تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803812106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بعیدی‌نژاد: مذاکرات بعدی از سه‌شنبه تا جمعه در وین برگزار می‌شود/در این مدت در مجموع حدود 200 ساعت مذاکره انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



بعیدی‌نژاد: مذاکرات بعدی از سه‌شنبه تا جمعه در وین برگزار می‌شود/در این مدت در مجموع حدود 200 ساعت مذاکره انجام شد
یک عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان با 1+5 گفت : دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 از سه‌شنبه تا جمعه هفته آینده در وین برگزار می‌شود.
روز نو : یک عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان با 1+5 گفت : دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 از سه‌شنبه تا جمعه هفته آینده در وین برگزار می‌شود.


به گزارش روز نو، آخرین دور مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 هفته گذشته در نیویورک برگزار شد.


در این مذاکرات ضمن آغاز نگارش متن توافق جامع هسته‌ای میان نمایندگان ایران و معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، وزیران خارجه ایران و 1+5 نیز به طور دو جانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.


حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پایان دور مذاکرات نیویورک در صفحه‌ ایستاگرام خود نوشت: در دور مذاکرات نیویورک علاوه بر مذاکرات مهم دکتر ظریف با آقای کری و سپس خانم موگرینی مجموعا 9 روز در سطح معاونان و 11 روز در سطح کارشناسان مذاکراتی پیوسته و به موازات هم انجام گرفت که با توجه به آن که در هر جلسه روزانه 10 ساعت مذاکره صورت گرفت می‌توان گفت در این مدت در مجموع حدود 200 ساعت مذاکره انجام شد.


وی در ادامه مطلب خود نوشته است: در چارچوب این مذاکرات بسیاری از متون مختلف مورد بررسی قرار گرفت و بخشی مورد موافقت و بخش دیگری به علتی مبنی بر توافق در پرانتز قرار گرفتند.


بعیدی نژاد افزود: هدف بعدی مذاکرات آینده که از سه شنبه هفته جاری تا جمعه در سطح معاونان و کارشناسان در وین برگزار می‌شود، کم کردن پرانتزها و توافق بر روی موارد اختلافی خواهد بود.


بعیدی‌نژاد با خوب و مفید خواندن مذاکرات نیویورک تصریح کرد: مذاکرات خوبی به ویژه در رابطه با تهیه پیش نویس تفاهم هسته‌ای صورت گرفت اما هنوز موضوعات و مباحث اختلافی زیادی میان دو طرف وجود دارد که باید مورد توافق قرار گیرد.


وی ادامه داد: همکاران ما دوره‌ سختی را در رابطه با کار بر روی عبارت‌بندی مباحث سیاسی ، فنی و حقوقی در تفاهم سیاسی پیش روی دارد که نیازمند کاری شبانه روزی است و تا روز و ساعت آخر مذاکرات به طور مستمر و بدون کمترین وقفه‌ای باید ادامه یابد.


به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در حالی در جریان است که تصویب طرح نظارت بر توافق هسته‌ای از سوی سنای آمریکا چالش‌ها و دست‌اندازها بر سر رسیدن به توافق را بیش از پیش افزایش خواهد داد.


سنای آمریکا روز پنج شنبه بدون افزودن متممی به طرح نظارت بر توافق هسته‌یی، طرح نظارت بر توافق هسته‌یی را تصویب کرد.


با تصویب این طرح دولت اوباما نمی‌تواند تا 30 روز بعد از توافق مجاز به لغو یا تعلیق تحریم‌های ایران باشد. در صورتی که این طرح در کنگره آمریکا به تصویب نهایی برسد این طرح به کاخ سفید رفته و رئیس جمهور باید آن را امضا کند و در آن صورت به قانون تبدیل می‌شود. در چنین شرایطی کاخ سفید ملزم خواهد شد در نهایت 5 روز تقویمی پس از رسیدن به توافق آن را با تمام ضمائمش به کمیته‌ مربوطه در سنا و کنگره ارائه کند.


بر اساس این طرح در صورتی که کنگره پس از بررسی توافق جامع را رد کند رئیس جمهور آمریکا 12 روز وقت دارد برای بررسی وتوی تصمیم کنگره اقدام کند و در این مدت حق کاهش و یا توقف اجرای تحریم‌های ایران به هر نحو را نخواهد داشت.


در همین چارچوب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار است سناریوهای مختلفی را برای برخورد با مصوبه اخیر سنا مورد بررسی قرار دهد. علاوه بر این قرار است در طرحی دو فوریتی در این زمینه ارائه شود.


بنابراین گزارش هنوز مقامات وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در رابطه با مصوبه اخیر سنا و سنگ اندازی آمریکا در مذاکرات موضع‌گیری نداشته‌اند.




تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن