تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804737066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در رومانی: ایران بدنبال تولید سلاح هسته ای نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ایران در رومانی: ایران بدنبال تولید سلاح هسته ای نیست بلگراد - ایرنا - سفیر ایران در رومانی در مصاحبه با روزنامه پر تیراژ «بورسا» چاپ بخارست با اشاره به بیانیه لوزان سوییس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد و بدنبال تولید آن نیست.


"حمید معیر" در مصاحبه با این روزنامه رومانیایی درباره مذاکرات سوییس گفت: جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در لوزان سوییس به یک توافق سیاسی دست پیدا کردند که چارچوب توافق نهایی را مشخص می کند.
وی افزود: این چارچوب در واقع راهنمای تدوین کنندگان متن توافق نهایی برای امضا خواهد بود. مشکل چندانی وجود ندارد، زیرا چارچوب متن برای توافق نهایی کاملا مشخص شده است.
وی با تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه خواهان استفاده صلح آمیز از این منبع انرژی پاک بوده است و آن را حق مسلم هر ملتی می داند. اتهام ساخت بمب هسته ای علیه ایران ساخته و پرداخته شده است.
وی افزود: ما به نهایی شدن بیانیه لوزان خوشبین هستیم، زیرا که اراده سیاسی برای توافق نهایی و خارج شدن از بن بست سیاسی بین طرفین وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد در پایان این مذاکرات ، توافقنامه نهایی شده و به امضاء برسد، حتی ممکن است این توافقنامه زودتر از آخر ماه ژوئن (9تیر) امضاء شود.
سفیر ایران در بخارست ادامه داد: امضای این توافق آثار مهمی بدنبال خواهد داشت. این تفاهم می تواند نماد همکاری و نمونه ای برای سایر کشورهایی باشد که علاقمند به تولید انرژی صلح آمیز هسته ای هستند.
معیر با تاکید بر اینکه تحریم های اعمال شده علیه ایران باید حذف شود، گفت: از آغاز مذاکرات بر برداشت تحریم های اقتصادی توسط پنج قدرت غربی و آمریکا تاکید شده که باید عملی شود.
سفیر کشورمان افزود: مطمئنا جمهوری اسلامی ایران هیچ توافقی را با قدرت های غربی امضاء نخواهد کرد مگر اینکه تمامی تحریم ها فورا و یکپارچه لغو و برداشته شوند.
سفیر ایران در رومانی در رابطه با تاثیرات تحریم ها بر کشورمان گفت: تاثیر برخی از محدودیت های ناشی از تحریم در سطح جامعه و نیز اقتصاد کشور احساس شده است ، اما تحریم ها نتوانسته است به جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور بزرگ، قدرتمند و بسیار ثروتمند و اقتصاد و مردم کشور آسیب برساند.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانسته است ایران را منزوی و بر اقتصاد کشور لطمه وارد کند، گفت: در شرایط کنونی می توان اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران موفق شده است حدود 95 درصد ازنیاز هایش را در داخل کشور تامین کند.
سفیر کشورمان در رابطه با سئوال خبرنگار روزنامه پرتیراژ رومانیایی در مورد همکاری های ایران با روسیه، هند و چین و نصب سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا گفت: البته موضوعات تفاهم بین ایران با روسیه، هند و چین یک نوع همکاری محسوب می شود و اقدامی علیه ناتو و یا هیچ کشور دیگری به شمار نمی آید. همانطور که قبلاً اشاره کردم ایران یک کشور صلح دوست است و درصدد تهاجم به هیچ کشوری نیست.
سفیر کشورمان در مورد همکاری های ایران و روسیه گفت: مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه تاریخی و سنتی است و همیشه روبط دو کشور مطلوب و نزدیک به هم بوده است .
"این دو کشور از روابط اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند، به ویژه در دریای خزر. ایران و روسیه با هم همسایه هستند و حجم مبادلات و تبادل گردشگری بین دو کشور از حجم بالایی برخوردار است."
معیر در رابطه با مواضع ایران در خصوص تحولات یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالف حملات دد منشانه عربستان سعودی به یمن بود. آنها اظهار داشتند که به اهداف نظامی حمله می کنند، اما نتایج این حملات بیانگر آن است که نزدیک به 2000 نفر از اتباع بی گناه یمنی که از این تعداد 200 نفر کودک هستند در این حملات هوایی کشته شدند.
"در پی این حملات بیمارستان ها، مدارس و منازل مسکونی تخریب شدند. آیا این ها اهداف نظامی هستند؟ عربستان سعودی با قطع حملات هوایی علیه نیروهای حوثی یمن موافقت کرده و متعاقب آن قرار است گفت و گو فی مابین یمنی ها آغاز شود."
سفیر ایران در بخارست افزود: ما معتقد هستیم این یمنی ها هستند که باید برای آینده و سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به این موضوع تاکید کرده است.
معیر به سرمایه گذاری کشورهای خارجی در ایران اشاره کرد و گفت: آلمانی ها سرمایه گذاری قابل توجه ای در ایران انجام داده اند. چین و ترکیه نیز از سرمایه گذران عمده در ایران به شمار می روند. در شریط تحریم مبادلات تجاری ایران و آلمان بیش از پنج میلیارد دلار ، ایران و اسپانیا، فرانسه و پرتغال بین دو تا سه میلیارد دلار است.
اروپام**436**1561**1517



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن