تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804547960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد 4 ميليون بشكه در روز تا پايان 94


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توليد 4 ميليون بشكه در روز تا پايان 94
در روزهايي كه منابع خبري و مؤسسه‌هاي بين‌المللي انرژي، آمار متفاوتي از افزايش توليد نفت ايران در صورت لغو تحريم‌ها مي‌گويند مديرعامل شركت ملي نفت ايران رسماً اعلام كرد سقف توليد نفت ايران در عرض سه ماه به حدود 4 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد.
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


در روزهايي كه منابع خبري و مؤسسه‌هاي بين‌المللي انرژي، آمار متفاوتي از افزايش توليد نفت ايران در صورت لغو تحريم‌ها مي‌گويند مديرعامل شركت ملي نفت ايران رسماً اعلام كرد سقف توليد نفت ايران در عرض سه ماه به حدود 4 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد.
به گزارش «جوان» ركن‌الدين جوادي پنج‌شنبه هفته گذشته در نشست با خبرنگاران گفت: هم اكنون ظرفيت توليد نفت خام كشور 3 ميليون و 800 هزار بشكه در روز است كه تا پايان سال 94 به 3 ميليون و 960 ميليون بشكه خواهد رسيد؛ اين افزايش توليد بايد هم با جبران افت طبيعي ميدان‌ها جبران شود و هم از طريق توسعه ميدان‌هاي جديد.
وي ادامه داد: طبق هدفگذاري صورت گرفته تا پايان اين برنامه توليد نفت خام به 5 ميليون بشكه، توليد ميعانات گازي به يك ميليون بشكه و توليد گاز نيز به يك ميليارد و 300 هزار بشكه در روز خواهد رسيد. طبق برنامه ششم توسعه ميدان‌هاي گازي توسعه نيافته و ميدان‌هايي كه توسعه آنها تكميل نشده است نيز آغاز مي‌شود تا از محل توسعه اين ميدان‌ها افزايش گاز هدفگذاري شده محقق شود.
وي با بيان اينكه  «تا پايان برنامه پنجم توسعه تلاش مي‌كنيم به اهداف اين برنامه برسيم» گفت: براي رسيدن به افزايش توليد مورد نظر استفاده از 80 دستگاه دكل در خشكي و 40 دكل در دريا هدفگذاري شده است كه اميدواريم مشكلات مانع از تحقق اين هدف نشوند؛ در سال 94، 180 حلقه چاه جديد بايد حفاري شود و 960 چاه بايد مورد تعمير قرار گيرد.
معاون وزير نفت با اعلام اينكه افزايش توليد نفت خام از فاز اول ميدان نفتي آزادگان شمالي، ميدان نفتي يادآوران و بخش‌هايي از ميدان نفتي ياران محقق خواهد شد، گفت: تا پايان امسال برداشت نفت از منطقه غرب كارون از 100 هزار بشكه در روز به 250 هزار بشكه خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه توسعه ميدان گازي پارس جنوبي اولويت اول صنعت نفت در سرمايه‌گذاري است، گفت: در نيمه اول امسال فاز 15 و 16 و نيمه دوم سال فاز 17 و 18 به‌طور رسمي افتتاح مي‌شوند. با توجه به اينكه در سال 94 نيز افزايش 100 ميليون مترمكعبي گاز در دستور قرار گرفته است اين افزايش توليد طبق برنامه از فازهاي 19 تا 21 صورت مي‌گيرد.
جوادي با اشاره به اينكه فاز 11 پارس جنوبي تنها فازي است كه توسعه آن آغاز نشده است، گفت: تا نيمه اول امسال پيمانكار توسعه اين طرح نيز انتخاب و عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته توليد گاز از شركت نفت مناطق مركزي يك ميليارد مترمكعب افزايش داشت، گفت: سعي مي‌شود اين توليد در سال جاري نيز ادامه پيدا كند.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران با اشاره به اينكه مهم‌ترين كار اين شركت تأمين منابع مالي طرح‌هاي در دست اجرا از طريق تبصره 2 بند ق است، اظهار كرد: امسال از نظر تأمين منابع مالي سال سختي پيش‌ِرو داريم.
جوادي با اشاره به اينكه هم اكنون توليد ميعانات گازي كشور 480 هزار بشكه در روز است، گفت: توليد ميعانات گازي در سال 94 با 150 هزار بشكه افزايش به 630 هزار بشكه در روز خواهد رسيد.  وي خاطرنشان كرد: ايران آماده بازگشت به توليد قبل از آغاز تحريم‌هاست؛ با تست‌هاي صورت گرفته از ميدان‌هاي نفتي ايران آماده است تا در مدت كوتاهي (حداكثر 3 ماه) كاهش تكليفي تحميل شده بر اثر تحريم‌ها را متوقف كند.
جوادي با اعلام اينكه در صورت ادامه عمليات سوآپ نفت خام ديگر اين عمليات توسط شركت نيكو انجام نخواهد شد، گفت: با توجه به تحريم‌هاي صورت گرفته و متعهد نبودن شركت ملي نفت ايران به قراردادهاي سابق سوآپ نفت خام از سرگيري اين عمليات مشكل‌تر شده است. همچنين سوآپ در اين زمينه به عوامل مختلف از جمله مكان و حجم سوآپ نفت خام بستگي دارد.
مدير عامل شركت ملي نفت ايران در پاسخ به اين سؤال كه «وزير نفت اعلام كرده است با اروپا براي صادرات گاز مذاكره نداشتيم اما سفير ايران در تركيه از انجام مذاكرات با كشورهاي اروپايي بر سر جزئيات خبر داده است، آيا رويكرد وزارت نفت و خارجه در تناقض نيست؟» گفت: من اين حرف وزير را نشنيده‌ام اما مذاكره براي صادرات گاز به اروپا ادامه دارد؛ شايد منظور وزير نفت اين بوده كه به‌دليل افت قيمت گاز در اروپا صادرات گاز به اين قاره اقتصادي نيست.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران از صدور مجوز شوراي عالي اقتصاد براي استفاده از محل بند ق بودجه براي تأمين مالي خطوط انتقال سراسري 6 و 9 و 11 و گازرساني روستايي خبر داد و گفت: به‌دنبال اين هستيم با تكميل اين خطوط سراسري انتقال گاز، توسعه متوازني از توليد تا مصرف داشته باشيم.
معاون وزير نفت با بيان اينكه برنامه استراتژيك ساخت داخلي 10 گروه كالايي در حال پيگيري است، گفت: سال گذشته نخستين گروه از اين 10 گروه كالايي كه ساخت مته‌هاي پرمصرف است به مرحله عقد قرارداد رسيد و در ماه جاري قراردادش با سازندگان داخلي منعقد مي‌شود.
وي افزود: اميدواريم در سال جاري بتوانيم شش يا هفت گروه كالايي ديگر را نيز به مرحله عقد قرارداد با سازندگان داخلي برسانيم.
جوادي از پيشنهاد شركت مپنا براي كار در پارس جنوبي خبر داد و گفت: در صورت احراز شرايط اين شركت، بخشي از فاز 11 پارس جنوبي براي توسعه به مپنا واگذار خواهد شد.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران تصريح كرد: تا پايان سال 96 برداشت نفت از غرب كارون به 700 هزار بشكه در روز مي‌رسد و براي تحقق اين افزايش توليد علاوه بر قراردادهاي بيع متقابل، سرمايه‌گذاري مستقيم با استفاده از بند ق بودجه به‌ميزان 20 ميليارد دلار در ميادين غرب كارون انجام خواهد شد.
جوادي با بيان اينكه «هيچ مذاكره جذب سرمايه يا توسعه به‌صورت جدي با شركت‌هاي خارجي نداشته‌ايم» گفت: تا امروز فقط چند قرارداد اكتشافي با شركت‌هاي خارجي امضا شده است.
وي افزود: در مجموعه روزانه 125 ميليارد تومان از شركت ملي نفت و مجموعه وزارت نفت به يارانه‌ها پرداخت مي‌شود كه اين پرداخت يارانه‌ها در كار توسعه پروژه‌هاي نفتي كندي و وقفه ايجاد كرده است.
معاون وزير نفت خاطرنشان كرد: بايد سهم 5/14 درصدي نفت از فروش نفت مورد بازنگري قرار گيرد و اين سهم با توجه به نيازها ديده شود، همچنين فقط از فروش نفت به خارج از كشور نباشد، در حالي كه ما به‌صورت معادل، با احتساب توليد روزانه 700 ميليون مترمكعبي گاز، روزانه 7 ميليون بشكه نفت به داخل كشور تحويل مي‌دهيم.
جوادي ادامه داد: در بحث نگهداشت ضرورت‌هاي تأمين مالي زيادي داريم به‌طوري كه بسياري از پروژه‌ها از جمله برخي خطوط لوله انتقال نفت از بازسازي گذشته و به نوسازي رسيده‌اند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن