "جیش الفتح" را تشکیل دهد و آن را با جبهه النصره ادغام سازد. با این کار در اصل آن چیزی که حاصل شد تغییر نام ها بود، و از لحاظ جوهری هیچگونه تغییری حاصل نشده است و این راهکار جدید دور زدن ضرر کمتری برای ائتلاف سه گانه خصوصا برای امریکا را در بر دارد.»  
عطوان در ادامه خاطر نشان کرد: «پادشاه عربستان که به خوبی درک کرده است که جنگ در یمن علیه همپیمانان ایران بر وفق مراد نیست واین جنگ بی فایده ای خواهد بود و ممکن است آتش این جنگ در مرزهای عربستان شعله ور شود، تصمیم گرفت که جبهه دیگری برای جنگ باز کند و این جبهه جنگ علیه ایران در سوریه می باشد. این در حالی است که عربستان بهترین گزینه را ترکیه (رجب طیب اردوغان) به عنوان نزدیکترین متحد در این راه می داند که البته از مشکلات بسیار زیادی در جنگ شکست خورده در سوریه رنج می برد.»  
این نویسنده سرشناس عرب با اشاره به نشست آینده "کمپ دیوید" نوشت: «در این میان امریکایی ها با تغییر دادن پوسته و طبق و اولویت ها و مصالح خود و بعد از این که ایران را یک همپیمان قوی و استراتژیک یافته، ممکن است برای جبران خیانت های خود به حکام کشورهای عربی در دیدار روز چهارشنبه میان رئیس جمهور امریکا  و پادشاه عربستان "سلمان بن عبد العزیز"در واشنگتن، پرونده سوریه را نیز به بحث و بررسی بگذارد.  
عطوان در پایان می نویسد: «عملیات آموزش نیروهای مخالف سوریه که تعداد آنها 5 هزار نفر می باشد، توسط کارشناسان نظامی امریکا در عربستان، اردن و ترکیه تحت عنوان مبارزه با داعش آغاز شده، اما هدف اصلی آنها مبارزه با نظام سوریه است.»      

  513  



۲۱/۰۲/۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن