تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819799101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد نماز جمعه بجنورد در انتخابات 94 بی طرفانه عمل می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه بجنورد: ستاد نماز جمعه بجنورد در انتخابات 94 بی طرفانه عمل می کند بجنورد - ایرنا - امام جمعه بجنورد گفت: ستاد نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی در انتخابات پیش رو، بی طرفانه عمل کرده و از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت نخواهد کرد.


حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در بجنورد اظهار کرد: افراد عضو ستاد نماز جمعه بجنورد حق حمایت و تبلیغ نامزد مورد حمایت خود را در قالب ستاد ندارند و امام جمعه نیز در این حوزه تنها ملاک و معیار نامزد اصلح را برای انتخاب از سوی مردم بیان خواهد کرد.
وی اضافه کرد: البته فعالیت اعضای ستاد نماز جمعه، بیرون از ستاد و در کسوت شهروند به طرفداری و حمایت از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا خبرگان رهبری منع قانونی ندارد.
جانشین نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: هر اظهار نظری که از سوی اعضای ستاد نماز جمعه در مورد انتخابات و نامزدهای انتخاباتی در بیرون بیان می شود، یک اظهار نظر شخصی است و ارتباطی با این ستاد نخواهد داشت.
یعقوبی افزود: پس از انتصاب به عنوان امام جمعه بجنورد، برای جلوگیری از بروز هرگونه شائبه در خصوص سوگیری ستاد نماز جمعه، قرائت بیانیه ها و اطلاعیه ها را تحت کنترل گرفته ایم و هیچ اطلاعیه و بیانیه ای بدون هماهنگی در نماز جمعه قرائت نمی شود.
وی یکی دیگر از اقدامات ستاد نماز جمعه پس از انتصاب خود را جلوگیری از توزیع و پخش هرگونه اطلاعیه در بین نمازگزاران جمعه بجنورد عنوان کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: ورود به مسایل حزبی و جناحی از تریبون نماز جمعه خط قرمز این تریبون در سنوات اخیر بوده و ستاد به دنبال منسجم کردن صفوف نمازگزاران و جذب حداکثری و دفع حداقلی است.
* کاندیداتوری در انتخابات خبرگان در صورت احساس تکلیف
امام جمعه بجنورد در مورد ورود احتمالی اش به عرصه انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: تاکنون تصمیمی در این خصوص نگرفته ام و باید علاوه بر مشخص شدن ساز و کار شورای نگهبان برای نامزدهای انتخابات خبرگان، منتظر تصمیم آیت الله مهمان نواز، نماینده فعلی استان در مجلس خبرگان رهبری ماند.
یعقوبی افزود: باید دید ورود آیت الله مهمان نواز به عرصه انتخابات خبرگان رهبری چقدر جدی است و ایشان تاکنون به جز اشاره کوتاهی که در مورد ورود خود به این عرصه داشته و نظر دیگری را تاکنون بیان نکرده و در صورت کاندیدا شدن آیت الله مهمان نواز باید دید چقدر ایشان می توانند رای آوری داشته باشند.
وی اضافه کرد: صرفنظر از این مسایل باید منتظر ماند تا افراد و شخصیت هایی که تمایل به نامزدی در انتخابات خبرگان در این استان را دارند مشخص شوند و در این صورت می توان در این خصوص تصمیم گرفت.
امام جمعه بجنورد گفت: در شرایط فعلی تصمیم جدی برای ورود به انتخابات خبرگان رهبری در کسوت نامزد انتخابات را ندارم، مگر شرایط به گونه ای پیش برود که ورود برای من تکلیف شود که در آن صورت در نگاهم تجدید نظر می کنم.
یعقوبی از برخی بی مهری ها از سوی بعضی مدیران استان نسبت به خود انتقاد کرد و افزود: وجود برخی شائبه ها برای ورود من به انتخابات خبرگان رهبری، موجب شده تا برخی مدیران گاه از کمک مالی به برگزاری یادواره های شهدا، که من به عنوان سخنران در آن حضور داشته ام، خوددادری کنند.
وی اضافه کرد: اصولا در صورت ورود به عرصه انتخابات خبرگان رهبری نیاز به تبلیغات ندارم چرا که مردم استان در مدت حدود سه سال فعالیتم در کسوت امامت جمعه مرکز استان، شناخت لازم را از من پیدا کرده اند.
* مخالفتی با کنسرت موسیقی ندارم، اولویت موسیقی سنتی و بومی
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: اسلام با شادی بدون گناه، هیچ مخالفتی ندارد و شادزیستی و نشاط اجتماعی را مورد تایید قرار داده و حمایت هم می کند.
یعقوبی افزود: ما هم با شاد بودن بدون گناه مردم در قالب کنسرت های موسیقی مجاز مخالفتی نداریم به شرطی که آداب جلسه رعایت شود و اختلاط زن و مرد در آن صورت نگیرد.
وی اضافه کرد: پیش از این در برخی از کنسرت های موسیقی برگزار شده در بجنورد افرادی از سایر استان های کشور، به قصد تخریب وجهه استان ما وارد شدند و من هم فیلم برخی از این کنسرت ها را دیدم که اشکالاتی در آن بود و تذکر دادم و البته این به معنای مخالفت با کنسرت موسیقی نیست.
وی افزود: پس از مخالفت ما با وضعیت نامناسب برخی از برنامه های موسیقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت جدی تر وارد میدان شد و وضعیت مناسبتری را ایجاد کرد و چنانکه بارها گفته ام اولویت ما در موسیقی باید بومی و سنتی باشد. ک/3
6982/5132



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن