تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803242136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجسته شدن نقش راديو اسلامي «بور اف ام» فرانسه پس از حملات ژانويه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برجسته شدن نقش راديو اسلامي «بور اف ام» فرانسه پس از حملات ژانويه
مسلمانانی که با این رادیو تماس می گیرند اغلب با مسائل دشوار هویتی دست به گریبانند و در جستجوی راههایی برای بیان انزجار خود از کاریکاتورهای شارلی ابد هستند و در عین حال نمی خواهند کسی آنها را مسلمانان متعصب قلمداد کند.
کد خبر: ۴۹۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ - 10 May 2015


در فرانسه رادیو «بور اف ام» Beur FM که نامش از روی یک اصطلاح عامیانه در اشاره به مردم عرب گرفته شده است ، در پی حملات چندی ژانویه گذشته دفتر نشریه شارلی ابدو به صدای جامعه مسلمانان فرانسه تبدیل شده است.

اسوشیتدپرس در گزارشی از شارنتون لوپون/ فرانسه نوشت، این ایستگاه رادیویی به صورت روزمره برنامه های گفتگو، موسیقی و خبر پخش می کند و مخاطبان آن معمولا جامعه مسلمانان فرانسه است. اما از زمان حملات ژانویه به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در قلب پاریس، رادیو «بور اف ام» به رسانه اصلی شنوندگانی از همه اقشار جامعه تبدیل شده است که تشنه شنیدن پاسخ پرسش هایی درباره خشونت -- و چگونگی آشتی دادن مهاجران بیگانه شده فرانسه با جامعه اصلی هستند.

این ایستگاه رادیویی که از سال 1992 راه اندازی شده است فقط در ماههای اخیر به شهرت گسترده ای دست یافته است زیرا فرانسوی ها برای گرفتن پاسخ پرسش های خود درباره اینکه انگیزه سه مرد فرانسوی مهاجرتبار از کشتار به نام اسلام چه بوده است، به سراغ این رادیو می روند.

مخاطبان این ایستگاه رادیویی افزایش شدیدی نداشته است -- مخاطبان این رادیو اکنون حدود 400 هزار نفر در روز است -- اما گفته می شود پس از حملات ژانویه ، توجه به آن در شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی افزایش یافته است. نبیل بوگوس Nabil Bougouss، مدیر بازاریابی این رادیو گفت بر طیف طرفداران این رادیو ، از جمله در میان یهودیان و دیگر جوامع غیرمسلمان نیز افزوده شده است.

نشریه شارلی ابدو در چند سال گذشته به سبب انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) تهدید شده بود. اما کمتر کسی انتظار خشونتی را داشت که هفتم ژانویه علیه آن فوران کرد و در پی آن دو برادر الجزایری تبار با فریاد الله اکبر 11 نفر از جمله سردبیر نشریه را به ضرب گلوله کشتند.

12 کارمند رادیو بور اف ام ، که در ساختمانی شیشه ای در حومه شرقی پاریس واقع شده است، وانمود نمی کنند که پاسخ چنین پرسش هایی را دارند. اما آنها می گویند دست کم به مردم اجازه می دهند در برنامه های گفتگوی این رادیو آزادانه پرسش های خود را مطرح کنند و حرف خود را بزنند.

مسلمانانی که با این رادیو تماس می گیرند اغلب با مسائل دشوار هویتی دست به گریبانند و در جستجوی راههایی برای بیان انزجار خود از کاریکاتورهای شارلی ابد هستند و در عین حال نمی خواهند کسی آنها را مسلمانان متعصب قلمداد کند.

یاسین بلاتار ، طنزپرداز، که مجری یک برنامه گفتگوی صبحگاهی است گفت :«مردم هنوز هم با ما تماس می گیرند و می گویند من شارلی نیستم... این کاریکاتورها برای من به عنوان مسلمان ناراحت کننده بود، حتی اگر من اصولا جزو بنیادگرایان نباشم. آیا می توانم با شما درباره این موضوع حرف بزنم و کسی هم مرا به بنیادگرایی متهم نکند.»

برنامه «اسلام اکنون» رادیو «بور اف ام» به این امکان را به مسلمانان می دهد که اغلب موضوعات جنجال برانگیزی را مطرح کنند که از هر برنامه به برنامه دیگر تغییر می کند. وقتی برنامه امام عبدالعلی مامون imam Abdelali Mamoun شروع شد فقط در ایام ماه رمضان پخش می شد. اما این برنامه حالا آنقدر پرطرفدار شده است که به صورت روزانه پخش می شود.

پس از حملات ژانویه، بسیاری از رسانه های دیگر فرانسه توجه خود را معطوف این رادیو کردند تا پاسخ پرسش های خود را درباره جامعه مهاجران فرانسه که معمولا مورد بی اعتنایی قرار می گیرد دریافت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن