تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال بازگشت دیویدمیلیبند به سیاست/تلاش حزب کارگربرای احیای قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: احتمال بازگشت دیویدمیلیبند به سیاست/تلاش حزب کارگربرای احیای قدرت لندن - ایرنا - به دنبال شکست شوک آور حزب کارگر در انتخابات پارلمانی انگلیس روز پنجشنبه گذشته که منجر به استعفای "اد میلیبند" رهبر این حزب شد، اکنون اعضای ارشد حزب کارگر بدنبال یافتن راهی برای جبران این شکست و احیای اقتدار و نفوذ این حزب در عرصه سیاست و جامعه هستند


به گزارش ایرنا، در حالی که توجه بسیاری از رسانه های گروهی انگلیس درحال حاضر به کابینه احتمالی دیوید کامرون نخست وزیر منتخب انگیس معطوف شده، اما شکست حزب کارگر به این راحتی از سوی رهبران واعضای آن و نیز مردم انگلیس قابل هضم نیست.
به گفته تحلیل گران، حزب کارگر به رغم اینکه هم اینک دومین حزب بزرگ در مجلس عوام شمرده می شود، اما بعد از انتخابات از لحاظ روانی از هم پاشیده شده و به دنبال چاره اندیشی برای از سر گیری قوای تحلیل رفته خود می گردد.
این حزب در انتخابات پارلمانی هفتم "می" برخلاف پیش بینی های صورت گرفته از 650 کرسی تنها 232کرسی بدست آورد که نسبت به انتخابات قبلی سال 2010 بیست و شش کرسی کمتر است.
تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس (از حزب کارگر) در مقاله ای که روز یکشنبه در روزنامه آبزرور منتشر شد، ضمن تشکر از زحمات اد میلیبند در طول پنج سال گذشته ، تنها راه احیای حزب کارگر را بازگشت به زمینه های اصلی سیاست در انگلیس برشمرد .
وی در این مقاله عنوان کرد: در حالی که اد میلیبند مساله بی عدالتی را مرکز توجه اش قرار داده بود و به طور ضمنی سیاست های گذشته من را محکوم می کرد - و من هم آن را قبول دارم - اما این مساله نیازمند ترسیم راه کاری برای امروز و فردا می باشد، نه صرفا توبیخ گذشته.
"اد میلیبند" رهبر 45 ساله مستعفی حزب کارگر، بدنبال شکست این حزب در انتخابات پارلمانی سال 2010 میلادی، در رقابتی نزدیک با دیوید میلیبند (برادر بزرگترش) که تصدی وزارت خارجه را برعهده داشت، توانست بر وی غلبه کند و سکان حزب کارگر را بدست گیرد.
"اد میلیبند" از زمان روی کار آمدنش، بارها از سیاست خارجی رهبران پیشین حزب کارگر از جمله تونی بلر، انتقاد و عنوان می کرد که قصد دارد با رویکردی نوین به اداره کشور بپردازد. وی حتی درجریان مناظرات تلویزیونی پیش از انتخابات روزپنجشنبه (هفدهم اردیبهشت ماه ) مسوولیت بحران هایی که در ادوار گذشته توسط رهبران حزب کارگر ایجاد شده بود را نپذیرفت اما وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات درخصوص مسایل سیاست خارجی انگلیس ازجمله وضعیت فلسطین و قانون اسلام هراسی بازنگری خواهد کرد.
با این حال وی دیگر از سمتش استعفا داده و آنچنانکه منابع انگلیسی می گویند، "اد" به زندگی عادی و بدون سیاستش بازگشته است."
اکنون مساله رهبری آینده حزب کارگر به چالشی جدید بدل گشته و گروهی از حامیان سیاست های تونی بلر که تعدادشان هم کم نیست خواستار بازگشت دیوید میلیبند برادر ارشد اد میلیبند به عرصه سیاست هستند.
دیوید میلیبند پس از شکست در مقابل برادرش در سال 2010میلادی از دنیای سیاست کناره گیری کرد و به کار تدریس در مدرسه ای در شمال لندن مشغول شد. وی سپس در سال 2013 به نیویورک آمریکا رفت و اکنون مدیر عامل یک نهاد غیردولتی به نام کمیته بین المللی نجات می باشد.
اما تنها ساعاتی پس از آنکه نتایج روز جمعه حاکی از شکست سنگین حزب کارگر در مقابل محافظه کاران بود، سیل پیام مردمانی که خواستار بازگشت اقتدار از دست رفته حزب کارگر هستند، به صفحه توییتر وی روانه شده است.
به رغم اینکه سخنگوی حزب کارگر مساله بازگشت دیوید میلیبند را تائید نکرده است اما وی در اظهاراتی گفته است: نمی دانم؛ نمی توانم چیزی را بگویم چون هر چه بگویم به گمانه زنی ها دامن می زند.
با این حال شخصیت های دیگری به جز دیوید میلیبند نیز در حزب کارگر مطرح هستند که قرار است به زودی در خصوص حضورشان در عرصه رقابت برای تصدی رهبری حزب، نشستی برگزار شود.
از این میان "چوکا اومونا" وزیر تجارت دولت در سایه محتمل ترین گزینه برای تصدی این پست مطرح است و پس از وی "اندی برنهام" وزیر بهداشت دولت در سایه، خانم "یوت کوپر" وزیر کشور دولت در سایه و "تریسترام هانت" وزیر آموزش دولت در سایه در لیست نامزدهای احتمالی نامشان مطرح می باشد.
شکست حزب کارگر علاوه بر آثار حزبی اش سبب سرخوردگی و ناراحتی شدید جوانان و گروه های چب انگلیس شده که برخی از آثار آن ، روز شنبه گذشته در لندن و در شهر کاردیف در ولز دیده شد.
تنها یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات عمومی در انگلیس که در آن حزب محافظه کار موفق به کسب اکثریت قاطع آراء مجلس عوام شد، صدها تن از جوانان مخالف برنامه های ریاضت اقتصادی و حزب محافظه کار ، در قلب لندن و در نزدیکی پارلمان انگلیس، دست به اعتراض برداشتند.
تظاهرکنندگان علاوه بر شعارهایی علیه حزب محافظه کار و شخص دیوید کامرون ، در اقدامی بی سابقه به پرتاب بطری، قوطی و بمب های دود زا به سوی پلیس ضد شورش در نزدیکی داونینگ استریت (محل سکونت نخست وزیری) کردند که منجر به زخمی شدن چند مامور پلیس و دستگیری 17 تن از معترضین گردید.
آنها همچنین برگه های تبلیغاتی را توزیع می کردند که در آن نوشته شده بود: پارلمان دیگر اولویت ما نیست، حکومت محافظه کاران یعنی اعلام جنگ."
با این حال به نظر نمی رسد این مسایل و این تهدیدها بتواند تغییری در برنامه دیوید کامرون که خود را برای پنج سال دیگر حکومت داری آماده می کند بوجود بیاورد .
دیوید کامرون شامگاه جمعه پس از اعلام پیروزی قطعی اش حزب محافظه کار، وزرای خارجه، دفاع ، کشور و دارایی کابینه قبلی اش را در سمت های شان ابقا کرد.
وی همچنین روز شنبه گذشته "مایکل گاو" از اعضای شناخته شده حزب محافظه کار را نیز به عنوان وزیر دادگستری کابینه جدیدش معرفی کرد.
بسیاری از رسانه های گروهی در حال حاضر به گمانه زنی در مورد سایر نامزدهای احتمالی کابینه دولت و اینکه اکنون قرعه به نام چه کسی خواهد افتاد سخن می گویند.
روزنامه تایمز در مقاله ای در روز شنبه نوشت: اکنون که دیگر شرکای لیبرال دمکرات دولت از مناصب شان کناره گیری می کنند، نمایندگان محافظه کار منتظر هستند تا نخست وزیر به آنها زنگ بزند و پیشنهاد یکی از پست های وزارت خانه را به آنها بدهد.
اگرچه روزنامه ایندیپندنت روز یکشنبه در گزارشی نوشت که برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب پیروز حزب محافظه کار نیز "ماه عسلی " وجود ندارد چرا که علاوه بر چالش هایی که دولتش با آن مواجه می باشد درحال حاضر با برخی از اعضای "شورشی "این حزب روبرو است.
به نوشته این روزنامه این اعضای شورشی مخالف برخی از برنامه های اعلام شده کامرون در جریان مبارزات انتخاباتی اش از جمله مساله همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا هستند.
اروپام**1**ن**1552



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن