تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص‌هاي جديد به فرابورس مي آيند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵۱ق.ظ)
شاخص‌هاي جديد به فرابورس مي آيند موج - مديرعامل فرابورس ايران با اشاره به اهميت شاخص کل فرابورس در تصميم‌گيري سرمايه‌گذاران، از برنامه‌ريزي براي اضافه شدن شاخص‌هاي جديد در فرابورس ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، امير هاموني با اشاره به دومين سالروز رونمايي از شاخص فرابورس ايران (آيفکس) اظهار داشت: اگرچه از ابتداي فعاليت فرابورس در سال 88 اين شاخص محاسبه مي‌شد اما چون در آن زمان تعداد شرکت‌هاي موجود در فرابورس ناچيز بود، عدد شاخص به اطلاع عموم نمي‌رسيد.
مديرعامل فرابورس ايران با بيان اينکه شاخص کل فرابورس در ارديبهشت‌ماه 1392 با 46 شرکت در 21 صنعت مختلف رونمايي شد، خاطرنشان کرد: آيفکس، شاخص قيمت و بازده نقدي 61 شرکت پذيرفته شده در بازار اول و دوم فرابورس است و از تغييرات قيمت و بازده نقدي شرکت‌ها متأثر مي‌شود.
وي تأکيد کرد: شاخص کل نمايانگر تغيير قيمت سهام شرکت‌هاي پذيرش شده است و افزايش سرمايه و تقسيم سود شرکت‌ها در آن ‌تأثيري ندارد.
هاموني ضمن برشمردن برخي از ويژگي‌هاي شاخص کل فرابورس گفت: با توجه به نبود حجم مبنا و همچنين دامنه نوسان 5 درصدي در فرابورس، آيفکس نسبت به شاخص‌هاي مشابه پيشرو‌تر و روند حرکت بازار را با سرعت بيشتري نشان مي‌دهد.
وي ادامه داد: آيفکس، تصويري واقعي از بازار پيش روي معامله گران قرار مي‌دهد ضمن اينکه براي شفافيت بيشتر بازار، بنا داريم شاخص‌هاي ديگري را در کنار آن به سرمايه‌گذاران و فعالان فرابورسي ارائه کنيم.
هاموني گفت: حرکت شاخص بايد با جوّ عمومي بازار همخواني داشته باشد و براي افزايش کارايي شاخص به نظر مي‌رسد که بايد تعداد شرکت‌ها در صنايع مختلف افزايش پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن