تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819666151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شام عروسی ضرغامی تا شرط داعش برای ازدواج


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از شام عروسی ضرغامی تا شرط داعش برای ازدواج


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴/اسناد تاریخی را سوزاندند چون جا نبود/ زیارت قاچاقی نخست‌ وزیر ترکیه/ دست‌ودلبازی مدیر چینی/ شام عروسی ضرغامی/ شرط انتحاری داعش برای ازدواج/ روستای مجردها و ... اسناد تاریخی را سوزاندند چون جا نبود!

اسناد تاریخی را سوزاندند چون جا نبود!

چند روز پیش اسناد و مکاتبات اداری دوره پهلوی که سال ها در موزه رضا عباسی نگهداری می شد، سوزانده و دور ریخته شد.اسناد و مکاتبات اداری دوره پهلوی به علت کمبود فضا در موزه رضا عباسی سوزانده شد، مدیر این موزه با اظهار بی خبری به جای پاسخ به این مسئله اعلام کرد هر زمان از خبرنگاران کمک خواستیم اعلام می کنیم! یکی از کارکنان موزه رضا عباسی تصویری را  ارسال کرده که نشان می دهد، داخل کارتن و کنارسطل زباله مکاتبات و اسناد سوزانده شده ای وجود دارد که بخشی از سوابق آثار ارسال و دریافت شده و به طورکلی فعالیت فرهنگی دفتر فرح پهلوی بوده است.وی اعلام کرد که مدیریت موزه رضا عباسی دستور سوزاندن این اسناد را آن هم بی سر و صدا داده شاید به این علت که فضای کافی در اختیار نداشتند سپس خاکستر و باقی مانده اسناد سوخته را در کارتن ها ریخته و در سطل زباله مجاور موزه گذاشته است.اما شهرام حیدرآبادیان، مدیر موزه رضا عباسی در این باره اظهار بی خبری کرد و گفت: از سوزاندن اسناد در این موزه و وجود چنین اسنادی بی خبرم. وی در پاسخ به اینکه می توان تصویر اسناد را برای بررسی در اختیار این موزه قرار داد گفت: حتما اگر نیازی به کمک خبرنگاران باشد، خبر می دهیم.
بیشتر...

 زیارت قاچاقی نخست‌وزیر ترکیه در خاک سوریه

 زیارت قاچاقی نخست‌وزیر ترکیه در خاک سوریه

نخست وزیر ترکیه با هدف زیارت قبر «شاه سلیمان» از جد موسس امپراتوری عثمانی که در خاک سوریه، نزدیک مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، وارد خاک این کشور شد. به نوشته برخی رسانه های ترکیه نخست وزیر این کشور بدون اطلاع دادن و هماهنگی با مقامات یا دولت سوریه، وارد خاک سوریه شد.
بیشتر...

دست‌ودلبازی مدیرچینی برای کارمندان

دست‌ودلبازی مدیرچینی برای کارمندان

مدیر 57 ساله چینی در بیستمین سالگرد تاسیس شرکتش با دست و دلبازی خود کارمندان را غافلگیر کرد.این مدیر چینی،با رزرو چندین پرواز هواپیما و ۱۴۰ هتل در فرانسه، بیش از ۶۰۰۰ کارمند شرکت خود را گروهی به سفر تفریحی به پاریس مهمان کرد.
دست‌ودلبازی مدیرچینی برای کارمندان
کارمندان این مدیر چینی در لباس‌های یک شکل آبی رنگ، بزرگ ترین جمعیت گردشگر در مراکز تفریحی فرانسه را تشکیل دادند.
بیشتر...

عکس هوایی زیبا از حرم امیرالمومنین(ع)

عکس هوایی زیبا از حرم امیرالمومنین(ع)

تصویر فوق عکس هوایی زیبا از حرم امیرالمومنین(ع) است.
بیشتر...

شام عروسی ضرغامی

شام عروسی ضرغامی
 
شام عروسی ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما، که این روزها به شدت در فضای مجازی فعال شده است، عکسی از شام عروسی‌اش در سال 61 را منتشر کرد. ضرغامی در توضیح تصویر نوشت: به 30 تن از بچه‌های محل و همکاران امورتربیتی و دوستان دانشگاه امیرکبیر در منزل مرحوم پدرخانم (چهارراه چیت‌ سازی) چلوکباب کوبیده با نوشابه دادیم! تازه خیال می‌ کردم خوردن چلوکباب اخلاق خرده بورژوازی(!) است.
بیشتر...

  آگهی یک شرکت برای جذب نیرو جنجالی شد
آگهی یک شرکت برای جذب نیرو جنجالی شد
انتشار یک آگهی به سوژه داغ سایت‌های خبری تبدیل شد و حتی از فضای مجازی سر درآورد. این آگهی مربوط به استخدام یک منشی بود. یک شرکت به ظاهر پرتوقع در صفحه نخست یک روزنامه پرشمارگان در آگهی خود آورده؛ «به یک خانم منشی تمام‌ وقت فوق‌ لیسانس یا دکترای علوم اجتماعی یا مدیریت بازرگانی با سابقه کار مفید نیازمندیم».
ظاهرا این آگهی استخدام برای این شرکت مخابراتی حدود پنج میلیون تومان آب خورده است! کاربران در فضای مجازی به این خبر واکنش‌های جالبی نشان داده‌اند. یکی از کاربران در پیام‌های خود به ارزش علم اشاره کرده و گفته ‌است: «وقتی علم و تحصیل تا این اندازه در ایران بی‌مقدار می‌شود باید شاهد هجوم پولدارها بود. حالا علم بهتر است یا ثروت؟»
یکی هم به سیاست‌های آموزشی دولت خرده گرفته و گفته است: «چرا دولت جلو ورود فله‌ ای و بی‌ سابقه به‌ اصطلاح دانشجوهای دکتری را نمی‌گیرد.» در کنار این موضوع برخی هم از ترفند شرکت مزبور سخن گفته‌ اند که با یک تیر دو نشان زده: «باید به شرکتی که این آگهی ‌رو داده آفرین گفت. با یک تیر هزار نشان زد. الان ٧٠ میلیون مفت و مسلم در جریان آگهی اش قرار گرفتند!!!» 
بیشتر...
 
شرط انتحاری داعش برای ازدواج!

شرط انتحاری داعش برای ازدواج!

شرط عقد یک داعشی برای همسر آینده‌ اش سوژه‌ ای برای استهزاء در رسانه‌ ها شد. حامیان گروهک تروریستی داعش روز گذشته عکسی از عقدنامه یکی از اعضای این گروهک را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند که تمسخر کاربران را به همراه داشت. در این عقدنامه مرد داعشی در شرایط ضمن عقد، جلوگیری نکردن همسرش از عملیات انتحاری وی را نیز بر این شروط افزود. این سند ازدواج را دو تروریست دیگر به نام‌ های ابو‌اللیث جزراوی و ابو‌معاذ انصاری به عنوان شاهد امضاء شده است.
بیشتر...

روستای مجردها

روستای مجردها
 
روستای مجردها
 
روستای مجردها

به طور سنتی در هند نوزادان پسر بسیار محبوب‌تر از نوزادان دخترند چرا که به باور آنها این پسر است که درآمد بیشتری دارد و پایداری یک خانواده را تضمین می کند، اما در مقابل دختر درآمدی نداشته و جهیزیه او نیز در آینده به عهده خانواده است.قرن‌هاست که چنین باوری باعث تبعیض علیه دختران و حتی در مواردی منجر به قتل نوزادان دختر تازه به دنیا آمده و یا سقط جنین آن پس از انجام سونوگرافی و مشخص شدن جنسیت شده است.این امر در طول چند دهه به پدیده "دختران گمشده" و به هم خوردن ترکیب جنسیتی در هند انجامیده؛ چنانکه ظرف پنجاه سال گذشته شمار جمعیت زن در هند کاهش چشمگیر پیدا کرده و حال به پائین ترین میزان خود رسیده است. برابر آخرین آمارها در سال گذشته به ازای هر 100 دختر 114 پسر در این کشور به دنیا آمده اند بر این اساس حتی اگر اکنون نسبت جنسیتی نوزادان در هند به میزان نورمال بازگردد تا سال 2050 تعداد مردان مجرد مشتاق به ازدواج سی درصد بیش از زنان خواهد بود. گرچه تا سال گذشته شوراهای محلی در بسیاری مناطق هند ازدواج پسران با دختران "کاست"های دیگر را ممنوع کرده بودند اما از پارسال در پی مجرد ماندن بسیاری پسران این ممنوعیت لغو شد و پسران می توانند برای یافت همسر از شهر و روستای خود خارج شوند. با این حال بسیاری دختران حاضر به ازدواج با مردی خارج از روستا یا شهر خود نیستند. روستای «سیانی» در غرب «گجرات» یکی از مناطقی است در هند که با مشکل مردان مجرد مانده رو به روست. این روستا به علت بر هم خوردن نسبت جمعیت پسر به دختر در آن به روستای مجردها مشهور شده است. حدود 350 مرد بالای 35 سال و 150 مرد زیر 35 سال به علت کمبود دختر نتوانسته اند ازدواج کنند و اکنون در خانه های مجردی که به شکل اشتراکی اداره می‌شود زندگی می کنند. بر اساس آمارهای دولتی در این روستا به ازای هر 914 دختر 1000 پسر وجود دارد که این امر به مجرد ماندن بسیاری از پسرها منجر شده است.
بیشتر...


دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن