تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايستگاه‌هاي راه‌آهن نمادي از ميراث فرهنگي کشورند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۵ب.ظ)
ايستگاه‌هاي راه‌آهن نمادي از ميراث فرهنگي کشورند موج - مديركل سابق مركز آموزش و تحقيقات راه‌آهن با تاكيد بر اهميت ايستگاه‌هاي بين راهي و حفظ آنها گفت: شرکت راه‌آهن توان حفظ ايستگاه‌هايش را دارد و حفظ بناها همواره در دستور كار مسوولان راه‌آهن بوده و است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمدسادات حسيني، مديركل سابق مركز آموزش و تحقيقات راه‌آهن، درباره اقدامات اين مرکز در دوره‌هاي قبل براي ثبت برخي از ايستگاه‌هاي راه‌آهن در فهرست آثار ملي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گفت: مسوولان ارشد راه‌آهن متوجه اهميت اين موضوع بوده و هستند. به‌طورقطع ايستگاه‌هاي راه‌آهن در کشور ما از قابليت‌هاي فراواني برخوردارند تا به عنوان آثاري که نمادي از ميراث فرهنگي به شمار مي‌روند مورد محافظت قرار بگيرند.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا مسوولان ارشد شرکت راه‌آهن به عنوان نماينده وزارت راه و شهرسازي به همراه سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي همکاري مشترکي را در اين حوزه انجام داده‌اند يا خير؟ گفت: درباره نحوه همکاري اين دو نهاد بايد بررسي‌هاي بيشتري انجام شود، اما؛ معتقدم راه‌آهن توانايي حفظ ايستگاه‌هايش را دارد.
به گفته مدير سابق مرکز آموزش و تحقيقات راه‌آهن قدمت راه‌آهن و ايستگاه‌هاي آن کمتر از ۱۰۰ سال است، اما؛ با توجه به اهميتي که برخي از آن‌ها داشته و دارند، نگهداري و حفظ بناهاي آن‌ها در دستور کار مديران ارشد راه‌آهن بوده و هست.
حسيني با اشاره به اينکه در زمان مديريت او اقدامي براي تعامل با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در اين خصوص انجام نشد، تاکيد کرد: مديران ارشد راه‌آهن به دنبال اين موضوع هستند که ايستگاه‌هاي ارزشمند راه‌آهن را حفظ و مرمت کنند.
وي در توضيح دلايل خود گفت: در آن زمان براي آغاز و اجراي چنين فعاليت‌هايي هر تغييري بايد با هماهنگي ميراث فرهنگي انجام مي‌شد و اين مساله محدوديت‌هايي را براي حضور پررنگ مسوولان راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازي در بسياري از مسائل به وجود آورد؛ محدوديتي که در نهايت مشکلات بي‌شماري را نيز ايجاد کرد.
حسيني يادآور شد: راه‌آهن همواره حفظ ايستگاه‌هاي قديمي را در دستور کار خود داشته و به طور يقين اين مساله هم اکنون نيز يکي از دغدغه‌هاي مديران ارشد و معاونان اين شرکت به شمار مي‌آيد.
وي در مورد اين که چرا نزد مسوولان راه‌آهن حفظ و احياي ايستگاه بيش از ثبت ملي در سازمان ميراث فرهنگي اهميت داشته است، گفت: همان‌طور که از نام راه‌آهن برمي‌آيد اين شرکت به عنوان يکي از شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي وظيفه و کارکرد حمل‌ونقلي داشته و بايد بتواند به وظيفه خود هم پايبند باشد، در عين حال اين شرکت به بناهاي قديمي با معماري خاص خود نيز اهميت مي‌دهد، زيرا جذابيت‌هاي موجود ايستگاه‌هاي بين‌راهي حمل‌ونقلي تأثير بسزايي در معرفي فرهنگ و ميراثي که متعلق به اين سرزمين است دارد.
حسيني مسير بندر ترکمن و اتصال آن به تهران و بندر امام خميني را يکي از مهم‌ترين مسيرهاي ريلي کشور دانست و افزود: مسيري که از بندر ترکمن به تهران و تا بندر امام خميني جريان دارد يکي از مهم‌ترين مسيرهاي ريلي کشور است که تمام تمهيدات لازم براي مراقبت از آن صورت مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن