تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803916816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت فيزيکي واحدهاي باقيمانده مسکن مهر پرند بين ۶۰ تا ۹۷ درصد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۴۱ق.ظ)
پيشرفت فيزيکي واحدهاي باقيمانده مسکن مهر پرند بين ۶۰ تا ۹۷ درصد موج - مدير عامل شرکت عمران شهر جديد پرند ضمن اعلام اين‌که ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در اين شهر تکميل شده‌اند، اما؛ براي تحويل در انتظار تکميل خدمات زيربنايي هستند توضيحاتي درباره آخرين وضعيت متروي اين شهر و تبديل آن به پايتخت اداري کشور ارائه داد.
به گزارش خبرگزاري موج، باران هاشم‌زهي، مدير عامل شرکت عمران شهر جديد پرند، با بيان اين‌ که در شهر جديد پرند براي ساخت مسکن مهر زميني به مساحت ۱۳۷۰ هکتار براي ساخت بالغ‌ بر ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شد، گفت: پرند به‌ عنوان بزرگ‌ترين پروژه مسکن مهر ايران براي پاسخگويي به نياز تأمين مسکن گروه هدف جامعه هدف‌گذاري شد.
در پروژه مسکن مهر مسووليتي که وزارت راه و شهرسازي داشته تأمين زمين‌ها بوده؛ زيرا بر اساس قانون ساماندهي توليد و عرضه مسکن، قانون نهاده‌هايي را تعريف کرده که يکي از آن‌ها زمين است و وزارت مسکن و شهرسازي سابق تأمين آن را براي ساخت مسکن مهر بر عهده داشته است.
وي با بيان اينکه تاکنون بيش از ۴۲ هزار واحد مسکن مهرشهر جديد پرند تکميل و متقاضيان اين واحدها براي فروش اقساطي واحدها به بانک‌ها معرفي‌ شده‌اند، اظهار کرد: روند فروش اقساطي تقريبا به‌ کندي صورت مي‌گيرد؛ زيرا فرايند ارسال نامه و برقراري تماس با تمامي افراد زمان‌بر است، اميدواريم ساير واحدهاي مسکن مهر در شهر جديد پرند براساس برنامه‌هاي زمان‌ بندي که سازنده‌ها در اختيار ما قرار داده‌اند تا پايان سال جاري تکميل شود.
مدير عامل شرکت عمران شهر جديد پرند درباره افزايش تسهيلات مسکن مهر از ۲۵ ميليون به ۳۰ ميليون تومان گفت: اختصاص پنج ميليون تسهيلات يارانه‌اي توسط بانک مسکن بر اساس مصوبه شوراي پول و اعتبار در کاهش آورده متقاضيان نقش خوبي داشته است.
هاشم‌زهي درباره روند پرداخت تسهيلات به متقاضيان گفت: تاکنون با متقاضيان براي حدود ۲۱ هزار واحد در شهر پرند قراردادهاي مشارکت مدني مبادله شده و پرداخت تسهيلات نيز صورت گرفته است، همزمان با اين روند از سازندگان خواسته‌ايم برنامه‌هاي تکميل پروژه‌ها را اعلام کنند تا مشخص شود در هر ماه امکان تحويل چه تعداد واحد مسکن مهر وجود دارد، افق ترسيم‌ شده ما اين است که تا پايان سال جاري ساخت تمامي واحدها تکميل شود.
تسهيلات ۳۰ ميليون توماني مسکن مهر موضوع ديگري بود که هاشم‌زهي به آن پرداخت و گفت: اين تسهيلات به واحدهايي اختصاص مي‌يابد که بالاي ۷۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارند و همان‌طور که گفتم بيش از ۲۱ هزار واحد قرارداد مشارکت در دفاتر اسناد رسمي مبادله شده است.
وي با تاکيد بر اين‌که اطلاعات پيشرفت فيزيکي واحدها در سامانه مربوط ثبت مي‌شود و قابل‌ کنترل است، افزود: نگراني ما از روند احداث ساختمان‌ها نيست؛ زيرا معتقديم کار ساخت آن‌ها تا پايان سال جاري به پايان مي‌رسد، اما؛ از سوي ديگر با بالغ‌ بر ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در اين شهر مواجهيم که کار ساخت آن‌ها به پايان رسيده است، اما؛ به دليل نبود تأسيسات زيربنايي امکان تحويل آن‌ها وجود ندارد. وزارت نيرو بايد تکاليف قانوني خود را در اين رابطه انجام دهد تا بتوانيم اين واحدها را تحويل متقاضيان دهيم.
وي با بيان اين‌که تاکنون حدود ۵۰ درصد تأسيسات زيربنايي اعم از گاز، آب، فاضلاب و برق تکميل‌ شده است، افزود: اگر اين خدمات به صورت متمرکز تأمين مي‌شد، مي‌توانستيم واحدهاي بيشتري را تحويل دهيم، اما؛ اين خدمات در پروژه‌هاي مختلف مسکن مهر پراکنده است و در بسياري از فازها به دليل اين‌ که تنها يکي از اين خدمات تأمين نشده نمي‌توان واحد را تحويل متقاضي داد.
وي درباره حداکثر و حداقل پيشرفت فيزيکي واحدهايي که تاکنون تکميل‌ نشده‌اند، گفت: برخي واحدها تا ۹۷ درصد هم پيشرفت فيزيکي دارند و کمترين ميزان پيشرفت فيزيکي حدود ۶۰ درصد برآورد مي‌شود.
هاشم‌زهي درباره نقش شرکت عمران شهر جديد پرند در اين فرايند توضيح داد: در پيش‌فروش واحدها تمامي شرکت‌هاي عمران در شهرهاي جديد نقش داور را بين سازنده و متقاضي ايفا مي‌کنند و پيگيري موضوعات و برنامه‌هاي اجرايي را بر عهده دارند. ساخت‌وساز واحدهاي مسکن مهر طبق برنامه تکميل مي‌شود و نگراني ما اين است که تأسيسات زيربنايي هم‌زمان با اين روند تأمين نشده‌اند.
مدير عامل شرکت عمران شهر جديد پرند با بيان اين‌ که طبق برنامه‌اي که سازندگان اعلام کرده‌اند ساخت واحدها در پرند در سال جاري به اتمام مي‌رسد، ادامه داد: بهره‌برداري اين واحدها منوط به تأمين خدمات زيربنايي است، در سطوح بالاي دولت تدبيرهاي لازم براي اين موضوع بسيار مهم شده است.
وي بر لزوم ايجاد دسترسي راحت ساکنان شهر پرند به شهرهاي اطراف؛ به‌ويژه تهران تاکيد کرد و گفت: در همين راستا مطالعات متروي پرند پيش از دولت دهم آغاز شد و طراحي آن نيز صورت گرفت، عمليات اجرايي اين مترو در سال ۸۹ کليد خورد و قراردادهايي نيز به امضا رسيد که طبق آن قرار شد اين مترو شهر جديد پرند را به فرودگاه امام خميني (ره) متصل کند، اين خط مترو به طول ۱۷ کيلومتر پيشرفت خوبي داشته و بخش‌هايي از آن ريل‌گذاري شده است، اين خط تا حرم مطهر ادامه خواهد يافت و در ادامه به خط يک متروي تهران که به ميدان تجريش منتهي مي‌شود متصل خواهد شد.
هاشم‌زهي ادغام وزارتخانه‌هاي راه و ترابري و مسکن و شهرسازي را سبب ايجاد مديريت يکپارچه‌اي بر اجراي موضوع مهمي مانند مترو دانست و ادامه داد: قرار است خط يک مترو تهران از تجريش تا پرند خدمات دهد، البته اين پروژه در پايان سال ۹۱ با تصميماتي که در مقياس کلان گرفته شد براي تکميل به شهرداري تهران واگذار شد.
وي درباره صحبت‌هايي که پيش از اين درباره تبديل شهر جديد پرند به پايتخت اداري کشور شده بود، توضيح داد: در اين خصوص بايد جايگاه تعريف‌شده قانوني تصميم‌گيري کند و براي تصميم‌گيري نياز به تصميم‌سازي است که بدون کار کارشناسي ممکن نيست و بايد مطالعات در ابعاد مختلف صورت بگيرد، صحبت‌هايي در اين مورد در برخي مراجع انجام شده بود، اما؛ در اين چند سال در اين رابطه صحبت جدي صورت نگرفته است.
هاشم‌زهي در مورد اين که آيا شهر جديد پرند به هدف اوليه تشکيل آن‌که اسکان سرريز جمعيت شهر تهران بود رسيده است؟، گفت: در نگاهي کلي براي پذيرش متقاضيان مسکن مهر پرند در قانون شروطي پيش‌بيني‌ شده بود که تولد در تهران، داشتن سابقه بيمه در تهران و عدم استفاده از امکانات دولتي از آن جمله است، پذيرش متقاضيان در سامانه مربوط ثبت شد و چنانچه هر يک از شروط براي متقاضي وجود نداشت سامانه اجازه ثبت‌نام نمي‌داد.
وي شهرهاي جديد را پديده‌اي چندوجهي دانست و گفت: خدمات، اشتغال و اسکان در کنار يکديگر يک شهر را مي‌سازند، در پرند بيش از ۴۰۰ واحد صنعتي فعال‌اند و بسياري از افرادي که در اين واحدها مشغول کار هستند در شهر پرند اسکان دارند، خدمات مختلف، اعم از درماني، آموزشي و انتظامي نيز در مناطقي از شهر که اسکان وجود دارد به طور منطقي پراکنده شده است و فضاهاي مذهبي و فرهنگي شهر نيز با رويکرد مسجد محور ساخته شده‌اند.
هاشم زهي درباره آخرين وضعيت مجموعه تجارت جهاني پرند که قرار بود در اين شهر ساخته شود، گفت: اين مجموعه در فضايي به مساحت ۱۲۵ هکتار در نظر گرفته شده که در سال‌هاي گذشته در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت، اما؛ فعاليتي صورت نگرفت، ما نيز اقدامات قانوني را براساس مفاد قرارداد واگذاري و ظرفيت‌هاي پيش‌بيني‌شده در خصوص فسخ قرارداد اقدامات قانوني انجام داديم.
وي افزود: بخش خصوصي آمادگي خود را براي اجراي اين پروژه اعلام کرده و رويکرد دولت تدبير و اميد نيز فعال کردن بخش خصوصي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن