تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799772993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات آماده می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

تلاش جناحها برای یک رقابت جدی در اسفندماه سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات آماده می شود؟ منابع آگاه از فشار بر سیدحسن خمینی برای نامزدی در انتخابات آینده خبرگان رهبری خبر می دهند. پنجمین دوره انتخابات خبرگان اسفند ماه جاری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
 

یک منبع مطلع در گفت و گو با شبکه خبری «پچ پچ» گفت که در هفته های گذشته رایزنی های متعددی برای متقاعد کردن حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی برای نامزدی در انتخابات خبرگان صورت گرفته اما وی تا این لحظه حاضر به پذیرش این درخواست ها نشده است. به گفته وی، اصلاح طلبان و میانه روهای طرفدار دولت، شانس موفقیت خود در انتخابات پنجمین دوره خبرگان را بیش از همه ادوار گذشته می دانند و تلاش دارند با ترکیب روحانیون میانه رو به رهبری هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی به پیروزی در این دوره انتخابات دست یابند. تلاش اصلاح طلبان و میانه روها برای متقاعد کردن سیدحسن خمینی پس از آن آشکارتر شد که رئیس جمهور اصلاح طلب سابق در پیام تسلیت خود به سیدحسن خمینی به مناسبت درگذشت سیدصادق طباطبایی، وی را «آیت الله سید حسن خمینی» خطاب کرد و هاشمی رفسنجانی نیز سه هفته قبل در مراسم بزرگداشت همسر امام، او را «علامه» خواند. برگزاری همزمان انتخابات خبرگان با انتخابات مجلس، اصلاح طلبان و میانه روها را امیدوار کرده که در صورت افزایش مشارکت رای دهندگان در انتخابات، شانس آنها نیز برای ورود به مجلس خبرگان بیشتر خواهد شد. با این حال، به دلیل بیم از رد صلاحیت برخی نامزدهای اصلاح طلب توسط شورای نگهبان و نیز، کمبود تعداد افراد مجتهد مورد تایید شورای نگهبان در این جناح سیاسی، کار برای هواداران دولت و هاشمی رفسنجانی چندان آسان نیست. این منبع مطلع افزود: در ماههای گذشته رایزنی ها برای شناسایی نامزدهای بالقوه این جناح آغاز شده و در مهمترین آنها با سیدحسن خمینی نیز مذاکرات مختلفی برای حضور در انتخابات شده است. وی از دلایل مقاومت سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات اظهار بی اطلاعی کرد اما در عین حال گفت: شاید ایشان مایل نباشد با نامزدی در انتخابات و حضور در یک فهرست، شخصیت فراجناحی خود را تحت تاثیر قرار داده و همچنین با حملات برخی مخالفان مواجه گردد که در این صورت از تخریب های سیاسی مصون نخواهد بود. به گفته وی، ریسک حضور در انتخابات و همچنین عبور از فیلتر شورای نگهبان ممکن است سیدحسن خمینی را برای نامزدی مردد کرده باشد. شورای نگهبان در دوره های گذشته برای تایید صلاحیت برخی نامزدها از آنها امتحان کتبی و مصاحبه حضوری به عمل می آورد. برخی نامزدها از جمله مهدی کروبی در دوره های گذشته حاضر به شرکت در این امتحان نشده و آن را توهین به خود عنوان کرده بودند. این منبع گفت: در دوره های گذشته نامزدهای مشترک در فهرست های دو جناح زیاد بود و چنانچه سیدحسن خمینی توسط اصولگرایان نیز برای نامزدی دعوت شود احتمال شرکت وی در انتخابات بیشتر خواهد شد. هاشمی رفسنجانی همواره در فهرست مشترک جناح ها بوده و حتی پیش بینی می شود در انتخابات آینده نیز در فهرست اصولگرایان قرار گیرد. او در انتخابات دوره گذشته با فاصله زیاد و با بیش از یک و نیم میلیون رای به عنوان نماینده اول تهران وارد مجلس خبرگان شد. این منبع مطلع افزود: با توجه به همزمانی انتخابات خبرگان و مجلس، پیش بینی ها حکایت از افزایش مشارکت مردم در آن دارد و در این صورت می توان احتمال داد که در شهرهای بزرگ طرفداران دولت، شانس بیشتری برای ورود به مجلس خبرگان خواهند داشت. (http://pechpech.net/)


 


شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 19:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن