تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806402542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه آنچه که مجلس در واکنش به مصوبه سنای آمریکا نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همه آنچه که مجلس در واکنش به مصوبه سنای آمریکا نشان داد تهران ایرنا مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 وارد حساس ترین مرحله شده تا در فرصت باقی مانده توافق حاصل شود؛ همزمان، حساسیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بیشتر می شود تا جایی که جمع آوری امضا برای طرح هایی مرتبط با این موضوع اوج گرفته است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی در حالی نخستین جلسه علنی خود را آغاز کردند که برخی نمایندگان، جمع آوری امضا برای دو طرح مرتبط با مذاکرات هسته ای را دنبال کردند.
یکی از این طرح ها، طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای بود که جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان طراح ، ان را اینگونه تشریح کرد: این طرح در دو یا سه خط تهیه شده که مهم ترین دلایل توجیهی آن ، فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. همان طوری که ایشان فتوای حرمت تولید سلاح اتمی را مطرح کرده اند، این فرمایش ایشان نوعی حکم حکومتی است که مذاکره را در شبح تهدید، یک کار ناپسند خواندند. از نظر جایگاه شرعی اگر بخواهیم نگاه کنیم ادامه مذاکره با مخالفت صریح رهبری یک حرمت شرعی دارد.
وی افزود: این طرح سه فوریتی به مذاکرات توقف می دهد نه این که آن را تعطیل کند . توقف تا زمانی است که آمریکایی ها رسما اعلام کنند دست از تهدید ملت ایران برداشته اند؛ در آن صورت مذاکرات می تواند ادامه یابد. البته این توقف هم ممکن است یک هفته طول بکشد یا یک ماه، ولی تا زمانی که آمریکایی ها اعلام موضع نکنند دولت موظف نیست مذاکرات را ادامه دهد.
مطرح شدن این طرح مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین کارشناسان سیاست خارجی را به دنبال داشت به طوری که مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصویب طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات هسته ای را مغایر با بند یک اصل 110 قانون اساسی دانست و گفت : چنین طرحی قطعا با ایراد شورای نگهبان مواجه می شود.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تهیه طرح های مختلف برخی نمایندگان برای توقف مذاکرات و حضور یکی از نمایندگان در تیم مذاکره کننده اظهار داشت: توقف مذاکرات باید با اذن رهبرمعظم انقلاب باشد و در عین حال ظریف هم احتیاجی به ساقدوش ندارد.
همچنین اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح یکشنبه هفته جاری با طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای مخالفت و اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به خوبی توانسته روند مذاکرات را اداره کند.
با این حال طراحان طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای همچنان در حال جمع آوری امضا هستند و هنوز این طرح به هیات رییسه تقدیم نشده است.
همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی نظارت مجلس بر توافق هسته ای هستند که به گفته سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و یکی از طراحان این طرح تا کنون بیش از 60 امضا برای این طرح دوفوریتی جمع آوری شده است.
وی همچنین بیان کرده است برای بررسی طرح دو فوریتی نظارت مجلس بر توافق هسته ای با شورای عالی امنیت ملی هماهنگی خواهد شد.
بر اساس طرح دوفوریتی مورد اشاره ، توافق هسته ای باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و همچنین هیاتی از مجلس بر روند اجرای توافق احتمالی نظارت داشته باشد و گزارش آن را هر سه ماه یک بار به اطلاع مردم و هیات رییسه مجلس برساند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین روز گذشته با انتشار بیانیه ای که به امضای بیش از 200 نفر از نمایندگان رسیده بود نسبت به مصوبه سنای آمریکا واکنش نشان دادند.
هفته گذشته سنای آمریکا با 98 رای موافق طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای با ایران را تصویب کرد که بر اساس آن توافق هسته ای با ایران باید پس از 5 روز به کنگره ارایه شود و نمایندگان 30 روز فرصت خواهند داشت تا آن را بررسی و اعلام نظر کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه اعلام کردند: وارد کردن مصوبه کنگره آمریکا به عنوان مولفه جدیدی در تایید نتایج مذاکرات نمی تواند عامل چانه زنی دیگری به حساب آید و مذاکره کنندگان ایران باید در مورد تاثیرات ورود این عامل، واکنش مناسب نشان دهند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکرات شفاهی و کتبی جلسه علنی روز گذشته مجلس نسبت به تهدیدهای آمریکا در شرایطی که مذاکرات هسته ای در حال انجام است واکنش نشان دادند و خواستار پاسخ مناسب تیم مذاکره کننده هسته ای به این تهدیدات شدند.
سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز روز گذشته(یکشنبه) میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای ارایه کرد.
به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سید عباس عراقچی در جلسه این کمیسیون اعلام کرده است که دخالت سنا، اجرای توافق را حدود دو ماه به تاخیر می اندازد.
سیام*9254**1553



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن