تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813157891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثيرات شکلات تلخ بر تمرکز و فشار خون


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تاثيرات شکلات تلخ بر تمرکز و فشار خون
محققان علوم پزشکي در دانشگاه آريزوناي شمالي اعلام کردند مصرف شکلات تلخ، ميزان تمرکز را در مغز افزايش مي دهد و فشار خون را کاهش مي دهد.
روز نو : محققان علوم پزشکي در دانشگاه آريزوناي شمالي اعلام کردند مصرف شکلات تلخ، ميزان تمرکز را در مغز افزايش مي دهد و فشار خون را کاهش مي دهد.


به گزارش صدای آزاد، دانشمندان مي گويند از ديرباز اين نکته مشخص بود که شکلات، گشاد شدن عروق و افت فشار خون را سبب مي شود.


ولي اکنون علاوه بر اين نکته، مشخص شده است که شکلات تلخ، حاوي مواد محرک قوي است که در طول روز به افزايش تمرکز مغزي فرد،‌ کمک مي کند.


دکتر لاري استيونس و همکارانش در بخش علوم روانشناختي دانشگاه آريزوناي شمالي مي گويند با مصرف شکلات تلخ،‌ هر روز بعد از ناهار، مي توان قواي مغزي را تقويت کرد و فشار خون را کاهش داد.


بر اساس مطالعه اين محققان که نتايج آن در شماره اخير نشريه تنظيم عصبي منتشر شد، ابزار مورد استفاده دانشمندان در اين مطالعه، نوار مغزي يا EEG بوده است.


محققان مي گويند بيماران مبتلا به فشار خون بايد اين نکته را به خاطر داشته باشند که بيماري فشار خون ، مادام العمر است و آنان نيز بايد داروهاي خود را تا پايان عمر به طور منظم استفاده کنند.


به فشار خون افزايش يافته گاهي قاتل خاموش گفته مي شود چون اگرچه معمولاً بي علامت است ولي مي تواند منجر به حمله قلبي و سکته مغزي شود.


علل بروز اين بيماري هنوز به طور کامل شناخته نشده است و به همين علت ، هنوز موفقيت چنداني در کنترل اساسي اين بيماري و جلوگيري از بروز آن به دست نيامده است.










تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن