تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803834345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود هیات های بازرگانی خارجی به ایران، تفریح یا تجارت؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ورود هیات های بازرگانی خارجی به ایران، تفریح یا تجارت؟ اصفهان- ایرنا- سالانه دهها هیات تجاری از گوشه و کنار جهان به ایران سفر می کنند که انتظار می رود نتیجه این گونه سفرها افزایش همکاری های بین المللی جمهوری اسلامی از نوع تجاری و اقتصادی باشد.


به گزارش ایرنا، با نگاهی اجمالی به حجم صادرات و واردات ایران در پنج سال گذشته می بینیم که در بسیاری از موارد همچنان روابط تجاری ایران با برخی از کشورها که هیات تجاری روانه کشورمان کرده اند، در حالت توقف یا رکود و حتی رو به کاهش است.
بنابر این آنچه واضح است اینکه بسیاری از این سفرها به هدف غایی خود نمی رسد و در حد ورود هیات های تجاری و سفر چند روزه آنها به برخی استان های مهم کشور در قالب تیم های گردشگری باقی می ماند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که شرایط اقتصادی ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری برای فعالیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی مناسب است، ضمن آنکه برای آسان سازی سرمایه گذاری های خارجی در ایران، خبرها حکایت از تحول قوانین حمل و نقل، بیمه، بانک، گمرک و استاندارد دارد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان که در جلسات کمیسیون تجارت اتاق اصفهان حضوری فعال دارد در این باره اظهار کرد: استان اصفهان بدلیل جاذبه های گردشگری و آوازه ای که در جهان دارد، در جریان عمده سفرهای هیات های تجاری به ایران بعنوان یکی از مقصدهای اصلی این هیات ها انتخاب می شود.
قاسم جباری افزود: باتوجه به اینکه حضور این هیات ها در ایران و اصفهان نیازسنجی می شود، نیازهای صادراتی و وارداتی مشخصی بین دو طرف وجود دارد اما علت اینکه در بسیاری از موارد همچنان روابط تجاری ما با آنها بهبود و یا رشدی ندارد را باید در مشکلات زیرساختی کشور خودمان جست و جو کنیم.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب فرودگاه اصفهان برای پروازهای خارجی گفت: این فرودگاه در شان استان شاخص اصفهان نیست و با شرایط کنونی نمی تواند نیازهای تجاری ما را پاسخ دهد.
وی با اشاره به حضور هیاتی تجاری از کشور آفریقای جنوبی در ایران و اصفهان در چند روز گذشته ادامه داد: بعنوان مثال هیچ ارتباط هوایی بین ایران و کشورهای قاره آفریقا برقرار نیست و تا زمان برقرار شدن خطوط هوایی نمی توان انتظار افزایش روابط تجاری و یا ارتقای سطح روابط را داشت.
وی خاطر نشان کرد: برای توسعه سطح روابط تجاری اصفهان با یک کشور، وجود کنسولگری آن کشور در اصفهان لازم است که روند قراردادها و یا سایر روابط را به طور جدی دنبال کند.
جباری اضافه کرد: کشور آفریقای جنوبی نیازمند مواد پتروشیمی، سوخت، سنگ و سرامیک و خدمات مهندسی ماست و در زمینه تجهیزات و تکنولوژی پزشکی می تواند ایران و اصفهان را یاری کند.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این باره که کشورهای هدف برای برقراری این گونه سفرها چگونه انتخاب می شوند، اظهار کرد: کمیت و جمعیت مهم است زیرا استان اصفهان اکنون هشت هزار و 500 واحد صنعتی دارد که 50 درصد این تعداد به دلیل نبود بازار مصرف مناسب فعالیت ندارند.
مصطفی روناسی افزود: علت این مهم در نبود تقاضای کافی برای این تعداد واحد صنعتی در استان اصفهان است که اگر روابط تجاری مستمر بین اصفهان و کشورهای دیگر برقرار باشد، می توان این واحدها را دوباره راه انداخت.
وی تاکید کرد: بازار مصرف کشورهایی که با آنها رابطه تجاری برقرار می کنیم بسیار اهمیت دارد، بعنوان مثال بسیاری کشور امارت متحده عربی را بازار مناسبی برای ایران نام می برند در حالیکه این کشور بیشتر نقش واسطه دارد و بسیاری از کشورها از جمله آفریقای جنوبی با حضور در نمایشگاه های امارات محصول ایران را خریداری می کنند.
روناسی اضافه کرد: هم اینک آمار برگزاری نمایشگاه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین رو به افزایش است و کشور های اروپایی نیز با ثبت نمایشگاههای پر بیننده خود جای ثابتی در این بازار باز کرده اند.
به گفته وی ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر تجاری آسیای میانه، امکانات بندری، قرار گرفتن در مسیر ارتباط تجاری ترکیه با شرق و قرار داشتن در موقعیت مناسب برای ورود به بازار افغانستان، عراق و آسیای میانه، امکان مناسبی برای بهره گیری از گردشگری تجاری دارد.
روناسی تاکید کرد: اگر ایران نتواند به طور مستقیم با سایر کشورها ارتباط اقتصادی برقرار کند و همچنان بخواهد از طریق کشورهایی مانند امارت عمل کند؛ توسعه اقتصادی آن ضعیف می شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان دیگر مشکل زیرساختی که ایران در توسعه روابط تجاری بین المللی خود دارد را نبود خطوط کشتی رانی به برخی مقصد ها از جمله قاره افریقا بیان کرد.
وی گفت: هماهنگی دیدار هیاتهای تجاری از نظر سیاسی با وزارت خارجه و نمایندگی آن در استان اصفهان است اما اینکه چقدر بتوان حجم و سطح توافقات و قراردادها را توسعه داد به توانایی و هم اندیشی بخش اقتصادی استان اصفهان بستگی دارد.
در این با آنکه توسعه روابط تجاری با کشورهای دیگر با مشکلات متفاوت ناشی از مشکلات داخلی و فشارهای خارجی دارد، برخی کارشناسان معتقدند ورود هیاتهای اقتصادی به کشورمان حتی اگر منجر به قراردادی نشود و در حد تفریحی باشد نیز زمینه ای برای توسعه روابط در آینده و معرفی توانمندیها و بازار ایران است و نباید از آنها غفلت کرد.
هم اینک استان اصفهان با بیش از 10 شهر جهان قرارداد خواهر خواندگی دارد که در بیشتر این موارد روابط در حد اسم باقی مانده و روابط تجاری درخور بین آنها وجود ندارد.
با نگاهی به مشکلات مطرح شده در بالا، همچنان کلید حل بسیاری از مشکلات در دستان دولتی هاست اما اگر دولت در حل این مشکلات از توانایی های بخش خصوصی بهره گیرد، زودتر به مقصد و مقصود می رسد و با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و عقد قراردادهای طولانی مدت بین بخش دولتی و خصوصی در مدیریت فرودگاه ها و سایر بخش های حمل و نقل کشور این مسائل قابل حل است.
گ/7143/ 6508



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن