تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال 93 بیش از 14میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال پرداخت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس صندوق کار آفرینی امید شاهرود: سال 93 بیش از 14میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال پرداخت شد شاهرود - ایرنا - رییس صندوق کار آفرینی امید شاهرود گفت: این صندوق در سال 1393، مبلغ 14میلیارد و 829 میلیون ریال تسهیلات با چهار درصد کارمزد برای ایجاد و توسعه اشتغال در این شهرستان پرداخت کرد.


احسان بینا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این مبلغ در اختیارخویش فرمایان،افراد پشتیبان و نیز کارفرمایان قرار گرفت.
به گفته وی از محل تسهیلات پرداختی 81 فرصت شغلی ایجاد شد و بخشی از اعتبار هم تحت عنوان سرمایه در گردش و توسعه کارگاهها به متقاضیان پرداخت شده است.
طبق دستور العمل بانک مرکز ی موسسه های مالی ایران به استفاده از نام ائمه اطهار منع شده اند و صندوق سابق مهر امام رضا(ع) از دهم اسفند ماه سال 1393به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.
با ادغام صندوق فرصت های شغلی و صندوق اشتغال روستایی و ازدواج جوانان صندوق مهر امام رضا(ع) در دولت گذشته شکل گرفته بود که سال گذشته به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.
وی با بیان اینکه به متقاضیان مشاغل خانگی وام تعلق می گیرد ، تاکید کرد: سال قبل اعتباری در این ارتباط پرداخت نشد، اما در قالب پشتیبان، متقاضیان تسهیلات دریافت کردند.
مشاغل پشتیبان شامل توسعه کار است که افراد زیر مجموعه خود را افزایش می دهند،خویش فرمایان نیز برای خود کار ایجاد می کنند و کارفرمایان هم دارای کارگاه های صنعتی هستند.
وی ادامه داد: به افراد خویش فرما زمانی وام توسط صندوق پرداخت می شود که فرد بیمه نباشد، بیکار و کارت پایان خدمت داشته باشد و در این ارتباط به بانوان سرپرست خانوار نیز تسهیلات پرداخت می شود.
بینا در ادامه اعتبار ابلاغی سه ماهه اول سال 94را هشت میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد و یادآورشد: این میزان اعتبار در سه دوم، سوم و چهارم سال نیز ابلاغ خواهد شد.
وی تاکید کرد: در صورت افزایش ذخیره صندوق از محل سپرده گذاری مشتریان این رقم به نسبت مبلغ ذخیره افزایش می یابد.
رییس صندوق کار آفرینی امید شاهرود خبر داد که از ابتدای سال 94 تاکنون پرونده متقاضیان به دریافت تسهیلات به ارزش هفت میلیارد و 600 میلیون ریال بررسی شد و در مرحله ضمانت و پرداخت قرار دارد.
این مسئول در ارتباط با چگونگی راههای افزایش بودجه صندوق از محل طرحهای امید، انتقال یارانه و دستگاه کارت خوان در فروشگاه ها گفت: افراد در صورت تمایل می توانند با افتتاح حساب مبلغ یارانه های پرداختی را از طریق صندوق کارآفرینی امید دریافت کنند.
وی ادامه داد: این طرح به افزایش موجودی صندوق کمک می کند و متقاضیان علاقه مند به دریافت وام با توجه به میانگین سپرده نزد صندوق تسهیلات قرضه الحسنه دریافت خواهند کرد.
وی در مورد طرح امید نیز بیان کرد: فرد با ایجاد کارکرد نزد صندوق از تسهیلات بهره مند می شود.
به گفته بینا، یکی از راههای افزایش سرمایه این صندوق از طریق طرح دستگاه کارت خوان در فروشگاهها پیش بینی شده است که افراد می توانند از کارت این صندوق استفاده کنند و تسهیلات قرضه الحسنه دریافت کنند.
هم اکنون چهار صندوق کارآفرینی امید در شهرستانهای شاهرود ، دامغان، سمنان و گرمسار فعال است.
گفتنی است این صندوق با الهام از تعالیم اسلام در احیای سنت قرض الحسنه با هدف غیر انتفاعی جهت ارائه تسهیلات برای پایداری و تثبیت مشاغل موجود، کسب و کارهای خرد و کوچک و نیز حمایت از طرح های کارآ فرینی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی شکل گرفته است.
از دیگر اهداف صندوق کمک به ایجاد فرصت های شغلی جدید خصوصا برای تقویت جایگاه جوانان، اعتلای رشد، تعالی و رفع دغدغه های شغلی، ازدواج و مسکن و سایر امور با اولویت توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم است.ک3
2047/









21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن