تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798688347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران/ رفسنجانی مانع اصلی نخست وزیر نشدن غرضی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران/ رفسنجانی مانع اصلی نخست وزیر نشدن غرضی
بررسی محتوایی روزنامه های شنبه:
بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران/ رفسنجانی مانع اصلی نخست وزیر نشدن غرضی امروز روزنامه ها پس از یک روز تعطیلی مطالب متنوعی را از بیانات مقام معظم رهبری و تظاهرات دفاع از یمن تا حوادث مهاباد و بزرگداشت دعایی را پوشش دادند.


به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، بیشتر روزنامه های زنجیره ای اصلاحات، به مراسم بزرگداشت سید محمود دعایی پرداخته اند. در این مراسم سید حسن خمینی نیز سخنرانی داشت. بازگشایی دفاتر دیپلماتیک ایران و آمریکا در پایتخت های یکدیگر نیز در این روزنامه ها بررسی شده است. در آن سو، روزنامه های اصولگرا، بیانات مقام معظم رهبری در روز پنج شنبه در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید سمنان، تظاهرات روز جمعه مردم ایران و نیز خطبه های نماز جمعه به امامت سید احمد خاتمی را به طور گسترده ای پوشش داده اند.روزنامه اصلاح طلب آرمان در تیتری با عنوان " ارزش گزاریی، تندخویی نیست" به گزارشی از مراسم بزرگداشت سید محمود دعایی پرداخته و از او با نام پیر غلام انقلاب یاد کرده است. در این مراسم شخصیت های اصولگرا نیز مانند حداد عادل و قالیباف نیز حضور داشتند: کتابخانه ملی ایران عصرگاه پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۴ حال و هوای دیگری داشت، اینبار نه سخن از گنجینه‌های مکتوب و مفاخر موخره که تقدیر از رجلی سیاسی، انقلابی و مذهبی بود که عمر خود را بی‌هیچ هیاهویی وقف خدمت به انقلاب و ایران و اهالی فرهنگ و اصحاب هنر کرده است. همایشی که به سبب میهمانان ویژه نیز در نوع خود منحصر به‌فرد بود. از آیت‌ا... سیدحسن خمینی و علمای اعلام و فقهای مبرز تا معاون اول رئیس‌جمهوری و تنی چند از وزرای کابینه.

اما خبر استقرار دفاتر حافظ منافع ایران و آمریکا در پایتخت های یکدیگر گزارشی از ادعای یک روزنامه واشنگتن پست است که با تیتر " ساختمان ها نو می شوند" در صفحه اول آرمان نقش بسته است: آمریکا به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن اجازه داده است که به یک مقر جدید نقل مکان کند. در مقابل، سوئیس که درصدد دستیابی به مکانی جدید برای دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران بود یک محل جدید دریافت خواهد کرد. یک مقام آمریکایی درباره این اقدام متقابل گفت: مقابله به مثل علامت مشخصه دیپلماسی است. این یک مبادله بود.سید محمد غرضی مهمان برنامه "چلنج" روزنامه آرمان شده و از نقش هاشمی رفسنجانی در نخست وزیر نشدنش گفته: بنده را امام 5 مرتبه به نخست‌وزیری معرفی کرد و هر بار اتفاقی افتاد. در دفعه آخر بنده دعوت شدم که آقا گفتند من فردا شما را معرفی می‌کنم و دو کلمه بین ما مطرح شد. ایشان گفتند کار دولت سخت است و من پاسخ دادم خوزستان را برایتان خوب اداره کردم و ایشان گفتند من فردا شما را معرفی می‌کنم. پس رفتم منزل و خوابیدم صبح که آمدم دیدم اتفاقاتی شب قبل افتاده است. یعنی آقای‌ هاشمی، دو محسن (محسن رضایی و محسن رفیقدوست) را به جامعه مدرسین می‌فرستد و در آنجا آنها مطرح می‌کنند اگر غرضی نخست‌وزیر شود، برخی نهادها با او همراهی نمی‌کنند. آنها به احمدآقا خبر می‌دهند و ایشان می‌گوید آقا تصمیم گرفته‌اند. آقای‌ هاشمی به مجلس می‌رود و می‌گوید دو گزینه داریم که یکی غرضی است و بعد از آن به نزد امام می‌رود و می‌گوید غرضی 60 رای آورده و گزینه دیگر 80 رای که البته مجلس قوانینی داشت و باید اول بحث می‌شد و در مجلس مطرح می‌گردید و درنتیجه پرسش و پاسخ آرا اعلام می‌شد.روزنامه اصولگرای کیهان با تیتر" جنگ فرهنگی، مهم‌ترین صحنه رویارویی با دشمن است" به استقبال بیانات مقام معظم رهبری رفته: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاى ستاد کنگره‌ بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان تاکید کردند: صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و مهم‌تر از همه عرصه فرهنگی، از عرصه‌های رویارویی ایران اسلامی با دشمنان بوده و دشمن به ‌شکل ویژه‌ای در حال مبارزه است و می‌بایست با آمادگی کامل و شناخت شگردهای آن، مقابله کرد.
"تازه‌ترین بازی آمریکا برای فرار از لغو تحریم‌ها"، عنوان تیتری است در توصیف تصویب طرحی در سنای آمریکا برای نظارت بر توافق هسته ای با ایران: سنای آمریکا روز پنج‌شنبه بدون افزودن متمم به طرح نظارت بر توافق هسته‌ای، این طرح را تصویب کرد.با تصویب این طرح، دولت باراک اوباما بهانه تازه‌ای خواهد داشت تا اجرای توافق جامع هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های ایران را به تعویق بیاندازد. مطابق طرح نظارت بر توافق هسته‌ای، که به تصویب رسید، دولت آمریکا تا 30 روز بعد از توافق مجاز به لغو یا تعلیق تحریم‌های ایران نخواهد بود.

کیهان در خبر ویژه خود به اظهارات و حضور رفسنجانی در دانشگاه امیر کبیر پرداخته و تیتر " امیرکبیر دوران! " را برای آن انتخاب کرده: ... حال چنین امیری چه جای قیاس با رئیس‌جمهوری دارد که فی‌المثل در پروای شایعه خرافی زلزله تهران و در ظهر تاسوعای حسینی می‌نویسند: «به اتفاق خانواده به لتیان رفتیم. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 6/8 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست... با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم(!) کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.»روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، در گزارشی به موضوع گردشگری و آمار ایرانیان مسافر به ترکیه پرداخته است و عنوان داشته در حالی که 6 میلیون ایرانی در سال 93 به ترکیه رفته اند در مقابل تنها 400 هزار ترکیه ای به ایران سفر کرده اند: و اینجاست که با خواندن این تیتر که چیزی جز واقعیت نیست اگر نگوییم شاخ درآورده‌اید حداقل لحظه‌ای از تعجب انگشت به دهان مانده‌اید.هرچند شاید در نگاه اول بسیاری تعجب نکنند و بگویند خب طبیعی است، زیرا براساس فهرست کشورهای مناسب گردشگری که انجمن اقتصاد جهان ارائه داده، کشوری مثل ترکیه در جایگاه چهل و چهارم قرار دارد در حالی که ایران با وجود جاذبه‌های گردشگری بیشمار و معروف اما رتبه نود و هفتم را داراست! با این حال اما این سوال برای همه ما ایرانی‌ها پیش خواهد آمد که چرا این همه تفاوت فاحش؟

مخالفت با محمود قمی زمانی، استاندار جدید استان مرکزی، موضوعی است که آفتاب با تیتر " استاندار جدید مرکزی در حلقه مخالفان" به آن پرداخته: شنیده ها حاکی از آن بود که "زمانی قمی" با دستور شخص رئیس جمهوری به این سمت رسیده است و وزیر کشور با آن مخالف بوده است هر چند خبر مخالفت وزیر کشور با این انتصاب از سوی حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور تکذیب شد اما نبود وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه زمانی قمی، باردیگر حرف ها و حدیث هایی در خود دارد. البته جلسه تودیع و معارفه استاندار مرکزی گویی غایبان دیگری علاوه بر وزیر کشور نیز داشته است. آن طور که سایت دانا می نویسد نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و اکثر نمایندگان مجلس این استان در این برنامه حضور نداشتند. از سوی دیگر به‌گزارش تسنیم نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به‌دنبال مخالفت خود با گزینه معرفی‌شده از سوی دولت برای تصدی استاندار مرکزی، وی را به حضور نپذیرفته است و استاندار جدید مرکزی که چند روز پیش از سوی دولت معرفی شد، با مخالفت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روبه رو شده است.

" بالماسکه توافق" عنوانی است که وطن امروز برای رای سنا آمریکا به طرح نظارت بر توافق هسته ای ایران برگزیده است: در روزهایی که بعضی‌ها در ایران برای منتقدان خود خط و نشان می‌کشد و به امید توافق با آمریکایی‌ها، جامعه گسترده منتقدان را تهدید به قلع و قمع می‌کند، در آمریکا سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه طرحی را تصویب کردند که براساس این طرح، تقریبا همه قول و قرارهای جواد ظریف با همتایان خود در 1+5  طی 20 ماه گذشته در ژنو، وین، لوزان، نیویورک و... به گوشه‌ای گذاشته شده و این نمایندگان مردم آمریکا در کنگره (اعم از مجلس نمایندگان و سنا) هستند که تصمیم نهایی را درباره توافق هسته‌ای اتخاذ خواهند کرد!در حالیکه ظریف، وزیرخارجه ایران، انتصاب عادل الجبیر را به پست وزارت خارجه رژیم آل سعود تبریک گفته بود، این سعودی با دهن کجی به ظریف، از مداخله ایران گفت. وطن امروز " الجبیر تبریک ظریف را با توهین پاسخ داد" را برای این موضوع در نظر گرفته: وزیر خارجه عربستان ادعا کرد: ایران نباید نقشی در یمن داشته باشد. ایران نقش منفی در این کشور داشته و از نظر مالی، تسلیحاتی و ایدئولوژیک از حوثی‌ها حمایت کرده است. ایران برای ارسال تسلیحات به یمن تلاش کرد، اما ما توانستیم مانع فرود هواپیمای ایرانی در یمن شویم. ایران همچنین کشتی‌های حامل سلاح را برای حوثی‌ها ارسال کرده بود."حوادث مهاباد؛ از فراز تا فرود"، تیتری است که روزنامه ابتکار در کنار عکسی از شهر مهاباد، در صفحه نخست کار کرده و به اتفاقات چند روز اخیر این شهر پرداخته است: شاید برای همه ما این امر تکراری شده است که در این دست وقایع در مناطق مختلف ایران همواره برخی رسانه های خارجی دامن زننده ی احساسات و شایعات هستند. اما در مورد مشخص اتفاقات شهـــر مهاباد اما یک نکته عجیب وجود دارد. بنا به تحقیقاتی که یکی از فعالان رسانه ای و کارشناسان آی تی به نام امیر رشدی در صفحه اجتماعی شخصی اش منتشر کرده است این بار دست عربستان سعودی در دامن زدن به این شایعات بیش از دیگر رسانه های خارجی در جریان است. وی در توضیحی در این باره می نویسد: « عربستان با ۳۲درصد کل ماجرا رو درگیر بوده و بعد از آن ایران با ۱۹درصد. سوریه با ۷درصد ، آلمان ۶درصد، عراق ۳درصد و نروژ با ۵درصد جزو بیشترین کشورهایی هستند که در این مورد با هشتگ «مهاباد» توییت کردند.اگر به قسمت موست اینفلونس نگاه کنید می‌بینید که تقریبا ۹۹درصد افرادی که بیشترین درگیری رو در این مورد داشتند عرب‌هایی هستند که ادعاهای خیالی در مورد جدایی اهواز و تشکیل کشور «الاحواز» در سر دارند.از تعداد کل ۹۷۲ توییتی که توسط ۶۴۰ کاربر با این هشتگ شده، فقط ۳۱درصد توییت اورجینال بوده و ۶۸درصد‌ری توییت بوده.در کنار هشتگ اصلی که مهاباد بود،‌ هشتگ «کردستان_تلتحق_بالاحواز_وتنتفض» بیشترین استفاده رو داشته که معنی فارسی اش می شود «کردستان به پاخواسته و به الاحواز پیوسته»"به نظر می رسد برخی از کسانی که چشم دیدن آرامش مناطق کردنشین ایران و در کل ایران را ندارند تمام تلاش خود را کرده اند که به این آتش دامن بزنند. امید است که مردم این منطقه آراش خود را حفظ کنند و در کنارش مسئولان امر نیز سریعا به این پرونده رسیدگی کنند تا التیامی بر احساسات مردم باشد.

انتشار خبر دروغ علیه سردار سلیمانی نیز موضوعی است که ابتکار کار کرده است: وب سایت «عربی21» در خبر دروغ خود علیه سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شده که در سفر اخیر فهد جاسم فریج وزیر دفاع سوریه به تهران، حاج قاسم حاضر به استقبال از وی و دیدار با او نشد! به گزارش مهر، این رسانه عرب‌زبان که سیاست‌های رژیم آل سعود در منطقه را دنبال می‌کند، همچنین در این خبر دروغ خود مدعی شد که علت به دیدار نپذیرفتن وزیر دفاع سوریه از سوی حاج قاسم، شکست‌های اخیر نیروهای «بشار اسد» در شهرهای ادلب و درعا در برابر گروه‌های مسلح مخالف، بوده است!سخنگوی حزب اعتدال و توسعه نیز از ارائه لیست جداگانه در انتخابات مجلس گفته است: سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌که «این حزب در انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست جداگانه‌ای ارائه خواهد کرد.»"مرد انصراف در برزخ تندروها؛ اصلاح‌طلب بدلی، چماق کهنه مخالفان عارف" تیتری است که سیاست روز به وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پرداخته و از محمدرضا عارف گفته: عارف نامزد اصلاح‌طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در آخرین روزهای منتهی به برگزاری انتخابات به نفع حسن روحانی کاندیدای طیف میانه‌رو کنار کشید تا ردای ریاست جمهوری بر تن کاندیدای معتدل انتخابات قرار گیرد و با این اقدام خود توانست توجه بسیاری از حامیان جناح چپ را به خود معطوف کند. او حالا سودای ریاست مجلس دهم را در سر دارد و می‌خواهد رهبری اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخابات مجلس دهم را برعهده بگیرد و کار نیمه‌تمام خود را در انتخابات ۹۴ به اتمام برساند.

قضاوت‌هایی است که تندروهای اصلاح‌طلب سال‌هاست نسبت به عارف دارند، موضوعی است که همچنان محمدرضا عارف را به عنوان قهرمان این روزهای اصلاح‌طلبان آزار می‌دهد. واژه «اصلاح‌طلب بدلی» از زمانی بر زبان اصلاح‌طلبان تندرو نقش بست که محمدرضا عارف در برزخ تردید خیلی از شخصیت‌هاي اصلاح‌طلب درخصوص ورود به انتخابات گام مؤثری برداشت و با حضور در بسیاری از دانشگاه‌های کشور و سفرهای استانی شور و نشاط و امید را به جوانان اصلاح‌طلب تزریق کرد. برخي از شخصیت‌های تندرو اصلاح‌طلب کسانی بودند که وی را عنصری غیرقابل اعتماد و به نوعی "اصلاح‌طلب بدلی" نامیدند و فشارهای زیادی در ماه‌های آغازین رقابت‌های ریاست جمهوری بر وی آوردند.مصاحبه شرق با حجت السلام میرتاج الدینی درباره آرایش انتخاباتی اصولگرایان و احمدی نژاد در شماره امروز این روزنامه کار شده است. "مجلس نه، ریاست‌جمهوری شاید"، چکیده کلام یار دیرین احمدی نژاد است: قبل از آنکه گفت‌و‌گو را شروع کنیم، درباره دلیل این حمایت به من گفت «همه دارند او را چوب می‌زنند، بالاخره یک نفر باید حمایت کند.» میرتاج الدینی در این مصاحبه گفته: جریان حامی آقای احمدی‌نژاد در میان مجلس نمود و ظهوری ندارد. من پیش‌بینی می‌کنم که در انتخابات مجلس بروز و ظهوری نخواهد داشت، چون بعضی از افرادی که قبلا در مجلس بودند به دولت آمدند یا در مجلس، جزء طرفداران آقای احمدی‌نژاد در دولت دهم بودند. اینها قبل از اینکه با آقای احمدی‌نژاد باشند، با طیف اصولگراها بودند. الان هم با این طیف هستند. در نحوه برخورد با دولت دهم و آقای احمدی‌نژاد یک تفاوت‌هایی هست؛ بعضی‌ها بیشتر حمایت می‌کنند، بعضی‌ها کمتر حمایت می‌کنند، بعضی‌ها بیشتر انتقاد می‌کنند و بعضی‌ها هم کمتر انتقاد می‌کنند. نظر من این است که اطرافیان آقای احمدی‌نژاد، در مجلس ظهور و حضوری نخواهند داشت.

توصیه های سردبیر شرق به دولتی ها که نشئه قدرت نشوند با تیتر " توصیه ای به ظاهر پرخطر" در صفحه سیاست این روزنامه کار شده است: نباید نشئه قدرت شد، خماری زود از راه می‌رسد. سیاست یعنی «به‌دست‌آوردن قدرت و حفظ آن» و البته در موقع لزوم رهاکردنش. اما سیاست کجا شکل می‌گیرد. سیاست میان «ما» و «آن‌ها» خلق می‌شود: «میان ما و مخالف». اگر ما و رقیبی وجود نداشته باشد، سیاستی هم به وجود نخواهد آمد. خطری که دولت‌های اعتدالی را تهدید می‌کند، همین است. ناکارآمدی در خلق سیاست... با فرض اکثریتی بودن اصلاح‌طلبان در مجلس، تضادی آشکار بین آنها و دولت به وجود می‌آید. اصلاح‌طلبان ناچارند حرف‌ها و مطالبات و شعارهایی را که در گذشته داده‌اند، در فضایی دیگر اجرایی و عملیاتی کنند و با دست‌زدن به این کار دولت را به‌دنبال خود خواهند کشید و چون دولت به‌دلیل موقعیت و ماهیت وجودی‌اش نمی‌تواند دوش‌به‌دوش مجلس حرکت یا رقابت کند، ناگزیر به وجه سنتی خود، یکی از وجوه اعتدال‌گرایان رجعت می‌کند و این شکافی بین دولت و مجلس و در نهایت بین مردم و دولت می‌اندازد. حضور حداکثری اصولگرایان در مجلس برای دولت کم‌خطرتر و حتی مفیدتر است.
 



94/2/19 - 10:35 - 2015-5-9 10:35:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن