تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803216330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت بهداشت برای ایمنی و سلامت غذا باید مقتدرانه برخورد کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس انجمن غذایی و دارویی مازندران : وزارت بهداشت برای ایمنی و سلامت غذا باید مقتدرانه برخورد کند ساری-ایرنا- رییس انجمن غذایی و دارویی مازندران تعدد و تکثر ناظرین و متولیان غدا و دارو را یکی از مشکلات در مقوله ایمنی غذا و سلامت جامعه عنوان کرد و گفت:اینکه وزارت بهداشت نقش پدرانه به خود بگیرد و درحد نصیحت وارد شود، ناامنی و عرضه غیر اصولی مواد غذایی حل و فصل نمی شود.


دکتر اسماعیل خاتمی مقدم روز دوشنبه در نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با مدیران دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، استاندارد و جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: از آنجاییکه واحد های صنایع غذایی دارای شناسه و موقعیت جغرافیایی مشخصی دارند ، نظارت بر مواد اولیه ، فرایند تولید و عرضه آن دقیق است.
وی با بیان اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ایمنی غذا از مزرعه تا سفره باید با نظارت دقیق بخش های مختلف صورت بگیرد ،ادامه داد: به نظر می رسد کارشناسان دستگاه های اجرایی بدون سند آمار و ارقام ناامنی در مورد غذاهای تولیدی در واحد های صنایع غذایی را اعلام می کنند که موجب ضربه زدن به محصولات غذایی و دارویی واحد های صنایع غذایی می شود.
وی با بیان اینکه کوچک شدن سبد مواد غذایی خانوار تهدیدی جدی علیه سلامت و کیفیت تولیدات است، خاطر نشان کرد: به دلیل تعدد دستگاه های ناظر بر عرضه مواد غذایی و فرایند ناعادلانه نظارت بر مواد اولیه و بازار ،ایمنی و کیفیت غذا به مخاطره افتاده است.
وی به اهمیت توجه به سود و منفعت واحد های صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: تولید کننده به سود بیشتر توجه می کند و اگر مولفه های قیمت ، فروش و سود منطقی وجود نداشته باشد با کاهش کیفیت و تقلب مواجه خواهیم شد.
وی به فروش فله ای شیر و عرضه انواع مواد غذایی تحت عنوان مشاغل خانگی ، عرضه به صورت قاچاق و غیر اصولی را از عوامل اساسی تهدید علیه ایمنی غذا و سلامت جامعه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه نظارت کلامی دردی را دوا نمی کند و باید قاطعانه با قاچاقچیان مواد غذایی و عرضه کنندگان غیر اصولی برخورد شود، گفت: وزارت بهداشت باید با قدرت در این عرصه وارد شود.
محمد آزاد بخت معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تایید تعدد و تکثر دستگاه های متولی در نظارت بر امور عرضه و تولید غذا و دارو در کشور ، گفت: در حالی که تمامی کشورهای جهان سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی هستند در کشورمان دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن وتجارت و انجمن ها دخالت های مختلفی بر فرایند تولید و عرضه مواد غذایی دارند.
وی با بیان اینکه مازندران در تولیدات مواد دارویی و غذایی نقش مهمی در سلامت کشور دارد، تاکید کرد: باید با بهبود وضعیت تولید و عرضه ، ایمنی غذا و سلامت مردم را تضمین کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست به بالا بودن تعداد اماکن عرضه مواد غذایی که مشمول نظارت می شوند اشاره کرد و گفت: امروزه توجه به ذائقه مردم در عرضه مواد غذایی مهم و ضروری است.
وی به اهمیت توجه به ایمنی و سلامت مواد غذایی اشاره و تاکید کرد که کم کردن مصرف سرانه نمک در جامعه یکی از رویکرد های جدی وزارت بهداشت است.
وی به وجود شش میلیون نفر از جمعیت کشور که فشار خون بالا هستند اشاره کرد و گفت: نیاز روزانه بدن به نمک هفت گرم است، ولی با مصرف انواع مواد غذایی نمک دار ،سه تا چهار برایر بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن نمک مصرف می کنیم.
شهرت مازندران به محصولات کشاورزی آن است اما اطلاعات بانک اطلاعاتی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی استان نشان می دهد که کمتر از 20 درصد مواد اولیه واحد های صنایع غذایی در داخل استان تامین می شود و 80درصد دیگر وابستگی به خارج از استان دارد.
به گزارش ایرنا ،بر اساس اطلاعات بانک اطلاعاتی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران ،450 واحد صنایع غذایی در استان شناسایی شده است که 315واحد آن توسط سازمان صنعت و معدن و 135 واحد توسط جهاد کشاورزی مجوز فعالیت بهره برداری دارند.
از مجموعه 450 واحد صنایع غذایی شناسایی شده در مازندران حدود نیمی از این واحد ها برابر با 200واحد فعال هستند که البته تمامی آنان به طور میانگین کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند.
450 واحد شناسایی شده صنایع غذایی مازندران در 9 گروه لبنی، آرد، فرآورده های گوشتی ، روغن، بسته بندی، کنسرو غیر گوشتی ، فرآورده های آردی ، نوشیدنی و کشتارگاه طیور فعالیت دارند.
نیاز سالانه واحد های صنایع غذایی در گروه های مختلف در مازندران ، گندم 500هزار تن ، تخم مرغ 900تن ، گوشت قرمز 30 هزار تن ، ماهی کنسروی دو هزار تن ، نمک چهار هزار تن ، روغن 17هزار تن و شیر خشک چهار هزار تن است که از 50 تا 100 درصد مواد اولیه مورد نیاز واحد های صنایع غذایی خارج از استان تامین می شود.ک/4
6990/1899



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن