تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798601253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوای ساختمان‌های روسای جمهور سابق بالا گرفت/ مخالفت رئیس صدا و سیما با پخش تیزر یک فیلم/ دردسر قبرهای دوطبقه برای جنتی/ بازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی/ تقاضای حافظ از شریعتمداری!/ در زلزله تهران چند نفر کشته می‌شوند؟/ قیاس تندروها و خوارج توسط لاریجانی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دعوای ساختمان‌های روسای جمهور سابق بالا گرفت/ مخالفت رئیس صدا و سیما با پخش تیزر یک فیلم/ دردسر قبرهای دوطبقه برای جنتی/ بازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی/ تقاضای حافظ از شریعتمداری!/ در زلزله تهران چند نفر کشته می‌شوند؟/ قیاس تندروها و خوارج توسط لاریجانی
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «پولی که از رحیمی گرفتیم، اهمیتی ندارد!»، «پرده برداری از رانت چهل هزار نفره در وزارت آموزش و پرورش!»، «رکورد ده ساله صادرات نفت شکست!»، «نقش ولایتی در پیروزی روحانی از دید یک اصلاح‌طلب»، «پروفسور سمیعی چینی شد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ - 04 May 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


تردید در تاثیر کار کردن در کاهش فقر در ایران حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه به اظهارات اخیر یکی از مدیران سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه هر فردی که کار دارد، فقیر نیست و کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، واکنش نشان داده و گفته: آمارها نشان می دهد که در بالغ بر 25 درصد خانواده‌های فقیر کشور یعنی یک‌چهارم آنها بیش از دو نفر کار می‌کنند، اما مجموعه دریافتی آنان آنقدر نیست که بتوانند تغذیه کافی فراهم کنند و یا آنکه قادر باشند، از خط فقر مطلق خارج شوند که این آمار قابل توجه است. زیرا به آن معناست که در بیش از 25 درصد خانوارهای فقیر کشور بیش از دو نفر کار می‌کنند، اما به دلیل نازل بودن دستمزدشان توانایی تامین حداقل‌های زندگی یک خانواده را ندارند که طبیعتاً این موضوع میزان آسیب‌پذیری در خانواده‌هایی را که تعداد بیکاران آنها بیشتر است، افزایش خواهد داد.
دعوای ساختمان‌های روسای جمهور سابق بالا گرفت مطالب مطرح شده از سوی یک روزنامه در مورد منبع تامین ساختمان محل استقرار احمدی‌نژاد در ولنجک باعث واکنش احمدی‌نژادی‌ها شده است. یک مقام آگاه در واکنش به ادعاهای میرتاج‌الدینی معاون سابق احمدی‌نژاد گفته که اظهارات وی صحت ندارد و هیچ یک از روسای جمهور گذشته، از جمله احمدی‌نژاد ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه های فعالیت آنان از طریق دولت تامین نمی شود. ظاهرا ساختمانی که در اختیار احمدی‌نژاد است، دولتی نیست و از طریق یکی از بنیاد مستضعفان در اختیار وی قرار گرفته است. در مقابل طرفداران احمدی‌نژاد، ساختمان جدید بنیاد باران را کانون حملات خود قرار داده و مدعی شده‌اند که براساس شنیده‌ها، زمین آن که هم اکنون حداقل متری 10 میلیون تومان ارزش دارد، دولتی و بخشی از بنیاد ایران شناسی بوده که در دولت اصلاحات به بنیاد باران واگذار شده است، البته روابط عمومی بنیاد ایران شناسی این موضوع را تکذیب می‌کند.
پولی که از رحیمی گرفتیم، اهمیتی ندارد! محمدرضا باهنر در پاسخ به این پرسش که چرا اسامی نمایندگانی که از رحیمی پولی را دریافت کرده اند، افشا نمی شود؟ گفته: این که بنده مانع افشای اسامی هستم این طور نیست و این کار را نمی کنم اما معتقدم افشا، هیچ چیز جدیدی را پیش نمی آورد. بالاخره نمایندگان مجلس که کاندیدا می شوند برای تبلیغات نیاز به هزینه دارند و این هزینه ها در هر دوره نیز متفاوت است. نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که درصد بسیار کمی از کاندیداها هزینه انتخاباتی را از پول شخصی می پردازند، گفته: عموما کاندیداهایی که وارد تبلیغ می شوند، باید کمک بگیرند و این کمک ها نیز همیشه وجود دارد. آقای رحیمی در سه سال قبل به تعدادی نماینده چهار الی پنج میلیون پول داده و شاید به نرخ روز این مبلغ بخش کمی از هزینه های یک نماینده بوده باشد؛ این پنج میلیون که در آن موقع کمک گرفته شده اشکال و مانعی ندارد بلکه پولی که رحیمی دریافت کرده باید روشن شود.
موسوی لاری از حذف اصلاح‌طلبان وحشت دارد؟! در گفت و گوی وزیر کشور دولت اصلاحات با یک روزنامه با عنوان «رقیب از ما وحشت دارد» نزدیک به سی بار به کلمه «حذف» اشاره شده است. در بخش پایانی این مصاحبه، موسوی لاری پس از مرور سوابق جناح مقابل در تلاش برای حذف اصلاح‌طلبان، با لحنی تهدید‌امیز گفته: اصولگرايان خردورز بايد خرج خودرا از تازه به دوران‌رسيده‌ها جدا كنند اين افراد به دنبال اين هستند كه گفتمان حذف و طرد و قيچي كردن را دوباره در جامعه پر رنگ كنند. اصولگرايان اگر بخواهند همچنان بر طبل فشار و اجبار بكوبند و دنبال حذف رقباي سياسي خود باشند اتفاقاتي خيلي تندتر از ٧٦ و ٩٢ براي آنها رخ خواهد داد.
پرده برداری از رانت چهل هزار نفره در وزارت آموزش و پرورش! اظهارات اخیر فانی وزیر آموزش و پرورش در باره اجرای طرحی در این وزارت خانه، شائبه امکان بروز یک رانت بزرگ در این وزراتخانه را ایجاد کرده است. فانی در معرفی بخشی از اقدامات وزارت خانه متبوعش گفته: ما برای اولین بار حدود 40 هزار دانش آموز را با هزینه وزارتخانه به مدارس غیر دولتی خصوصی فرستادیم و با استفاده از ظرفیت خالی این بخش برای هر دانش آموز یک سوم حالت عادی هزینه کردیم. فانی در ادامه گفت این دانش آموزان ریالی برای ثبت نام و تحصیل در این مدارس پرداخت نکرده اند و تمام شهریه‌های آنها را وزارتخانه پرداخت کرده است. وی که سعی داشت از توضیح بیشتر در این زمینه طفره برود با اصرار مجری که چگونگی گزینش دانش آموزان را برای فرستادن به این مدارس مورد سوال قرار داده بود گفت اصلی ترین معیار انتخاب دانش آموزان برای فرستادن به مدارس غیر دولتی، نزدیکی محل سکونت آنها به این مدارس است! وزیر آموزش و پرورش پس از بیان این نکته بحث را عوض کرد و به معرفی سایر اقدامات وزارتخانه پرداخت. دولت بهار در این باره نوشته: برای روشن شدن ابعاد فاجعه آمیز این طرح کافیست تا یک کلاس درسی را در یک مدرسه غیر دولتی تجسم کنیم که در آن یک دانش آموز به امید بهره مندی از امکانات آموزشی بالاتر میلیون ها تومان شهریه می پردازد و دانش آموز بغل دستی‌اش بدون پرداخت ریالی و با هزینه آموزش و پرورش بر سر همان کلاس حضور پیدا می کند. البته این ظرفیت 40 هزار نفری تنها رانت به وجود آمده نیست بلکه رانت اصلی را باید در گزینش آن مدارس غیر دولتی دانست که بنا به تصمیم مسوولان آموزش و پرورش می توانند ظرفیت های خالی خود را بدون بازاریابی و تبلیغات معمول ازین طریق پر کنند. مساله اینجاست که این 40 هزار نفر ظرفیت اعلامی در سال اول اجرای این طرح است و طبیعیست که این ظرفیت سال به سال افزایش پیدا می کند و به طور حتم پس از چند سال به ایجاد شبکه ای از مدارس غیر دولتی تاسیس شده توسط افراد مرتبط با داخل وزارت خانه می انجامد که هر ساله با دریافت هزاران دانش آموز میلیاردها تومان بودجه وزارت آموزش و پرورش را می بلعند.
بیست و یکمین سفر استانی جلیلی به گرگان دبیر سابق شورای امنیت ملی فردا سه شنبه در سفری یک روزه به گرگان خواهد رفت. چند روز پیش از این، یکی از این روزنامه‌ها در باره سفرهای جلیلی نوشته بود: جليلي از آغاز سال ٩٣ تاكنون بيش از ٢٠ سفر به استان ها و شهرستان هاي كشور و تعداد زيادي سخنراني در مراكز دانشگاهي و سياسي پايتخت داشته است.
رئیس جمهور ترکیه در تهران تذکر گرفت حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران درباره اظهارات امرالله ایشلر مشاور اردوغان مبنی بر این که ایران بیش از رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خسارت وارد آورده است، گفته: رئیس جمهور ترکیه از همین نوع مشاورین انحرافی ضربه خورده است. آنکارا مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است و اردوغان وقتی به تهران آمد تذکراتی به او داده شد.
رکورد ده ساله صادرات نفت شکست! مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از ثبت «رکورد» صادرات هفت میلیون بشکه نفت ایران در یک روز، خبر داده و گفته که این «رکورد» پیش از این، ۶ میلیون بشکه بوده‌است. پیروز موسوی گفته: «در طول چند هفته گذشته هشت پهلوگاه در پایانه نفتی خارگ به طور همزمان درگیر شدند و پس از ۱۰ سال امکان صادرات هفت میلیون بشکه در یک روز فراهم شد.»

مخالفت رئیس صدا و سیما با پخش تیزر یک فیلم ماجرای پخش تیزر تبلیغاتی دو فیلم استراحت مطلق و ایران برگر از شبکه‌های ماهواره‌ای موجب تعجب عده‌ای شده است. مهرداد فريد نايب رييس انجمن تهيه‌کنندگان سينماي ايران در گفت و گو با يکي از خبرگزاري ها با اشاره به جلسه‌اي که شوراي عالي تهيه‌کنندگان باايوبي رييس سازمان سينمايي داشت ؛ گفت که به دنبال تمهيداتي هستيم تا کم لطفي‌هاي تلويزيون که باعث کم شدن توجه مردم به سينما شده است را جبران کنيم و دنبال راهکارهايي براي جبران پخش نشدن تيزر فيلم‌ها از تلويزيون هستيم تا در زير سايه قانون آن را اجرايي کنيم.البته از سازمان سينمايي درخواست کرديم تا امکاني داده شود‌ تا از طريق شبکه‌هاي ماهواره‌اي بتوانيم آثار سينمايي را تبليغ کنيم. آقاي ايوبي هم اعلام کردند منع قانوني وجود ندارد و دنبال ضابطه‌مند کردن آن هستيم. فريد ادامه داد: در پروانه نمايشي که از ارشاد دريافت مي‌کنيم جمله‌اي زير آن درج شده که صاحبان فيلم‌ها را از تبليغ آثارشان در شبکه‌هاي ماهواره‌اي منع کرده است که درخواست کرديم اين جمله حذف شود و رييس سازمان سينمايي هم قول مساعد دادند تا اين امکان ايجاد شود. سعيد خاني مجري طرح و مدير پخش فيلم استراحت مطلق گفته بود که شرايط تلويزيون خيلي پيچيده تر از سابق شده و در دوره آقاي سرافراز و دوستانشان همگي معتقدند که آثار بايد پيام داشته باشد و از نظرشان فيلم "استراحت مطلق" پيام نداشته و احتمالاسريال هاي خودشان سرشار از پيام است. آنها به ما گفتند به شما تيزر تعلق نمي گيرد و بعد از آن هم ديگر جواب ما را ندادند. ولي مشکل اينجاست که هرچيزي که اينها مخالفت مي کنند مورد پسند مردم است و مي بينيد که مخاطب "استراحت مطلق" را دوست داشته و فيلم با فروش خوبي تا اينجا روبه رو بوده است.
واکنش استاندار به درخواست لغو سخنرانی مطهری
‌استاندار خراسان رضوی گفته: هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس محروم از سخنرانی نیستند. با اشاره به درخواست برخی تشکل‌های دانشجویی مبنی بر لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد گفت: دعوت از ایشان طبق روال قانونی و توسط هیات مربوطه در دانشگاه انجام شده و طبق قانون این مراسم برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: با سایر تشکلات‌ها هم صحبت و گفته شده است تا از کارهایی که در شان استان و جمهوری اسلامی نیست خودداری کنند، چنانچه نظری هم دارند در چارچوب قانون آن را مطرح کنند.
توصیه آیت الله وحیدی خراسانی به مادران باردار مادری که باردار است چه کارهایی را باید انجام دهد تا انشاءالله فرزند خوب و صالح و خداشناس نصیب او شود؟ پاسخ معظم‌له: در هنگام بارداري حالات مادر تأثير بسزائي روي جنين دارد، براي اينكه انشاءالله فرزند صالح و باخدائي داشته باشيد در درجه اوّل از انجام معاصي و گناهان پرهيز نمائيد .واجبات را انجام دهيد .براي صلاح فرزند خود از همين ابتداء دعا كنيد . هر روز مقداري از قرآن تلاوت نمائيد . صبحها بعد از نماز صبح و شبها قبل از خواب ۱۱ مرتبه سوره توحيد را بخوانيد و ثوابش را هديه كنيد به محضر امام زمان عليه السلام. هر روز صبح دعاء عهد را بخوانيد . حتي الامكان خواندن سوره « يس » در هر روز ترك نشود. وثواب آن را در هر روز به يكي از ۱۴ معصوم(ع) هديه نمائيد.
مخالفان و موافقان هاشمی چه شعارهایی دادند؟ سخنرانی آیت‌الله هاشمی در دانشگاه امیرکبیر با حاشیه‌های فراوانی همراه بود: مخالفان آیت‌الله هاشمی پلاکاردهایی با مضامین «رابطه روز معلم با رأس فتنه را بیابید»،‌ «فتنه‌گر حیا کن دانشگاه را رها کن»،‌ «سیاست فرمایشی و سفارشی جایگزین برنامه‌های دانشگاه شده است»،‌ "«ستاد تحریف امام و انقلاب»،‌ «سخنران مراسم روز دانشگاه»، ‌«روز معلم را در دانشگاه به پادگان نظامی تبدیل نکنیم»، «نقاط مشترک مطهری، خاتمی و رفسنجانی چیست؟» در دست داشتند. آن‌ها همچنین پلاکاردهایی با تصاویر مهدی هاشمی و مسأله فساد اقتصادی در دست دارند. در مقابل دانشجویان موافق حضور هاشمی در دانشگاه پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده است «دوره دروغگویان به پایان رسیده»،‌ «دوره آشوبگرایان به پایان رسیده»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» در دست دارند و شعر یار دبستانی را می‌خوانند.
چالش جدید فیسبوکی‌ها به دماغ رسید چالش جدیدی که در شبکه‌های مجازی راه افتاده، تبلیغ و طرفداری از طبیعی بودن است؛ طبیعی بودن بینی و نسپردن آن به تیغ تیز جراحی. "دماغ طبیعی من"؛ کمپین متفاوتی است که به تازگی در شبکه‌های مجازی راه افتاده. در این کمپین، قرار است زنان ایرانی که بینی‌شان را به تیغ جراحی نسپرده‌اند، با فرستادن عکسی برای این صفحه، از طبیعی بودن، معمولی بودن و همرنگ نشدن با جماعت، طرفداری کرده و کسانی را که در دوراهی عمل جراحی زیبایی یا مقاومت در برابر این وسوسه هستند را به مکث بیشتر برای تصمیم‌گیری دعوت کنند.
بازی خواننده پاپ ایران در سریال پرطرفدار آمریکایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان از دعوت سازندگان یک سریال معروف و پرطرفدار آمریکایی برای بازی در آن خبر داد. محمد یاوری گفت: چند روز پیش خبر قطعی شدن حضورم را در سریال «خاطرات یک خون آشام» شنیدم. قرارداد هم بستم و از یک ماه و نیم دیگر فیلمبرداری در آریزونا آغاز خواهد شد. البته من ۱۱ خرداد می‌روم. بخشی از فیلمنامه را خواندم و هنوز فیلمنامه کامل را مطالعه نکرده‌ام. خواننده آلبوم‌های «گریه نکن» و «نگرانتم» توضیح داد: درباره نقشی که در این سریال بازی می‌کنم، باید بگویم نقش جوانی به نام «جیسون» است که وارد دار و دسته آنها می‌شود.من از نظر زبان انگلیسی هم مشکلی ندارم و با زبانشان آشنا هستم.
دردسر قبرهای دوطبقه برای جنتی گزارشها حکايت از آن دارد که بهشت زهرا تا سال 1397 ظرفيت پذيرش اموات را دارد، اما باز هم نگراني از کمبود جا همواره وجود داشته و اين نگراني درباره قطعه هاي خاص همچون «هنرمندان» و «نام آوران» بيشتر است. قطعه هنرمندان از ابتداي شکلگيري در دهه 70 با ظرفيت يکهزار قبر به صورت دوطبقه براي خاکسپاري هنرمندان کشور آماده شد و تدفين در آن تنها با مجوز معاونت هنري وزارت ارشاد و براي درگذشتگان از جامعه هنري- علمي و به صورت کاملا رايگان انجام ميشد. اما چندي است وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي با ارسال نامهاي از خانواده هنرمندان متوفي اجازه ميخواهد که براي مرحومشان همسايه بياورد. «نازيلا حافظي» فرزند «فريدون حافظي» -موسيقيدان و نوازنده تار- يکي از اين خانواده هاست که عليرغم اعتراض و انتقاد، با اين موضوع موافقت کرده است... مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در این زمینه می‌گوید: وزارت ارشاد براي دفن نفر دوم در قبر تصميم گيري ميکند. شهرداري تهران ميتوانست از راه فروش طبقه دوم درآمدي داشته باشد و حتي قبرها را به خانواده هنرمند دفنشده بفروشد، اما تنها به اين دليل که هويت قطعه هنرمندان حفظ شود، حاضر به اين کار نشد؛ اين درحاليست که ما حتي پيشنهاد خريد قبر هنرمندان با رقم هاي 200-300 ميليون بابت طبقه دوم هم داشتيم.
درآمد مسابقات پیامکی چگونه تقسیم می‌شود؟ در مورد اینکه درآمدهای ناشی از این مسابقات چطور تقسیم می‌شود، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. با این وجود اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد چیزی حدود ۸۵ درصد درآمدها به شرکت مخابرات تعلق پیدا می‌کند. ۱۵ درصد باقیمانده نیز به شکل توافقی بین سه دسته، یعنی شرکت ارسال‌کننده، تهیه‌کننده محتوا و تهیه‌کننده برنامه تقسیم می‌شود. این الگو البته در مورد سرویس‌هایی است که پیامک «خبری» برای مخاطبان خود می‌فرستند. در غیر این صورت دسته دیگری از شرکت‌ها که پیامک «آموزشی» ارسال می‌کنند، این امتیاز را دارند که تا ۲۲ درصد از درآمد را از مخابرات بگیرند.
اکسپوی داماد وزیر نیمه کاره افتتاح شد! نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۱۵ که رویدادی فرهنگی تجاری است روز جمعه در میلان ایتالیا افتتاح شد.این نمایشگاه جهانی با هزینه ۲.۵ میلیارد یورو در مساحتی به وسعت یک میلیون متر مربع برگزار می شود و نمایندگان ۱۴۵ کشور دنیا در آن حضور دارند و ده میلیون بلیط بازدید از این نمایشگاه عظیم به فروش رسیده است. علی رغم پیش بینی های قبلی، غرفه ایران در اکسپو میلان به روز افتتاح نرسیده و بصورت نیمه کاره آغاز بکار کرد. «محبعلی» داماد نعمت زاده، به عنوان معاون کمیسر ژنرال و مدیر اجرایی پاویون ایران از طرف اسفهبدی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران به اکسپو معرفی شده و مسئولیت اجرایی غرفه ایران به عهده وی می باشد. وزیر صنعت معدن و تجارت و هیات همراه در زمان افتتاح رسمی نمایشگاه اکسپو میلان ایتالیا، از سالن کشورمان بازدید و پاویون جمهوری اسلامی ایران به صورت آزمایشی افتتاح شد.


















در زلزله تهران چند نفر کشته می شوند؟ علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه مسئولان رفتارهای نوسانی از خود نسبت به وقوع زلزله نشان می‌دهند و یک ماه بعد از وقوع زلزله همه چیز فراموش می‌شود. ی با اشاره به اینکه بعد از زلزله طبس زلزله ویرانگری در نزدیکی شهرهای بزرگ نداشتیم، گفت: اگر یک زلزله 7 ریشتری در شهر تهران در اثر فعال شدن گسل شمال، کهریزک، ری رخ داد نزدیک به یک میلیون نفر در اثر این زلزله کشته خواهند شد.
مقایسه تندروها با خوارج توسط لاریجانی علی لاریجانی در مراسم رونمایی از 5 اثر جدید منتشر شده توسط بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری به کتاب خوارج و داعش اشاره و اظهار کرد که با مطالعه این کتاب به کل جریانات افراطی که در امت اسلامی وجود دارند پی می‌بریم. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:‌ خوارجی که در گذشته اندک بودند شاید الان هم هستند و در منطقه وجود دارند ولی مثل قبل نبوده و مدرن‌تر شدند، اما مبانی فکری خوارج یعنی سطحی نگری و تحجر امروز هم وجود دارد. وی افزود : تمام جریانات سلفی و افراطی‌های تند دردنیای اسلام سطحی نگری و ظاهر بینی وتحجر در ذات کارشان است و توجهات عقلانی را محکوم می‌کنند، آنها مصیبتی در دنیای اسلام هستند و شاید مصیبتی بزرگتر از این ها برای دنیای اسلام نداریم و خساراتی که وارد کردند کم نیست.
تقاضای حافظ از شریعتمداری! مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در شیراز نوشته بود که «حافظ» خطرناک است چون حاضر بود به خاطر یک خال هندو سمرقند و بخارا را ببخشد!این مطلب حسین شریعتمداری، دستمایه کاریکاتور امروز روزنامه «قانون» اثر کیان وارثی قرار گرفته است که در ادامه می‌بینید.








خاطره انتقادی ری شهری از احمدی نژاد پنجمین جلد از خاطرات آیت‌الله ری‌شهری که در برگیرنده دو دهه سرپرستی حج توسط اوست؛ در قسمت‌هایی از این کتاب که به زودی منتشر می شود، چنین می‌خوانیم: روز دهم ذی‌حجّه اطّلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آن‌جا سخنرانی نیز داشته باشد. تقریباً اواخر سخنرانی حجّت‏‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی بود که آقای احمدی‌‏نژاد از در پشت چادر بعثه، وارد شد. بعد از اتمام صحبت آقای راشد، من خیر مقدم گفتم و ایشان سخنرانی خود را آغاز کرد. خلاصۀ صحبت ایشان آن بود که در حال حاضر، امام زمان؟ عج؟ جهان را اداره می‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای آمریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و هم‏چنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند. آقای احمدی‌‏نژاد در ادامهٔ سخنرانی خود مدّعی شد سایر مسلمانان ایمان واقعی ندارند و حج‌‏ّشان هم حج نیست که باتوجّه به حضور برخی علمای اهل‏ تسنّن در بعثه، این مطلب بازتاب خوبی نداشت. مطالب ایشان به‌گونه‏‌ای بود که توصیه کردم نوار آن به ایران منتقل نشود، چراکه به نظرم رسید نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب است و نه برای شخص ایشان، ولی بعداً دیدم که مسؤولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اوّل صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏ها نیز تحت عنوان «مدیریّت جهان با امام زمان است»، انعکاس یافته است. در پایان این مراسم آقای جوانفکر با اصرار زیاد از من خواست که بیانیه‌‏ای در تشکّر و تجلیل از آقای احمدی‌‏نژاد به مناسبت حضور در چادر بعثه منتشر شود که با این کار موافقت نکردم. گفتنی است بعد از سخنرانی رئیس جمهور، آقای شیخ یَزبک مسؤول بعثه حزب‏ اﷲ به همراه چند تن از سران جنبش حزب‌‏اﷲ برای دیدار با آقای احمدی‏‌نژاد به خیمهٔ بعثه در منا آمدند.
دلیل عجیب فرماندار برای حضور در مراسم احمدی نژاد رجب ملایی رییسی درباره علت حضور خود در سخنرانی احمدی نژاد در بابل اظهار داشت: رییس جمهور سابق کشورمان طی دعوت یک هیات مذهبی برای سخنرانی در شب ولادت حضرت امام علی (ع) به بابل سفر کرد و این که وی در کدام شهر حضور یابد، خودش تشخیص می دهد.وی در گفت گو با ایرنا افزود: رییس جمهور سابق سفری به شمال کشور داشت لذا در این حین از سوی یک هیات مذهبی همزمان با ولات حضرت علی(ع) دعوت شد.وی علت حضورش در مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد را مسوولیتش در تامین امنیت شهر خواند و گفت: به دلیل این که مسوول برقراری امنیت و نیز ریاست شورای تامین شهرستان هستم باید در این مراسم حضور می یافتم.
نقش ولایتی در پیروزی روحانی از دید یک اصلاح‌طلب احمد شيرزاد فعال سياسي اصلاح طلب در گفتگو با خبرگزاري آريا درباره ائتلاف علي لاريجاني و روحاني براي انتخابات مجلس دهم،گفت:آقاي لاريجاني جز اصولگرايان سنتي محسوب مي شوند بنابراين اگرچه نسبت به دولت مواضع معتدل تري دارند اما اينکه آقاي روحاني به مجموعه آقاي لاريجاني نسبت به اصلاح طلبان و آقاي هاشمي نزديک تر باشد دور از ذهن است.وي افزود:به طور حتم همکاري جريان آقاي روحاني با جريان آقاي لاريجاني به نفع کشور خواهد بود اما بنده باور ندارم ائتلاف کامل اين دو جريان سياسي کاملا امکان پذير باشد چراکه در مسائلي چون استيضاح وزيرعلوم آقاي لاريجاني و جريان ايشان که اصولگرايان سنتي هم بودند با دولت هماهنگ عمل نکردند لذا موارد متعددي مي توان يافت که نشان مي دهد ديدگاه اين جريان به دولت نزديک نيست.نماينده مجلس ششم درباره ائتلاف ولايتي ،لاريجاني و روحاني گفت:آقاي ولايتي در انتخابات رياست جمهوري فقط باتوجه به نقشي که در انتقاد از آقاي سعيد جليلي ايفا کرد در پيروزي آقاي روحاني موثر بود .
رابطه میان گروه های فشار و اصولگرایان ابوالقاسم رئوفيان،سخنگوي جبهه ايستادگي درباره نامه هاي تهديد آميز برخي گروهها و تشکل ها براي شخصيت هاي سياسي،گفت:رئوفيان با رد ماهيت اصولگرايي گروههاي فشار گفت:بنده کساني که اين اقدامات احساسي و بدور از خرد ورزي را انجام مي دهند اصولگر نمي دانم البته ممکن است اين افراد با تابلوي اصولگرايي اقدام کنند اما اصولگرايان اينها را از خود نمي دانند درواقع استدلال و دلايل اين گروه با مباني اصولگرايانه تاييد نمي شود . وی در گفت و گو با اریا عنوان کرد، اينها از اصولگرايي فاصله گرفته اند بنابراين چنين برچسبي به اصولگرايان نمي چسبد .وي تاکيد کرد:مباني اصولگرايي اسلام،جمهوري اسلامي،ولايت فقيه و رهبري ،مردم و قانون اساسي است هرکس اين مباني را قبول داشته باشد عملا اصولگراست اما کسي که رفتار و برخوردش خلاف اين مباني باشد را چطور مي توان اصولگرا ناميد؟
آینده‌نگری شهید مطهری درباره حسینیه ارشاد پرویز خرسند از فعالان نوگرای مذهبی دهه پنجاه در بخشی از خاطرات خود که آن را با نشریه «مهرنامه» در میان گذاشته، به روحیات آیت‌الله شهید مرتضی مطهری اشاره کرده است. خرسند می‌گوید: «من آن زمان با استاد شریعتی (پدر علی) آشنا بودم. آن موقع در این زمین حسینیه تکیه‌ای زده بودند و استاد شریعتی در آن تفسیر می‌گفت. با آقای مطهری و میناچی رفتیم آنجا، میناچی داشت برای استاد شریعتی و آقای مطهری توضیح می‌داد که اینجا قرار است چه کار کنند. آن زمان من دیپلم داشتم. میناچی همه چیز را کامل توضیح داد که مثلا اینجا قرار است سن ساخته شود و آنجا سالن اجتماعات و این طرف کتابخانه و جا ساختمان اداری و مسجد و این توضیحات را می‌داد. زمین مسطح بود و میناچی هم داشت این توضیحات را می‌داد. آیت‌الله مطهری یک‌باره یک حرفی زد که برای من جالب بود. گفت: آقای میناچی شما به فکر شیب سالن هم هستید؟ میناچی گفت: شیب برای چه؟ مطهری گفت: برای اینکه سالن باید شیب‌دار باشد تا وقتی در آینده می‌خواهید تئاتر و فیلم نمایش دهید یا در وقت سخنرانی‌ها و مراسم مختلف، نفرات جلویی مزاحم نباشند. من آن لحظه خیلی خوشم آمد و گفتم واقعا چقدر خوب است که آخوندها اینقدر روشنفکر شده‌اند. از همان موقع مطهری برای من یک حرمت خاصی داشت.»


«پروفسور سمیعی» چینی شد
پروفسور مجید سمیعی به‌ عنوان شهروند افتخاری کلان‌شهر شینزن چین انتخاب شد. همچنین به‌ افتخار خدمات ارزنده علمی وی در تربیت صدها جراح مغز و اعصاب و معماری نوین علمی رشته جراحی مغز و اعصاب در چین، بیمارستان «مگا هاسپیتال جدید» این شهر با 1600 تختخواب که به‌زودی افتتاح می‌شود به نام وی و تحت عنوان «Professor Samii International Medical Center» نام‌گذاری شد.

بدین منظور، در مراسمی که فروردین 94 با حضور مقامات رسمی، شورای شهر و شهردار شهر شینزن، نمایندگان مجلس و رئیس انجمن علمی جراحی مغز و اعصاب کشور چین در شهرداری شینزن برگزار شد، قرارداد جدید همکاری‌های علمی پروفسور سمیعی و مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب هانوفر با کشور چین به امضا رسید.

خدمات علمی پروفسور سمیعی به کشور 1.3 میلیارد نفری چین، بالغ‌ بر سه دهه در جریان بوده و جراحان مغز و اعصاب به نام این کشور در دوره‌های مختلفی، افتخار شاگردی و همکاری با وی را داشته‌اند و دانشگاه‌های چین از جمله «Capital Medical University of Beijing»، پروفسور سمیعی را به‌ عنوان استاد دانشگاه خود انتخاب کرده‌اند.


این رشته سفرهای خارجی مدیران و کارمندان دولت ممنوع شد +سند

پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه هفته گذشته شان با کارگران، مبی بر اینکه: «در دولت اصرار و پافشاری کنید که مصارف دستگاههای دولتی، مطلقاً داخلی باشد و دولت هرگونه مصرف کالاهای ریز و درشت خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی، بر خود "حرام" بداند»، یکی از دستگاههای مهم در این زمینه یعنی هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت که مجوز سفرهای کارکنان دستگاههای اجرایی از طریق آن صادر می شود نیز در این زمینه دستورات خوبی را صادر کرده است که اگرچه پیش از بیانات رهبر انقلاب بوده اما در ارتباط مستقیم با این موضوع است.

بر اساس نامه دبیر هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت به همه دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه ساخت داخلی تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز دستگاههای اجرایی توانمندی های زیادی دارد.
 
در ادامه نامه محمد علی سام تاکید شده است که دستگاههای اجرایی باید قبل از ارسال درخواست سفرهای خارجی جهت خرید و تامین تجهیزات فنی و ماشین آلات، مذارکات و بررسی های لازم را در این خصوص با وزارت دفاع انجام داده و تنها در صورت اثبات عدم امکان تامین این موارد در داخل کشور، اقدام به ارسال درخواست کنند.


بسته دوشنبه














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن