تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک استاددانشگاه: داستان در جامعه بخوبی شناخته نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک استاددانشگاه: داستان در جامعه بخوبی شناخته نشده است اهواز- ایرنا- یک استاد دانشگاه گفت: داستان در جامعه هنوز به خوبی شناخته نشده است.


به گزارش ایرنا ابوتراب خسروی دوشنبه در کارگاه تخصصی ادبیات داستانی در نخستین جایزه ادبی دانشجویی اهواز در محل تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه چمران اهواز اظهار کرد: این نشست به بهانه داستان و روایت برگزار شده و امید است موضوع داستان به اندازه ای در جامعه اهمیت پیدا کند که جلسات متعددی پیرامون داستان برگزار شود.
وی گفت: روایت ذاتی زبان است و داستان برگرفته از روایت است روایت خصلت زبان است.
خسروی افزود: داستان مدرنترین نوع ادبی است که جامعه انسانی آن را ایجاد کرده و ناشی از سرگذشت ها است؛ پیش از داستان، روایت و قصه وجود داشته است.
این استاد دانشگاه بیان کرد: داستان نویسی در جامعه ما قدمتی یکصد ساله دارد؛ پیدایی داستان از دوران آغاز انقلاب صنعتی بوده است.
خسروی افزود: روایت برای عبرت خوانندگان گفته می شد و داستان برای مفاهمه جامعه است و مشخصه داستان بحث بر سر ایجاد یک جریان است.
وی افزود: داستان و رمان شرح جزییات است و می توان مفصل ترین رمان ها را یک صفحه خلاصه کرد اما برای ادای حق مطلب رمان باید جزیی نگر بود.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: 90 درصد رمان هایی که در طول این سال ها ترجمه شده ایدئولوژی محور بوده اند در حالی است که ادبیات در تعبیر مدرن، کشف هستی است.
وی گفت: داستان را نمی توان از روایت جدا کرد و همواره داستان در روایت شناور است.
نخستین جایزه ادبی برنامه ای است که شامل کارگاه های تخصصی داستان و شعر است که دوشنبه در دانشگاه چمران اهواز در دونوبت آغاز بکار کرده است.
فردا سه شنبه آیین پایانی این برنامه بوده و برگزیدگان شعر و داستان معرفی می شوند.
در مجموع 800 اثر شامل شعر و داستان کوتاه از 81 دانشگاه و مرکز آموزش عالی به دبیرخانه ارسال که از این تعداد 29داستان کوتاه و 55شعر انتخاب شده به بخش مسابقه راه یافتند.
7158/ 6037



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن