تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران: نهادها درب فضای سبز خود را به روی مردم باز کنند/ تهران موقعی باغ شهر بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چمران: نهادها درب فضای سبز خود را به روی مردم باز کنند/ تهران موقعی باغ شهر بود
رییس شورای شهر تهران گفت: 17 اسفندماه سال گذشته 1400 هکتار از فضای سبز و باغاتی که در اختیار نهادهای مختلف بود در اختیار مردم قرار گرفت و انتظار داریم سازمان‌ها و نهادهای دیگر درب فضاهای سبز در اختیار خود را به روی مردم بازکنند.
به گزارش نامه نیوز، مهدی چمران در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گل و گیاه افزود: شهرداری آماده کمک به نهادها و سازمان‌ها برای بازسازی و نوسازی فضای سبز است. به علت تراکم جمعیت در بسیاری از نقاط تهران مردم فضای سبز کافی ندارند.


وی در ادامه گفت: گل و گیاه و بویژه گل کالای تجاری جذاب و زیبایی است و قابل صادر شدن به خارج از کشور است. شهر تهران نیز موقعی باغ شهر بود اما امروز از آن باغ شهر خبری نیست.امیدواریم باغات باقی مانده با همت مردم تبدیل به سنگ و آجر و ساختمان بلندمرتبه نشود و برای بهره‌گیری مردم باقی بماند و شورای شهر هم در این زمینه تلاش می‌کند.

چمران با بیان اینکه شورای شهر تهران در حوزه باغات وارد نشده بود، اظهارکرد مدتی دستگاه قضایی مسئول این کار بود و مدتی کمیسیون ماده 15 و وزارت مسکن در این زمینه مسئولیت داشتند و ما شاهد نوعی به‌هم ریختگی بودیم و دیوان عدالت معتقد بود موضوع باغات ربطی به شورای شهر ندارد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته شورای شهر به دلیل اینکه در تشخیص باغ یا غیر باغ بودن املاک دخالتی نداشته است و بهم ریختگی در حوزه تشخیص باغات به چشم می خورد، در دوره دوم برای جلوگیری از تخریب باغات مصوبه حفظ و گسترش فضای سبز را گذراندیم که هرچند امروز به آن مصوبه هم ایراداتی وارد است، اما همینکه از صد درصد تخریب باغات جلوگیری می کند جای شکرش باقی است.

وی درباره مصوبه شورای شهر در راستای حفظ فضای سبز و باغات گفت: شورای شهر در مصوبه‌ای مقرر کرد در باغات به جای 60 درصد، در 30 درصد آن ساختمان ایجاد شود و از نظر ارتفاع دو برابر باشد؛ چرا که مالک در این شرایط از نظر اقتصادی زیان‌ نمی‌کند و باغ نیز حفظ می‌شود. این مصوبه در طرح جامع نیز به تصویب رسید و تعداد شکایات نیز کاهش پیدا کرد.

چمران افزود: راه‌حل دیگری برای این معضل نبوده است؛ چرا که در غیر این صورت باید تمامی باغات را خریداری می‌کردیم که این اقدام امکانپذیر نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از قوه قضاییه کمک می‌طلبیم که در اجرای مصوبه باغات با حفظ فضای سبز به شهرداری و شورای شهر کمک کند تا مردم در رفاه بیشتری باشند.

چمران اعلام کرد: از طرحهای پیشنهادی که بتواند به حفظ فضای سبز تهران کمک کند استقبال می کنیم.

وی گفت: امسال 205 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که با این بارندگی ایجاد فضای سبز و نگهداری آن بسیار سخت است.



منبع: ایسنا


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن