تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسوشیتدپرس: دولت اوباما آماده مذاکره با کره شمالی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آسوشیتدپرس: دولت اوباما آماده مذاکره با کره شمالی است
خبرگزاری آمریکایی گزارش داد که پس از سه سال بن‌بست دیپلماتیک در مذاکرات خلع سلاح شبه‌جزیره کره، دولت اوباما می‌گوید آماده مذاکرات مقدماتی هسته‌ای با کره شمالی است.
به گزارش نامه نیوز، دولت آمریکا برای آغاز مذاکرات هسته‌ای مقدماتی با کره شمالی در چارچوب مذاکرات شش جانبه خلع سلاح شبه جزیره کره اعلام آمادگی کرد.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «پس از 3 سال بن‌بست دیپلماتیک،‌ دولت اوباما می‌گوید آماده است تا مذاکرات مقدماتی با کره شمالی برقرار کند تا این موضوع را بررسی کند که آیا این کشور آمادگی خلاص شدن از سلاح‌های اتمی خود را دارد یا نه».
 
در این گزارش آمده که یک نماینده ارشد دولت کره جنوبی هفته جاری به واشنگتن و پکن سفر داشت که این سفر در راستای اقدامات کشورهای درگیر در مذاکرات 6 جانبه خلج سلاح شبه جزیره کره درصدد ارزیابی فرصتهای دیپلماتیکشان انجام شده است.
 
خبرگزاری آمریکایی گزارش داد: «انگیزه قوی برای دادن فرصت دوباره به دیپلماسی  وجود دارد اما همچنان بین درخواست کره شمالی که خواهان به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک قدرت اتمی است و مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره با حضور آمریکا، چین،‌ ژاپن،‌ کره جنوبی، روسیه شکاف و اختلاف وجود دارد».
 
آسوشیتدپرس خبر داد: «آمریکا پیش از برگزاری مانورهای نظامی اخیر مشترک با کره جنوبی، بی سر و صدا و به آرامی پیشنهاد برگزاری مذاکرات با کره شمالی در ماه ژانویه گذشته را داد اما دو طرف بر سر اینکه کجا و در چه سطحی دیدار کنند، اختلاف نظر داشته و توافق نکردند».
 
در این گزارش تاکید شده که چین همراه خواهان ازسرگیری مذاکرات 6 جانبه بوده و نماینده ویژه کره جنوبی هم طی هفته جاری دیدارهای جداگانه با همتایان چینی و آمریکایی خود داشته است که در نهایت همه 5 کشور آمادگی خود را برای مذاکرات با کره شمالی اعلام کردند.
 
«هوانگ جون کوک»، مقام ارشد کره جنوبی پنجشنبه هفته گذشته در پکن در این باره گفت: «ما خواهان  ابتدا بدون هرگونه پیش شرطی با کره شمالی دیدار کنیم تا ببینیم آیا این کشور تعهد واقعی (برای خلع سلاح) دارد یا نه».
 
یک مقام ارشد آمریکایی که خواستار عدم انتشار نام و هویتش شده، هم به این خبرگزاری چنین گفته بود که آمریکا برای «مذاکره جدی» با کره شمالی درباره خلح سلاح اتمی انعطاف داشته و آمادگی دارد.


منبع: فارس


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن